Gå til innhold

"Komplett familie"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke, men jeg synes liksom at familien ikke er "komplett" enda - det mangler en. Mannen er ikke enig og bruker enhver anledning der folk spør oss om vi ønsker en til til å på å påpeke at to barn er nok. Jeg har resignert og snakker ikke så mye om dette med han lengre, men tankene er forsatt inni hodet mitt - kanskje enda sterkere da det forsatt var på dagsorden...

Det er ikke slik at jeg ikke er fornøyd med den familien jeg har (slik mannen insinuerte da vi forsatt snakket om dette) - faktisk så føler jeg det helt omvendt :o) Er utrooolig tilfreds med familien min, men har alikevel denne følelsen av at vi mangler en.

Egentlig synes jeg at det er litt synd at jeg tenker så mye på å få en til siden jeg føler at det innimellom tar bort litt av energien og tankekapasiteten fra dagen i dag.

Er det andre som har slike tanker? Vet det er et luksus "problem", men som sagt opptar det meg endel....

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har inntrykk av at de fleste vil ha så mange søsken som de selv hadde da de vokste opp. var du en av tre, og mannen din en av to?

rent praktisk bli livet ditt enklere om dere stopper nå, en kan klare seg med liten bil, de skal jo sitte i sete til de er 12 nå. de fleste hus og leiligheter er lagt opp med soverom til to barn, i alle fall om en ønsker et kontor ved siden av.

men nok om det. jeg ønsker meg to barn. vi har kun en, men jeg har ikke helse til å få flere, så jeg forstår ditt savn. gi han litt tid, se om han endrer seg. lykke til :)

Skrevet

Jeg har funnet ut at mannfolk liker å finne ut ting selv. Kanskje få andre til å snakke med han om å få tredjemann, så han kan komme til deg med det forslaget.

Jeg vurderer selv tredjemann. Men det er helt nytt. Har alltid sagt at det er nok med 2, og trodde jeg var ferdig, men syns at barna våre er så fine (selvfølgelig som alle andre foreldre syns) at det vil være en skam å ikke lage flere! (Det kan jo hende det er en meget viktig person vi går å lurer på å få...)

Men jeg har litt motsatt følelse av deg, jeg syns egentlig vi er "familien vår" nå, og ser liksom ikke plass til en til... Tror vel det er mest hva man har tenkt at man skal ha, og derfor er innstilt på. Vi får se hva det blir.

Tror du gjør lurt i å ikke mase på mannen din hvertfall. Og heller alliere deg med noen andre... (Altså for å mase på han, ikke noe annet!) :o)

Skrevet

Jeg har en søster selv og det har mannen også. Jeg tror egentlig ikke at han er i mot tre barn sånn av prinsipp men mer av praktiske grunner. Dessuten har han en ganske slitsom jobb og orker vel ikke tanken på at det er 4 stykker som vil ha hver sin bit av han når han kommer hjem etter jobben.

Har bestemt meg for ikke å mase men innimellom avslører jeg meg selv som f.eks da min kusine akkurat fikk en baby :o) Er ikke så flink til å sjule hva jeg føler... Vi får se etterhvert - øyner iallefall håp etter en samtale vi hadde den dagen. Men enn så lenge lar vi det ligge.. Takk for svar :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...