Gå til innhold

Avlastning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med en gutt på 5 år og en på 5 mnd. Faren til min eldste er død, og til min yngste bor i Danmark og er ikke mye inne i bildet..

Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få meg fri? Jeg trenger litt fri snart, nesten desperat...

Alle jeg kjenner er så opptatt, så føler ikke jeg kan spørre dem heller..

Flere i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Forstår godt at du trenger avlastning. Gå til barnevernet i din kommune og søk om avlastningshjem. Dette er en flott ordning, og det fungerer helt supert. Benytter meg selv av dette. Er en oppgående alenemor, men vil ikke "bruke opp" besteforeldrene. Faren til ungene stiller opp, så jeg har et vennepar som har ungene mine en helt i måneden. De får betalt av kommunen for å gjøre det, men gjør det også fordi de ønsker det! Det var litt rart første gangen, men når jeg ser hvor mye ungene gleder seg (paret har også egne barn) til å leke med barna deres, og til å være der, så er det bare godt. Og jeg klarer etter hvert å nyte helgen alene. Anbefales virkelig. Barnevernet er der for å hjelpe deg, og ønsker jo at mor også skal ha det godt. Hvis du har noen bekjente eller venner som ønsker å stille opp, så kan de også gjøre det. Hvis det føles mindre skummelt enn noen man ikke kjenner i utgangspunktet.

Lykke til!

Skrevet

Tillegg til første svar. Faren stiller IKKE opp.. derfor avlastningshjem. Skal fungere i stedet for far.

Skrevet

den skjønte jeg ikke helt. har du hjelp av faren til barna og kan bruke besteforeldre til hjelp, men du får likevel avlastning? da er det en bra kommune du har, jeg har mi eldste hele tiden, søkt om avlastning, fordi faren IKKE får henne av meg, og hun har ikke besteforeldre, men fått blank avslag på søknad..

så den forsto jeg ikke helt.

Skrevet

sorry. leste ikke det under. der du skrev faren IKKE stilte opp.. men da skjønner jeg det. sorry meg....

Skrevet

Har en far som IKKE stiller opp å har ingen familie her jeg bor.Å fikk blankt avslag sjøl om jeg har en familie som kunne tenke seg å være avlastningshjem...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...