Gå til innhold

Nytt bilsete! Yippi!!!!

temasti - vil ikke ha nr 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Harrytur i går. Hadde lest og spurt så trollehodet var helt forvirret og enda mindre klokt enn da jeg begynte... Bilsetejungelen er et villniss av ulike testresultater (med ulike feilkilder), egne og andres erfaringer, rykter, biltype og det individuelle barnet (hva det liker, lengde, bredde osv...)

Følgende var jeg sikker på før jeg dro; det skulle være et sete som kunne monteres begge veier. Setet skulle være sikkert, behagelig å sitte i, lett å montere, lett å holde rent og det skulle vare så lenge som mulig...

Jeg hadde tre alternativer i hodet

- hts besafe izi kombi X1

- Acta Graco cosmic xtp

- Brio Zento

Fikk veldig god hjelp på Happyland både med oppklaring av min forvirrede trollhjerne, til prøving og valg av sete... Og til montering.

Endte opp med Brio Zento. Det var rett og slett det setet som passet Theodor best! Besafe setet er bare godkjent opp til 18 kg. Theodor veier 11 allerede... Og både Besafe og Cosmic hadde litt lite å gå på i høyden ifht. Brio Zento. Det kan monteres begge veier i baksetet eller foran. Så lett å montere at det umulig kan bli feil. Stoffet er lett å tørke av, og Theodor sitter som en prest!!! Han har god plass til beina, og når han ikke har det lenger kan han bare sparke så mye han vil oppetter setet, for det fulgte med skydd til setet. Solskjerm må vi tilbake og kjøpe for de var utsolgt...

(Setet koster vanligvis 2995,- i Sverige, men er på kampanje nå til 1995,- (omregnet i norske 1862,-) inkludert sparkebeskyttelse til setet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer med nytt sete,hørtes flott ut! Skal avgårde etter jul og kjøpe nytt til Morten,da er det bra å høre hva andre har endt opp med:) Heldig dere som ligger nære grensen,her blir det nok for langt å kjøre til sverige..........

Skrevet

Til Theodor.-))

Gratulerer med nytt sete - det var kjempefint:-))

Suss fra Hannah :-))

Skrevet

Gratulerer med nytt sete:-)

Vi skal også kjøpe nytt sete, men sliter med de samme tankene som du også hadde - er litt av en jungel å sette seg inn i ja... Har i utgangspunktet tenkt på Besafe Izi Combi, men vi får se hva det blir til. Du fikk da sete til en fornuftig pris du da - synd at slike ting som går på sikkerhet skal være så dyrt:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...