Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Dere som har barn som pendler, tar dere barna ut av skolen? Her må vi ta barna ut to dager i mnd. Kunne godt tenkt meg en annen løsning, men hvordan vi skal løse det vet jeg ikke. Far har de fra torsdags kveld til mandags morgen.
Ingen_nick_ledig Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Hva sier skolen til det da?? Har fått inntrykk av at skolene ikke liker at vi tar barna ut i tide og utide....
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Skolen har ikke sagt noe. Er nok fordi det hittil ikke har vært hver mnd. Dette kommer nok til å forandre seg nå, siden faren har fått barn med sin kone.
ana baroma Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Snakk med skolen om det, og kom fram til en løsning alle kan leve med. De kan for eksempel få med seg litt ekstra arbeidsoppgaver de skal gjøre, eller forsøke å ta igjen det tapte på annen måte. Det er viktig at barna får treffe far, selv om det innebærer at de må få fri noen dager fra skolen av og til. Ellers går det kanskje an å legge samværet til helger man likevel har fridager så mye som mulig?
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Ja her pendler ungene også.Egentlig veldig nytt for barna, men de må ta fly.Vi bor nede på østlandet og far valgte pluttselig å si ja til en jobb langt i nord.Han hadde både ny dame her, nytt barn, hus,biler og en godt betalt jobb. Nå til jul blir der 2 gangen barna drar oppover og vi må alltid ta permisjon fra skole. Den ene gutten på syv år er under utredning og på et møte var lærer der og de er veldig vellvillig til å la barna få dette så lenge det er slike ting som å besøke far. For min egen del syntes jeg det er greit til enn viss grad. Etter første gang barna var hos sin far, da tok de 4 dager permisjon.Da barna kom hjem viste det seg at far hadde jobbet 4 dager ut i fra 5 dager. Og han har ikke 9-16 jobb.Barna bemerket dette. Jeg forklarte far det at han kan ikke barna ta så mye permisjon og ikke være tilstede selv, ikke hadde de fått gjort noe lekser. Det er nå et av mine kriterier nå er at far skal være hjemme eller så er det faktisk ikke nødvendig. Mye av dette har vært veldig slitsomt så jeg har valgt å gå til mekling for å fremlegge mine og barnas ønsker. Siden vi bor så langt unna hverandre blir det åpen tlf linje mellom meklingskontorene her hvor jeg bor og der oppe han er. Den skolen barna går på har aldri framlagt noe negativt på dette de er veldig imøtekommende.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Eg hadde ikkje villa ta ungen min ut av skulen så ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå