Gå til innhold

Lekegrind

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt lekegrind før,men vurderer det faktisk nå til min lille klump. Har alltid tatt med ungene overalt i huset..men sliter med en nakke skade og med en 10kilos blyklump opp og ned trapper så sliter jeg litt...Er så redd for hva han kan finne på hvis jeg løper ned i vaskekjelleren uten han.....hva synes dere? Lurt?overbeskyttende? fengsel? Noen som har erfaring?? Hjelp!!!!!!!!!!!!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har greid meg uten, men skjønner tankegangen. Vurderte det nå sist særlig som en beskyttelse av den lille fra en litt vel overivrig storesøster knapt 20 mnd eldre. Men valgte å droppe det - da mest ut fra plasshensyn.

Skrevet

Jeg har tenkt akkurat som du, at det er praktisk om man må løpe en etg opp eller ned. Vi var heldig og fikk tilbud om å låne en fin grind, med det resultat at frøkna har sittet nedi den 2 ganger, fordi det var nytt og stas, men hun nekter å sitte i den noe mer, så her fungerer den rett og slett som en DIGER lekekasse.....:-) Men tanken på at man KAN bruke den synes jeg er god:-)) Og det er jo ikke et fengsel, såfremt ikke man bruker den nettopp til det;-))

Skrevet

Ja jeg har tenkt tanken om at det kanskje er det den blir,en lekekasse:) Er litt godt å dele litt tanke! Men får se om jeg kanskje som du får lånt meg en å prøve litt....

Skrevet

Jeg har hatt lekegrind til alle mine fire unger. Først og fremst for å ha et trygt sted å sette barnet dersom jeg må ut av stua ett øyeblikk. Jeg har innført grind tidlig og aldri latt ungene ligge der lenge eller hvis de ikke har kost seg. En annen god grunn til lekegrind, er at det er en fin liten lekeplass; trygg, fin å henge opp leker i, lekene er innenfor rekkevidde, ungen kan være i nærheten av de andre barna (allikevel litt beskyttet). Jeg har ikke sett på grind som et bur, mer som en mulighet for trygghet og en god lekeplass for en liten unge.

Skrevet

Vi bruker vår ganske mye... Først som avlastningsseng helt fra han var nyfødt. Den står i et hjørne i stua hvor sofaene danner 90 graders vinkel med den...Theodor fikk dermed oppi lekegrinda den mest sentrale plassen i stua! Mest bruker vi den nå som et trygt sted når jeg bare må løpe opp eller ned... Eller som Theodors rolige hjørne når han trenger det. Han vil gjerne sitte der på slutten av dagen når han er mett av inntrykk. Prøver å være nøye på at den ikke skal brukes som lekekasse, for da blir den jo ikke tilgjengelig når man spontant trenger den...

Skrevet

Takk for alle svar,føler meg litt klokere nå:))))

Skrevet

Vi har lekegrind - noe jeg er veldig glad for... Har en som er høyt og lavt hele tiden nå for tida - så bare det å komme seg en tur på toalettet kan være et risikoprosjekt uten den.

Men når det er sagt, så synes ikke Klumpen noe om å bli plassert der, så han er der stort sett når han må være uten tilsyn i noen øyeblikk.

Skrevet

Det er akkurat det jeg også føler at jeg trenger en lekegrind til,til å putte han oppi når det er noe jeg må ha gjort i full fart..det er som du sier risikoprosjekt bare å gå på do:) Tror heller ikke at han kommer til å elske det,men sikkerheten kommer først!!!

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe det rett og slett fordi det er så kaldt på gulvet

(i huset nordpå)...

Men er så i tvil... Hun kan jo ikke ligge der hele tiden uansett... Noen andre som har noen råd om akkurat det?

Skrevet

Vi har lekegrind, og synes det fungerer veldig bra! Hadde en liten en som vi arvet til å begynne med. La Nussa av og til i den da hun var mindre. Senere brukte vi en reiseseng. Det fungerte ikke så veldig bra. Hun kunne ikke se ordentlig gjennom den eller reise seg. Vi gikk derfor til innkjøp av en vanlig lekegring med sprinkler. Den brukes hvis jeg må forlate stuen, hvis jeg skal lage mat eller hvis hun gjentatte ganger prøver seg på ledninger etter at jeg har sagt nei. Noen ganger blir det protester, men stort sett slår hun seg til ro der. Jeg har alltid noen leker liggende der, så hun finner alltid noe å spise på. :-)

Skrevet

Lekegrind brukt med fornuft er bra!

Begge trollungene har hatt sin periode der, som sikkerhet for barnet.

Vi bygde på hytta sommeren Eldstemann fylte året. Han hadde lekene sine der og ville være der lekene var. LilleSnupp har også tilbragt noe tid i lekegrinda, fint når man har en litt større bror som vil "leke" uten tanke på at hun var mye mindre :o)

Vi vente våre på grinda fra de var ganske små, som en liten fredelig oase, Skal man i dusjen, vaskerommet e.l så er det bedre at barna er ett trygt sted. Ikke minst er det praktisk hvis det er gulvkalt, de slipper å ligge på det kalde gulvet hele tiden.

Nå fungerer den bare som en stor lekekasse som 4-åringen klatrer oppi bare for å erte lillesøster :o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Du kan jo kjøpe en gymmatte? Syntes jeg så noen skrev at de brukte det et sted.

Skrevet

Jeg har kjöpt en lekegrind, för förste gången. Brukte det ikke på de andre tre.

Den står sentralt i stuen. Veldig praktisk en gang i blandt. Men det er ikke ofte som Thyra har lyst å väre der. Så det er ikke så ofte den blir brukt. Men visst er det praktisk en gang i blandt.

Skrevet

Vi har ei reiseseng som vi også bruker som lekegrind. Vi bruker den ikke så lang tid om gangen, men det er kjekt å legge han oppi der når jeg må på do, skal vaske klær eller har andre småærend rundt omkring i huset. Da slipper jeg at han kryper bort til vedovnen og andre ting han ikke bør borti. Er sambo eller jeg på kjøkkenet eller stua har vi lillegutt med oss, og da freser han fritt rundt på gulvet. Virker ikke som han synes det er fælt å være i lekegrinda. Han ser mesteparten av stua derfra og har et godt utvalg av leker og en smokk der. Men han er som sagt ikke der over lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...