Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Hei. Vi skal til Thailand i januar med en 7 mnd gammel baby, og lurer på hva slags solkrem vi skal kjøpe. Vet at vi skal kle henne med lette klær, at hun må være mest mulig i skyggen, og at hun ikke skal ha solkrem med kjemisk filter. Mitt spørsmål er: Hva har dere brukt?
supermamma Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Ta en tur til apoteket eller helsestasjon og spør hva de anbefaler!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 Har selvfølgelig sjekket markedet, men det finnes så mye forskjellig. Også anbefaler de selvølgelig sine "egne" produkter. Derfor tenkte jeg at tips fra andre brukere hadde vært genialt ;-)
Vekt 75 Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Hei Jeg skal også til Thailand med en jente på 9 mnd og jeg har kjøpt Babyline med solfaktor 25.(kom best ut i test ) Kjøpte den på en Brio butikk som har egen baby avd. Tidligere har jeg brukt Eucerin fra apoteket men synes den er så tykk og vanskelig å smøre utover. Hvor skal dere? Vi reiser 28 des. til Hua Hin - Koh Samui - Hua Hin. Gleder meg nå. God tur
lifa og Eline Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Vi har nettopp vært på Grab\nd Canaria, med Eline som da var 9 mnd. Bruker kun Babyline sin solkrem på henne da den har kommet best ut i test (av de som er testet)og selvsagt også fordi jeg liker det merket. Ellers var vi heldige for det avr ikke stekende sol mer enn 2 av 14 dager mye skyer med sol som selvsagt komm innimellom slik at hun kunne bevege seg rimelig fritt. brukte sol hatt hele tiden på henne elelrs hadde hun truse og t- skjorte på seg. Hun klarer å få av bleia hvis hun bare har den på så det er ikke alltid like ok. God tur.
Melony2 Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har brukt Dr. Hauscha solkrem for barn med solfaktor 22. Den er helt uten farlige stoffer og med fysisk filter. Litt klinete å smøre ut desverre, og koster litt. Du får den i helsekostbutikker. Ellers har jeg brukt drakt og hatt med solfaktor (fås kjøpt på nettet) + tatt med sammenleggbart soltelt med solfaktor 50. Teltet er supert for baby å ligge inne i og kikke ut + evt å amme/mate i. Dersom du bærer babyen i bæresele kan du holde vognparasollen over. Husk solbriller også, fås med strikk.
Kuredu Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Vi brukte faktor 50 tror jeg det var! Og vi var på Kanariøyene........ kanskje litt overdrevet kanskje - men vi kjøpte den på apoteket da de anbefalte den. Tror merket var Seba eller Sebamed eller noe. Veldig fornøyd med konsistense osv - jenta var forresten 3mnd da vi var der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå