Gå til innhold

min fødselshistorie.litt lang


desemberbebis & gullene

Anbefalte innlegg

mandag 4 desember kl 07.00( rett etter sambo var gått poå jobb) begynte jeg å kjenne ganske sterke magesmerter nede i magen og de var regelmessige med 6 min mellomrom... jeg ringte min mor og sambo som var på besøk i bergen akkurat disse dagene... de kom utover til meg og spiste frokost sammen med meg før jeg fant ut at det var greit å ta en tur på føden.. vi plukket opp sambo på jobb før vi dro opp dit... når jeg kom på føden dabbet alt av og det ble ti min mellom riene og de var visst alt for svake, så jeg fikk beskjed om at dette kunne fortsatt ta et par uker og at det bare var å ta det rolig...dro derfor fra føden igjen kl 12.00

 

derfor dro mamma, hennes sambo en tur får å kjøpe et bilbatteri til sambo sin bil og på vei hjem derifra sa det bare pang... jeg fikk kjempevonde rier og det var bare 4 min i mellom, så jeg ble med mamma og hennes sambo opp til søsteren min( hvor de bodde).Der lå jeg i sofaen og vrei meg, og kastet opp et par ganger, tok et bad også var jeg nødt til å ringe føden igjen... de sa at de ville anbefale meg å holde meg hjemme en stund til fordi at rietoppene ikke varte mer enn 20 sek( de skal visst vare opp mot 1 min)....

 

når sambo kom å hentet meg , får at vi skulle dra hjem, var riene kjempevomd og det var bare 2 til 3 min mellom riene, men jeg ville vente med å ra på føden...

 

etter en lang og slitsom kjøretur kom vi hjem, hvor riene fortsatte hele tiden,og det var bare minuttet mellom riene...

 

kl 18 ringte vi føden og fikk beskjed om å komme inn til kontroll,men jeg kunne bli sendt hjem igjen siden rietoppene ikke varte så lenge... når vi kom inn på føden kl 19 målte de riene mine og de var visst veldig kraftig, og jeg hadde 6 cm åpning, så jeg ble heldigvis ikke sendt hjem igjen...

 

så var et klart får klyster, en dusj før vi tuslet inn på føderommet.... der satt jeg en stund i stolen, hvor jeg vrei meg pga riene.. så jeg fikk ta en tur i badekaret, det var deilig...

 

når kl nærmet 21.30 ga jjeg klar beskjed om at jeg ville presse, noe jeg ikke fikk lov til av jordmor, får hun mente at det fortsatt ville være en stund til jeg hadde full åpning, men hun ville skjekke det får sikkerhets skyld... der var det jammen 10 cm.. jippi, jeg kunne presse...

 

det var virkelig en lettelse å få presse,,,alt gikk fint under pressingen helt til hjertelyden til jenta vår sank veldig... da var det frem med saksa og etter et lite klipp og et press kom prinsessen vår ut..kl.22.20.

 

sambo klipppet navlestrengen og jeg lå med gullet på brystet.

 

 

hun var2750 g og 48 cm lang...

 

fødseloen min gikk fort og veldig bra... og ongen form for bedøvelse..

 

nå sitter jeg her med verdens skjønneste jente på fanget... og formen er veldig fin...( eneste er blodprosenten min som er lirr lav, men derfor får jeg ha sambo hjemme til 2 jan) det er kjempedeilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for at du deler historien din med oss!! Håper dere koser dere masse sammen med veslejenta!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! Så herlig at alt gikk så bra. Hørtes nå nesten ut som om de på fødeavd ikke var helt med på notene her, kan man spørre hvor du fødte hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at det gikk så fint med deg, etter alle de historiene vi har hørt... smiler! Så flink du var! Håper at jeg kan få en lignende fødsel jeg..tror jeg dah! Klem klem og enda en klem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hadde ikke likt å bli "avvist" av føden slik - når man først har det vondt.

 

Hørtes ellers ut som en fin-fin fødsel,grattis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det lille gullet!

 

Fin fødselshistorie! Litt merkelig hvordan enkelte fødeavdelinger klarer å virke så avvisende på de fødende, at de nesten ikke våger å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå flott.. Greit å få litt fortgang når hjertlyden ikke er helt som den skal! Bra at alt gikk så bra og at dere er lykkelige nå :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...