Gå til innhold

Leker til ettåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var var Nussa 11 måneder. Hvor ble de månedene av, mon tro? Neste stopp: ett år! Hjelp!! Og snart er det jul. Jul og bursdag i løpet av få dager. Men hva slags leker kjøper man til ettåringen? Det blir jo da en stund til neste gavedryss, så det bør være noe hun kan ha glede av lenge. Vi har kjøpt en briovogn.(Julegave på forskudd.) Den var stas i begynnelsen, men nå synes hun den er litt skremmende. Har også en putteboks (med klosser i ulike fasonger), en ringpyramide og diverse leker for 0-6mnd. Foreløpig er hun fornøyd med det meste. Alt skal opp i munnen, men hun vil vel vokse av seg det, får en tro. Og hva kan jeg tilby da? Jeg fant denne

http://www.hokuspokus.no/products.aspCategoryID=166&ProductID=14978&Page=1

og tenkte: Ja!! Den bestiller jeg!! Og så så jeg den røde merknaden.

Ønsker ikke å bombardere henne med leker. antar at det blir interessant med grytelokk og sleiver etter hvert også, men ønsker tips om et par ting som kanskje kan stimulere henne på en litt annen måte enn et grytelokk. Gjerne noe hun kan "vokse inn i." Jeg har veldig sans for LEGO. Quatro, den nye LEGO klossen, tror jeg er fin.

Finnes det forresten dukker for barn på Nussas alder? Synes det alltid står at de ikke egner seg for barn under tre år.

Regner med at det er noen med mer erfaring enn meg her inne som kan komme med massevis av gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snulder tipset om Læringsverkstedet for en ukes tid siden - der har de veldig mye fint! Gullet fikk rosa prinsessedokkevogn/gåvogn (Snulder, den er det noe feil med hjulene på så jeg fikk den til under halv pris!) samt en artig gyngehest man kan sitte oppi. De har visst nettbutikk også, men Snulder sa det var myye mer i butikken enn de viser på nett!

Skrevet

Her går det mye i LEGO og FischerPrice. Mye har Snuppisen arvet av storebror men hun har også fått noe nytt. Men gryte skapet er favoritten allikevel.

Til jul får hun en ryggsekk til å ha i barnehagen og en Wheely Bug fra Grandma og Grandad - den er kjempe stilig

http://www.twoleftfeet.co.uk/copy_of_copy_of_Wheely_Bug_Ladybird.html

Ellers så er min erfaring at pappeskene som gavene lå inni er det mest interessant

Skrevet

Vi monterte den og pakket den inn.... Syntes hjulene gikk tregt... men gubben sa at det sikkert gikk seg til... Men hvis det er noe feil med vognene og de i butikken VET det..så skal jeg jammen ta en prat med dem gitt!

Skrevet

Jeg var der og skulle kjøpe den, og da sa de at det hadde vist seg at hjulene gikk tregt rundt, og at fabrikanten vurderte å trekke den tilbake pga det. Jeg fikk 300,- i avslag og regner med at mekanikermannen min greier å få noen hjul på ei dokkevogn til å gå rundt. Snakk med dem, da vel!

Skrevet

Jeg snakket med dem jeg vettu! Og det var bare å komme innom og hente en god slump av pengene! Hjul skal vi nok klare å fikse ja!

Skrevet

Flott! Syns de virker veldig greie i butikken - og når man i tillegg har en handyman; ja da...! c",)

Skrevet

Jupp! De er kjempegreie der! Og vogna er så søt at jeg bare må beholde den!!!

Skrevet

Tutta mi fikk Fisher-Price sin "sparegris" til 1 års dagen sin. Den har vært veldig populær!

Skrevet

Takk for tips! Ønsker flere! Kom igjen, da, damer!!!

Skrevet

Lillegutt skal få sånn gåbil fra fisher Price

Skrevet

Er av de som ikke synes unger trenger sååå mye leker, jeg da. Noen gode trepuslespill er bra i tillegg til det du selv nevner. Og en god dukke og vogn/dukkeseng. Ville heller ha ønsket meg klær. Fra nå av begynner hun å slite tøy på en helt annen måte enn tidligere. Ulltøy fra Nøstebarn, Janus eller Joha, parkdress etc er dyre, fine ting som er hyggelig å få i gaver ;-)

Skrevet

Takk for tips! Ønsker ikke sååå mye leker vi heller. Det er derfor jeg prøver å friske ut et par ideer til ting som slår an og som hun kan ha glede av en stund. Hvor får en kjøpt en god dukke som egner seg for barn under tre år?

Skrevet

Bøker og musikk!! Det er stort for vesla vår! Har kjøpt ett slikt keyboard på Claes Olson til henne. Masse morsomme "dyreknapper" hvor f.eks puskatten "synger" osv. Den brukes til mor omtrent går fra konseptene;=) Forøvrig....så er vesla i himmelrike hvis hun får tak i ett blad eller en dorull.... papir nappes i fillebiter med stor iver.......billig morro...og så blir det litt jobb for oss andre.... For vi har jo ikke noe annet å bedrive nå i førjulsstria..hehe...

Skrevet

Dopapir-trikset til Snulder er jo veldig billig da :o)

Mine Trollunger har fått bøker og puslespill. F.eks Lille Larven Aldri Mett og Mussa som ville ha en venn. Pekebøker, litt små i formatet med masse bilder er veldig fint for den språklige utviklingen. Puslespill med store og få brikker er bra for finmotorikken.

Sleipe foreldre som vi er gir vi ungene ny del til sølvtøy til bursdag og jul. Regner med at når de blir større så har de ikke lyst på noe sånt.

Vi har også "beslaglagt" noe av alt det de har fått til jul og heller porsjonert det litt utover. Da får de anledning til å leke med litt i slengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...