Gå til innhold

korttenkt ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om det er det jeg er eller andre grunner. ser mange skriver om bostøtte, lurer på hvorfor i all verden jeg ikke har søkt på det, har bo utgifter kun husleie på 6000 mnd alene med to barn og uføre trygdet, burde kansje få noen kr til det?

er det noen flere her som er uføretrygdet og alene med barn egentlig?

før juls klem fra meg og mine søte barn til dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er uføretrygdet, og alene med barn får du nok en (bra) slump i bostøtte om du søker. Mamma er uføretrygdet, uten barn, og har boutgifter for 3800 i mnd, og hun får tett på 1000 kr i mnd. Regner med du får mere når du er alene, og har høyere boutgifter, så løp og søk. :)

Skrevet

Hvis du fremdeles har rett til overgangsstønad får du nok ikke bostøtte, for da har du for høy inntekt. Jeg mottar rehabiliteringspenger + redusert overgangsstønad. Dette utgjør i underkant av 200 000 i året, og jeg fikk ikke bostøtte pga for høy inntekt. Men hvis du kun har uføretrygd får du sikkert bostøtte.

Men uansett, det skader jo ikke å søke.

Skrevet

hei. har kun uføre trygd. dvs 140000 i året ca. søker jeg, kan ikke skade det..

Skrevet

jeg har full OS og får bostøtte ¨på 3000 i mnd. Samme boutgifter som deg

Skrevet

Da får du helt sikkert bostøtte. lykke til!

Skrevet

Men jeg ser i profilen din at du har et barn på 15 måneder. Hvorfor får du ikke overgangsstønad da?

Skrevet

hei. svar på siste. fordi de mente jeg tjente bedre på og ha uføre trygden, men når jeg ser hva andre kan tjene så lurer jeg på det. sjekke opp litt mer ang det med bostøtte jeg.... løpe og søke...

Skrevet

HVA??? Hvem er det du har snakket med på trygdekontoret? Du har rett til BÅDE uføretrygd og overgangsstønad! Også de som jobber har rett til overgangsstønad, men den blir redusert i forhold til inntekt. Jeg har ca. 10 000 brutto pr.mnd i rehab.penger, og 6600 brutto i overgangsstønad (full overg.stønad er vel rundt 9800).

Ta kontakt med trygdekontoret og søk med en gang, du har krav på overgangsstønad, og vil sikkert få etterbetalt for flere måneder. Mulig du ikke får rett til bostøtte i tillegg da, men du får jo mye mer i overg.stønad enn i bostøtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...