Andrea05 Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 vet ikke om det er det jeg er eller andre grunner. ser mange skriver om bostøtte, lurer på hvorfor i all verden jeg ikke har søkt på det, har bo utgifter kun husleie på 6000 mnd alene med to barn og uføre trygdet, burde kansje få noen kr til det? er det noen flere her som er uføretrygdet og alene med barn egentlig? før juls klem fra meg og mine søte barn til dere.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Om du er uføretrygdet, og alene med barn får du nok en (bra) slump i bostøtte om du søker. Mamma er uføretrygdet, uten barn, og har boutgifter for 3800 i mnd, og hun får tett på 1000 kr i mnd. Regner med du får mere når du er alene, og har høyere boutgifter, så løp og søk.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #3 Skrevet 18. desember 2006 Hvis du fremdeles har rett til overgangsstønad får du nok ikke bostøtte, for da har du for høy inntekt. Jeg mottar rehabiliteringspenger + redusert overgangsstønad. Dette utgjør i underkant av 200 000 i året, og jeg fikk ikke bostøtte pga for høy inntekt. Men hvis du kun har uføretrygd får du sikkert bostøtte. Men uansett, det skader jo ikke å søke.
Andrea05 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2006 hei. har kun uføre trygd. dvs 140000 i året ca. søker jeg, kan ikke skade det..
PirimittmittMarion Skrevet 18. desember 2006 #5 Skrevet 18. desember 2006 jeg har full OS og får bostøtte ¨på 3000 i mnd. Samme boutgifter som deg
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #6 Skrevet 18. desember 2006 Da får du helt sikkert bostøtte. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #7 Skrevet 18. desember 2006 Men jeg ser i profilen din at du har et barn på 15 måneder. Hvorfor får du ikke overgangsstønad da?
Andrea05 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2006 hei. svar på siste. fordi de mente jeg tjente bedre på og ha uføre trygden, men når jeg ser hva andre kan tjene så lurer jeg på det. sjekke opp litt mer ang det med bostøtte jeg.... løpe og søke...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 HVA??? Hvem er det du har snakket med på trygdekontoret? Du har rett til BÅDE uføretrygd og overgangsstønad! Også de som jobber har rett til overgangsstønad, men den blir redusert i forhold til inntekt. Jeg har ca. 10 000 brutto pr.mnd i rehab.penger, og 6600 brutto i overgangsstønad (full overg.stønad er vel rundt 9800). Ta kontakt med trygdekontoret og søk med en gang, du har krav på overgangsstønad, og vil sikkert få etterbetalt for flere måneder. Mulig du ikke får rett til bostøtte i tillegg da, men du får jo mye mer i overg.stønad enn i bostøtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå