fru <3 Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Fordi det "gamle" var så lite og trangt syns jeg. Det var et BeSafe sete. Nå kjøpte vi Akta Graco Duo Logic som vi mener vi er fornøyde med. Flere som har byttet ut babysetet sitt allerede?
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Jeg skal i morgen tidlig... Har enda ikke bestemt meg. Har tre alternativer - Hts Besafe izi Kombi - Acta Graco cosmic xtp - Brio Zento Det blir spennende å se hvilket som er med hjem fra Sverige i morgen!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Ja, vi måtte gjøre det for noen uker siden, da hodet begynte å nærme seg kanten på babysetet...... Vi sjekket mange seter og endte opp med BeSafe Izi kid Combi og er veldig fornøyde. Solid og stødig, selv om det tar stor plass i bilen.
fru <3 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2006 Riktig lykke til )! Hvilke kriterier velger du etter? Selv er jeg en sånn "best i test" frik, av og til til Herr <3 fortvilelse.. han er en estetiker, men det er jeg også da.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Tips!! Her er resultatet av den største barnestoltesten som er gjort i Europa http://www.motor.no/pdf/BARNESTOLTEST.pdf Akta Graco Cosmic kom dårlig ut BeSafe kom best ut i denne testen Brio var ikke med i testen God tur i morgen trollet - vi sees senere vi:-)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Best i test er litt vanskelig da testene viser litt forskjellig... Vil ha et sikkert kombisete (brukes begge veier) som skal vare så lenge som mulig. Det skal være godt og stødig å sitte i og forholdsvis greit å montere riktig!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Takk... Bortsett fra at det ikke er kombi-setet til hts som er med i testen... Cosmic setet har kommet best ut i andre tester... Brio-setet også Syns dette er utrolig vanskelig jeg!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Få de i butikken til å hjelpe deg å montere, ta det så ut igjen og gjør det selv, og få dem til å "godkjenne". Det gjorde vi og nå er vi trygge på at vi gjør det ordentlig om vi skal ta det ut og inn igjen....Mange av setene som har kommet dårlig ut i tester har gjort det nettopp pga feilmontering!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Ja, og testen av opplært personale igjen viste at fire av 19 montører også gjorde det feil (det var hts egen undersøkelse etter streng opplæring) og en av disse krevde penger for monteringen!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Men takk! jeg skal be om hjelp!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. desember 2006 #11 Skrevet 12. desember 2006 Derfor er det dobbelt så viktig å være med på det selv, og les bruksanvisning!!! De er flinke på Happyland om det er der du skal imorgen:-)) Og kjempehyggelige:-)
fru <3 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 13. desember 2006 Setet som vi kjøpte hadde kommet kjempegodt utav det på tester sa de i butikken... og det var jo det lureste de kunne ha nevnt til akkurat meg... Men de monterte det jammen FEIL!! i bilen vår. Jeg forstod at noe måtte være galt da det var ustablit og "bikket litt mot" meg i skarpe venstresvinger, stod i forsetet festet med selen. Det er isofix da, men det finnes ikke i forsetet på de fleste biler, vi har det i cc en vår da, men det er jo fordi det ikke er plass i det lille baksetet... Så nå står det på "2. stolrekke" med isofix..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. desember 2006 #13 Skrevet 13. desember 2006 http://www.hts.no/norsk/default.htm Vi var også veldig opptatt av at setet vi kjøpte skulle være det beste for frøkna og endte opp med BeSafe Izi X1 Kombi, iflg alle de vi var innom (4 butikker og en haug nettsider) ble dette anbefalt av samtlige. Men jeg synes det er forkastelig at ikke flere produsenter investerer i opplæring av de i butikk! Det kan jo faktisk bety forskjell på liv eller død for de små!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå