Mrs B Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Hei! Flytter for meg selv med 100% omsorg for vår 2 år gamle datter. Litt skjelven med tanke på økonomi, hva slags støtte får man som aleneforeldre? Har inngått privat avtale om bidrag da...så tenkte mer på overgansstønad og diverse, er den på 9000 utbetalt?
Manhattan skyline Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Tror d er 9600 i mnd. Men det forutsetter jo at du ikke jobber noe særlig, da. OS blir jo redusert etter hvor mye du jobber. Har man jobb, går det som regel greit. Er ikke fett, selvsagt, men det går. Verste m å være aleneforelder er definitivt ikke økonomien, spør du meg...
Mrs B Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg er student, er det rart jeg er skjelven?? =) Skjønner ikke hvordan det skal funke økonomisk....:/
Manhattan skyline Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Det går helt fint, tro meg. Hvis du er student, kan du jo få utdanningsstønad til bøker og annet materiell. Så får du full OS. Dobbel barnetrygd, får dekket 64 prosent av barnehageutgiftene, samt du kan søke om bostøtte. Vet ikke hva du får hos barnefaren, men det er vel noen kroner det også. Da har du plutselig en del! :-) Du skal se dette går fint. Det skal vel bli ca. 12500 kr + barnebidrag + barnehagepenger + evt. bidrag fra far. Er vel ikke så ille det, vel? Verre med tiden som ikke strekker til....
Manhattan skyline Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 ...ja, og så glemte jeg bostøtten! Tror jeg kommer til å få ca. 3000 i mnd, har utgifter på ca. 6000 kr i mnd.
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Om du er student har du ingenting å bekymre deg for:) Jeg er student og alene med gutten min på 2. Har mye med tid, mye med penger, klarer oss veldig bra! Medregnet lånekassen sitt studielån på ca 3000 har jeg utbetalt 24000 kr i mnd. Pga studiene kan jeg levere lillegutt sent i barnehagen og hente forholdvis tidlig. Gjelder å være strukturet og jobbe når en skal jobbe..(hehe, slik som nå ) Mye mer tidpress vil jeg tror om en jobber 100% og er alene Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå