blond Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Så fikk jeg ikke gleden av å åpne dette forumet, men det andre innlegget ble mitt. Forslaget om forum for livssyn er nemlig mitt. Håper at folk klarer å holde seg saklige, for dette er ingen krangleside!! Å debattere er ikke det samme som å krangle.
Blomman Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 enig med du blond! kan jeg spørre - er du kristen?_eller noe annet? jeg (og familien min) går i pinsemenighet. Ble frelst i 1998- kan ikke dere andre som bruker denne debatten og fortelle litt...
Lumsk Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Jeg håper også at dette ikke blir en usaklig krangleside. Har sett slike sider skli ut før desverre. For å følge oppfordringen din Blomman: Jeg er tidligere statskirkemedlem, men konverterte til Den katolske kirke i 2000. Jeg er derimot gift med en lutheraner, men er enige om en hovedsakelig katolsk oppdragelse av lillegutt.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Flott ide med denne siden, håper mange vil dele sitt syn her uten å bli sur på hverandre ja.Blir intressant å følge utviklinga.......
blond Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2006 Hei! Jeg startet et nytt innlegg med "riktig" overskrift ang religiøs tilknytning, så får vi kanskje flere med oss når overskrift og innhold henger sammen.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Jeg synes at dette forumet bør brukes til å diskutere problemstillinger knyttet til det å være foreldre og til barneoppdragelse, ikke bare brukes til å sette ulike livssyn opp imot hverandre. Eksempler på slike problemstillinger kan være: Hvilke problemer møter en i samfunnet mht. det å ha barn samtidig som man har et bestemt livssyn? I hvilken grad skal ungene selv velge sitt livssyn? Hvilke endringer har en kjent mht. livssyn etter at man fikk barn? Osv. Jeg håper det ikke blir skittkasting her inne!
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Hallo Sprsmål omkring barnedåp og barnevelsignelse eller navnefest blir vel det første når man har baby.Men det finnes jo en egen side om dåp .Vi har nå ialfall tenkt å ha barnedåp i kirken til vår lillegutt selv om vi ikke er enig i kirkens syn på barnedåpen fordi det står i dåpshandlingen at barnet ved dåpen blir et Guds barn.Akkurat den ideen er vi ikke enige i.Men vi ser på sermonien som en barnevelsignelse.Vi tror på Jesus og han sa jo "la de små barna komme til meg og hindre dem ikke....." også tok han dem intill seg og velsignet dem.
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Det er flere av oss som har etterlyst et slikt forum )
~mamma~ Skrevet 22. desember 2006 #9 Skrevet 22. desember 2006 Bra å foreslå et slikt forum, blond! Her kommer jeg nok til å komme innom med jevne mellomrom, for livssyn interesserer meg. Håper det blir et aktivt forum!
LadyLiberty Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 Barn må bli oppmuntret til å velge sin egen vei. Foreldre kan forklare hva og hvorfor de tror på det de tror, men ikke hjernevask deres egne barn. Gi dem kunnskap om verden og religionshistorien, la de utfolde seg og vokse på kunnskapen. Lær dem gjensidig respekt og medmenneskelighet, det er det viktigeste som finnes. Jeg er evig takknemlig til mine foreldre som aldri sa hva de trodde på, men lot meg finne mine egne veier. Jeh ble forklart hvorfor de trodde på et liv etter døden f.eks, men aldri fortalt hva jeg skulle tro om saken. Jeg oppsøkte flere kirker og leste om maaange religioner og tro, ble "frelst" osv...Men fant min egen vei til slutt, og det er noe helt utrolig å ha den friheten. Min tro er ikke fast, den forandrer seg med meg, for hver ny lærdom jeg tar til meg i løpet av livet.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 Enig med deg Blond.. Maa gaa an aa ha saklige diskusjoner og..Mange har jo forskjellige livssyn/religion/bakgrunn, samt erfaringer.Kanskje blir dette og en plass aa laere litt om andre religioner, skikker osv? Antar det ikke er bare kristne her inne feks??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå