Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Har hørt at det kommer ann på hvor man bor i landet.Stemmer dette egentlig?
Mrs. Bouquet Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Man har nok ingen krav nei, det settes av anestesilege, og h-n må jo prioritere oppgavene sine etter hvem som trenger h-n mest.
2- barns mamma Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 nei.en har ikke krav på å få dette.det er det anestesi-legen og jormor som avgjør om de synes du trenger dette.. men en kan jo yttre ønske om det,men det er ikke sikkert at en får. Har ikke noe med hvor en bor i landet å gjøre.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Dessuten er det egne kriterier for når, og om det er hensiktsmessig å gi det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 så det hjelper å "klage og syte" for da har man det vont nok?? Jeg må si at jeg har total skrekk for å føde uten.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Ja man må nok gi skikkelig uttrykk for at man vil ha det. Men åpningsfasen skal ha kommer så og så langt osv. så smerter i seg selv trenger ikke å være den utløsende faktoren for å få det.
rødhette* Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Hvis fødselen skjer for fort, rekker du ikke få epidural heller.... Du kan jo gi beskjed med en gang til dem at du ønsker epidural under fødselen i utgangspunktet, så de vet om det iallfall.
Mammaja 120107 Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Du får vel det om det er kapasitet. Det er jo ikke så lett å se hvor mye smerter hver enkelt har, det er jo ikke alle som er like høylytte.
rødhette* Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Og som noen har skrevet over: det kommer an på hvor man er i fødselsforløpet. Ei venninne av meg fikk ikke først fordi det var for tidlig i fødselen... så fikk hun ikke fordi fødselen var kommet for langt. Ei anna venninne fikk epidural, men det dempet riene for mye (hun hadde setefødsel), slik at de måtte ta hastekeisersnitt på henne. Ei tredje jeg vet om hadde så kjapp fødsel at det var ikke tid å sette noen epidural før ungen kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå