phantomet Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 . Jeg er ikke i denne verden for å leve opp til dine forventninger, Og du er ikke i denne verden for å leve opp til mine. Du er deg og jeg er meg; Dersom vi tilfeldigvis skulle finne hverandre, så er det vakkert. Dersom ikke, så er det intet å gjøre med det. Vi er fullt ut oss selv i vårt forhold til hverandre. Jeg finner deg kun ved en tilfeldighet, jeg finner deg ved å lete aktivt og ved fritt rekke hånden ut mot livet. Dette i stedet for kun å la livet skje. Jeg velger livet med intensjon. Jeg begynner riktig nok med meg selv, men jeg velger også ikke å la det slutte med meg selv. Sannheten starter hos meg selv og vokser gjennom kontakt med deg og andre. Et "Jeg" uten et "Deg" er et speil uten et speilbilde. For fullstendig å være meg selv, må jeg dele meg selv med andre. Det er ikke nødvendig at jeg ser meg selv slik du ser meg, eller at jeg er slik' du forventer at jeg skal være. Det er kun nødvendig at jeg er oppmerksom på din eksistens og aksepterer at du er en integrert del av min verden. Du er deg og jeg er meg, men vi lever ikke avskilt i våre verdener. For fullt ut å erfare den verden som vi lever sammen i må vi lære å ta del i hverandre. Kun i den utstrekning jeg kan "Se", "Høre" og "Føle" deg, kan jeg fullt bli MEG, og fullt ut tillate deg å bli DEG:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå