Labbetøs Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Vi har den glede å invitere dere til middag og bryllupsfest Lørdag den 16.juni 07 ved Pirsenteret i Trondheim Vielsen skjer på samme sted kl 14.00 Med Vennlig hilsen Kari Normann og Ola Hansen Brudeparet stiller i galla.
Labbetøs Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 12. desember 2006 Glemte noe. Se på denne istedet: Vi har den glede å invitere dere til middag og bryllupsfest Lørdag den 16.juni 07 ved Pirsenteret i Trondheim Vielsen skjer på samme sted kl 15.00 fulgt av lett servering frem til middag kl 17.00 Med Vennlig hilsen Kari Normann og Ola Hansen Brudeparet stiller i galla. Og så bytter vi ut middag og bryllupsfest med kaffe og kake i anledning vårt bryllup samt klokkeslett til kaffegjestene. Svar utbes innen, praktisk info og svaradresse står på svarkort som følger med.
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Synes det ser bakvendt ut å skrive hva brudeparet skal ha på seg. Mye "redeligere" liksom, å angi en dresskode, altså skrive Antrekk: Galla. (I deres tilfelle må det jo stå det, da, hvis dere forventer at gjestene skal "matche" dere.) Er du grei så skriver du Mørk dress. Ellers så denne invitasjonen veldig ok ut, og fint med svarkort, selv om vel de fleste velger å ta en telefon. :-)
Labbetøs Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2006 Vi velger å skrive eget anntrekk, fordi gjestene dermed kan velge selv. Vil de komme i galla så får de det, og vil de komme i dress så får de det. Det er opp til dem. Stod slik i de to siste bryllupsinvitasjonene vi har fått, så da velger vi å kopiere dem på det. Funket fint i de tilfellene i hvertfall. :-)
*bubbs* Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Ikke skriv galla som antrekk.. Det er så få jenter som har gallakjole og gullsko. De koster jo gjerne over 10.000 spenn! Jeg ville heller skrevet at antrekket er smoking; så kan damene komme i vanlige, lange penkjoler (de koster bare et par tusen..).
*bubbs* Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Det er nok smartere å skrive det sånn ja... Jeg har vært på galla-fest og stresset masse med å finne pene gullsko og sy om en av mormors gallaskjoler. Jeg hadde aldri i verden hatt råd til å kjøpe min egen. (takk mormor!) Jeg har bunad, men det hadde liksom ikke passet så godt ettersom festen ikke var i Norge. En av jentene der vet jeg måtte låne en del av foreldrene sine for å få råd til kjole. Hun var student slik som meg... Huff... Nei, om alle vennene deres er rike så er det jo greit, men det er OK at folk føler de har råd til å møte..
Labbetøs Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2006 Brudeparet stiller i galla betyr IKKE at gjestene trenger å gjøre det. Vi skriver hva vi har på oss, så kan gjestene velge akkurat det de vil. Skriver vi: anntrekk-galla, så binder vi gjestene ja, men vi gjør jo ikke det. Vi bare forteller dem hva vi har på oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå