Gå til innhold

En avsporing i gravid-mysteriet: Pepperkaker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bakte årets pepperkaker i helgen. Koselig og slitsomt sammen med to små!:-) Minstejenta gjør mamma lettere stresset ennå....., hun spiser deig, måker mel og styrer på mens mamman løper mellom henne og stekovnen - jeg rekker jo knapt å sette de inn før jeg skal ta de ut igjen hehehehe! Storejenta mi er så flink med kjevle og kakeformer at det er en fryd! Det gjør slettes ingen ting om figurene er skakke og skjeve og litt for tykke - de er jo våre!!!:-))

Det hører med til historien at ungene ble lei av bakingen etter en stund (Linus på dvd fristet mye mer!), og mamman sto alene med den store deigen - i år som i fjor!!:-)

:o))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig da:-) og typisk at ungene blir lei etter en stund! Verden er jo så spennende og de lever intenst - og hipp hurra for det!!

Gleder meg til Hannah blir så stor at hun vil bake pepperkaker med mamman sin - de store er nok ikke så intr lenger:-))

Skrevet

Da kan vi bake pekkerkaker ilag! For en herlig røre DET blir ;-)))

Kanskje vi har huset ferdig før neste jul så kan vi ha pekkerkakebaketreff der ;-))))

Skrevet

p og k hvem bryr seg.......................

hahahahaha

PEPPERKAKER!!!

Skrevet

Hæh? Heter det ikke PETTERKAKER da? Det har jeg trodd siden jeg var 2....

Skrevet

Ha ha ha ha, og der var vi igang igjen, med første dose av latter:-))

Takk for at dere får meg til å le om igjen og om igjen - smilerynkene har jo tatt ferie i natt, så nå er de klare igjen:-))

Skrevet

Kjenner meg igjen i det at det er vi voksne som står igjen med deigen. Vi er tre venninner som har bakt pepperkaker sammen siden før vi fikk barn. Med årene har det blitt stadig færre kaker og stadig mere rot. I år var det seks barn fra 7 og ned til minstemann på 16 mnd. De to eldste var faktisk veldig flinke og bakte fortere enn jeg rakk å få brettene inn og ut av ovnen. Plutselig var de ferdige alle sammen, Linus begynte og det var bare å rydde unna slik at melisposene og non-stop kunne finnes frem. Moro og slitsomt!

Skrevet

I nordnorge selger de sikkert pekkerkaker på kondomeriet....

årets bestselger

Skrevet

Vi bakte for to uker siden og jeg synes det gikk ganske fint, jeg.

7-åringen som var på besøk, var i storform og veiledet Karosnuppa når han synes det ble for mye grising. Han holdt på å sprekke av stolthet da jeg sa "du er akkurat som en storebror i dag, du" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...