Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Hei Er det greit å spise laks eller ørret? Altså rå ikke stekt/grillet
**My little Miss drama and I** Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Har hørt du skal holde deg unna det!!!? Ville ikke spist det ,men er ikke 100% sikker..
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har spist alt det der jeg....... Fenalår og hele pakka. Jordmor sa at jeg bare skulle spise og kose meg hun... Hmm.... jeg blir litt skremt av alle de forskjellige rådene jeg :-) Det har iallfall ikke skjedd noe galt med meg eller babyen. I norge så har vi jo generel god kontroll på maten vi får da..
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 jeg har heller ikke fått beskjed om å holde meg unna det,legen sier jeg kan spise det meste men med måte,som det er med alt.. har også spist laks på skiva !! knall godt!! spis det du!!!!
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Jepp, bare spis du! Spurte jordmor, og hun mente det er mest i utlandet man må være veldig forsiktig. Det er jo noen bakterier du skal holde deg unna, så ikke la pakka ligge på benken en uke eller så dær før du tar deg en jafs, da bør du være trygg!!
maiprins Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 takker for alle svar! Da skal jeg nyte laks og egg på brødskive..... Nam nam klem
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 På matportalen står det at så lenge laksen/ ørreten er fersk, dvs. at du med sikkerhet vet at pakken ikke har ligget åpen i dagesvis, så er det ikke farlig å spise det. Jeg skal ihvertfall kose meg masse med det. :-)
Diva Muffin Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 jeg kjøper røkt ørret og koser meg med det likte å kjøpe den i ferskvaredisk før, men har nok gått over til pakker med 100 gram i, slik at jeg får spist den opp i løpet av et par dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå