Gå til innhold

Planlegging av barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen menn der ute som ville/vil vente lenger med å få barn en kona/sambo?

Min sambo ønsker å vente litt lenger mens jeg er litt utålmodig. Er begge over 30 og har jobb. Det er ikke slik at det må skje nå med en gang.. men jeg kunne ønske at han var like ivrig til å snakke om det som meg. Jeg synes det er så hyggelig å prate om det, planlegge litt om når vi kan starte prøvingen og sånn... Det er alltid jeg som må ta opp temaet. Virker ikke som han er like engasjert..

Noen som har noen tips? Vil jo gi ham tid, vi er jo to om dette. Men har på følelsen at jeg må gi ham et lite spark bak, slik at han oppdager at barn hadde vært no. Han har en nevø på 8 som han er glad i, så vet han er glad i barn.

Håper på svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mamma, men svarer likevel.

Jeg tenker at siden han ikke er blitt ivrig etter å få barn til tross for at han har passert 30, blir han kanskje aldri ivrig. Han minner i alle fall om eksen min, som seriøst mente vi skulle drøye det til han var 40...sukk.

Er jo ikke noe godt tegn at han ikke tar opp temaet selv, menn pleier jo å gnåle ofte om ting de virkelig brenner for!

Prøve å få et ordentlig svar på om han virkelig vil, spørre veldig direkte istedet for å være "snill" og nærme deg temaet forsiktig, kanskje?

Ang eksen min; ett år etter at jeg dumpa ham, snubla jeg over verdens snilleste mann, og vi venter barn nå...det hadde jeg ALDRI trodd ville skje den gangen jeg var så fortvilet over at eksen ikke viste mer engasjement!

Skrevet

Han kan jo like barn selv om han ikke er så interessert i å ha barn selv.

Har inntrykk av at menn generelt er mindre interessert i barn enn kvinner er, og jeg tror ikke det nytter å "gi ham et lite spark bak". Dere er kanskje ikke to om dette, men en....og den andre drøyer lengst mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...