Gå til innhold

Det gjør vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor nekter far samvær med sønnen fordi far måtte sette ned foten til alle kravene mor stilte.Skulle han innfridd alle kravene så måtte han vært ansvarlig for to familier, vår familie og henne og sønnen.Det klarte han ikke.

Da nektet hun samvær.

Det som skjer nå er at hun valser rundt i min manns familie for hun vil jo at sønnen skal ha kontakt med farfamilien.

Det som gjør vondt er at vi er nektet kontakt med gutten, mens resten av familien har kontakt med han. Min mann klarer ikke å være i sin familie lenger fordi han syns de er illojale mot han.De gjør ingenting for å hjelpe han til å ha kontakt med sømnnen .De forteller han ikke når sønnen er hos dem ol.

Han hater sin eks for det hun har gjort mot han , og vil derfor ikke møte på henne i familien.Derfor orker han ikke kontakt med dem lenger.

Hvordan i all verden takler vi dette.Vi har snakket med familien hans om at de må varsle oss, men vi har en følelse av at hvis mor skjønner at hans familie bidrar til at faren treffer sønnen så kommer ikke gutten på besøk til dem lenger.Derfor varsler de oss ikke.

Hva i all verden skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor har ingen rett til å nekte samvær dersom det ikke ligger spesielle forhold bak. Og det forutsetter jeg at det ikke gjør:)

Krav som stilles fra mor er ingen ny ting - og hun kan faktisk ikke stille noen særlige krav til far - like lite som far kan stille krav andre veien.

Jeg ville tatt kontakt med familievernkontoret, og evt gått til rettsak mot mor, for dette har hun faktisk ikke lov til!! Hun fratar sønnen sin far - noe som er forkastelig.

Let opp pågangsmot og ståpåviljen, drit litt i familien, dersom de er illojale mot dere, og lojale mot mor. Og sett i gang kverna for å få normalt samvær.

Lykke til!!

Skrevet

Hvilke krav er det mor har stilt?

Dette må jo være gansge viktige krav siden hun kan nekte han sammvær.

Det skal være ekstremt vannskelig å nekte noen sammvær til barna sine i disse tider, så jeg lurer litt på hva kravene er?

Det er en selvfølge at man er ansvarlig for barna sine. Så bryter to foreldre opp og går sin vei må man stille opp for dem selvom man får en ny familie.

Skjønn meg rett at jeg mener barna og selvfølgelig ikke x en.

Jeg syntes det er rart at familien hans er så lojal overfor x en hvis hun har opptredt galt.

Han må jo ta dette på meklingsmøte da får han tilbake sammværet endten der eller i retten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...