Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Litt merkelig sposrmaal kanskje, men jeg liker aa spise broed, men har ikke funnet noe paalegg som er godt og sunt. Liker godt leverpostei og makrell i tomat ol, men her blir det mye ost, skinke og ogsaa peanoettsmoer...hjelp..ikke saa sunt. Er det noen som har funnet noe godt og sunt her i USA? Blir veldig glad for noen ideer..Takk
2trollunger Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Favoritten min da jeg bodde i USA var bagels med cream-cheese (disse kan du jo faa i light-versjon) med roykalaks paa! Mmmmm.... Aaa, naa ble jeg sulten!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Hva med pastrami og Roast beef?? Laks og lignende har de vel der borte??
bow Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Her i Minnesota har de masse sunt og godt pålegg. Vi spiser ofte leverpåstei (merke: Oscar Meyer), salami (kanskje ikke sååå sunt), sardiner, skinke/kylling/kalkun pålegg og masse annet. Digger den philladelphia osten med laksesmak forresten. Ellers lager jeg gjerne hjemmelaget rekesalat eller eggesalat med masse grønnsaker.
Tokatter_USA Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Lenge siden du skrev dette, men jeg legger til noe: Hvis du bor i nærheten av IKEA, har de kaviar der. Det finnes også butikker her og der med skandinavisk mat. Jeg har hørt om en i Sarasota, Florida, og en i Salt Lake City, i tillegg til alle de typisk "skandinaviske" stedene. Der kan du kanskje finne makrell i tomat. Det fant iallfall jeg i en butikk her i byen (i Iowa). Gjetost finnes i de fleste store matbutikker. Syltetøy uten sukker bruker jeg også. Leverpostei heter Braunschweiger eller liverwurst og finnes i alle butikker, enten i løs vekt i delikatessedisken, eller i pølsefasong blant de ferdigpakkede kjøttproduktene.
partyoffive Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Henviser til innlegg over ang. norsk mat i FL - du kan bestille norsk mat og snop fra norwill.com. De holder til i Fort lauderdale området i Florida. ellers så har de da en del ting på vanlig supermarked også. leverpostei f.eks. får man jo. Oscar meyer f.eks er jo ok. Ikke likt som hjemme men man blir jo vant til det meste. Kjøtt pålegg (skinke, kalkun, kyllig) oscar meyer er bra her også. Ellers så er det jo mye krem-oster o.l. paprika og agurk på som hjemme...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå