Gjest Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 lillesnupp er 6 og en halv uke. ville dere tatt henne med på halvannen times biltur ? det blir max tre timer tilsammen på en kveld frem og tilbake. da vi skulle hjem fra sykehuset etter fødselen sa de ok til at vi kjørte 3kvarter i strekk. så hvis vi kjører i kveld vil vi stoppe hver vei i ca ti min så hun får rørt på kroppen. hva ville dere gjort????
Suprise! Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Mener da det burde gå bra. Hun gir nok uttrykk for det om hun misliker(eller hun får vondt) det.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Når Lukas var 6 uker var vi på biltur i 2 1/2 time, gikk så fint atte :-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Tror ikke det er noe problem dersom hun liker å kjøre bil. Jeg har selv en datter på åtte uker som elsker å kjøre bil. De sier i fra dersom de ikke vil sitte der lenger.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Ingen fare sier nå jeg..di er babyer,greit nok... Men for all del ta med barnet og kos dere.. Babyen sier ifra når den vil strekke seg og er utålmodig!!! Ha en Fin fin tur : )
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 hun elsker å kjøre bil og sovner og jeg sitter bak sammen med henne. tusen takk for svar!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Vi kjørte enda litt lengre enn det når hun var 3 uker. Så lenge ungen ligger rolig i stolen sin er det bare å kjøre tenkte vi. Er ikke ekspert altså, men vi var på en del litt lengre bilturer og ungen er helt fin.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Sa de virkelig dere kunne kjøre tre kvarter uten stopp med nyfødt baby?? Syns jeg hørtes merkelig ut.. Hvis det er i bilstol, vel og merke. Jeg ville vurdert veldig hvor viktig denne turen var, og det er kun av erfaring. Jenta vår ble innmari sliten av å sitte i stolen i tre kvarter, det var kjempehyl. Vet ikke om ho ble støl eller sånn jeg, men det var hvertfall IKKE populært å sette henne der igjen da vi skulle hjem=( Så det var ingen morsom biltur hvertfall. Har dere nett eller boxette blir det jo litt annerledes... Uansett, hvis dere velger å dra så vil hun nok si fra når hun har sittet lenge nok, det gjorde og gjør hvertfall frøkna her i huset...
Tiddelidu Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde sikkert tatt den turen, og tatt en pause eller fler underveis hvis det virket som hun var utilpass.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 tusen takk alle sammen! vi skal se på ny bil nemlig, og jeg vil og se siden den er dyr og vi 90% sikkertb kommer til å kjøpe den...
mammmamia ** Skrevet 11. desember 2006 #11 Skrevet 11. desember 2006 Det med 20-30 minutter er gammel "overtro" (i mangel av et bedre ord, hehe)... Babyer kan fint liggesitte i bilsete i opptil 2 timer, så lenge de sover og ikke på noen måte gir uttrykk for at de er slitne eller mistrives..! Man trenger ikke røske ut en sovende unge for å strekke på ryggen, bare for å gjøre det..! De nye bilsetene er så liggende allikevel at belastningen er nesten null... :-)
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 til fredrikstadjenta: vi hadde så lang vei hjem, og uten at jeg vet vil jeg regne med at de på sykehuset tenkte at det var bedre vi kom oss hjem fort, hun var bare en dag gammel, enn å begynne stoppe og ta henne ut og inn. vi spurtenemlig om vi skulle stoppe. og vi har sete, et av to som har kommet best ut itest.bag og boxette blir ikke anbefalt av trygg trafikk. tilfelle du lurte. ,o)
mammmamia ** Skrevet 11. desember 2006 #13 Skrevet 11. desember 2006 Boxette er i hvertfall bedre enn bag, men ingen av dem er anbefalt nei, bag med nett er hvertfall livsfarlig i en kollisjon..! Så bruk bilsetet dere, med god samvittighet, og stol på at ungen sier ifra om han/hun mistrives :-)
april 06;) + mai 09* Skrevet 11. desember 2006 #14 Skrevet 11. desember 2006 bare som et apropo angående boxette: jeg er også i utgangspunktet svært skeptisk til det, men det er kommet en variant på markedet (husker ikke navnet) som gjør det veldig bra på tester. Mener at jeg så det på forbrukerrådet.no sine bilstol-tester.
mammmamia ** Skrevet 11. desember 2006 #15 Skrevet 11. desember 2006 Boxette gjør det ok på tester, men ikke i nærheten av like godt som bilsetene :-)
april 06;) + mai 09* Skrevet 11. desember 2006 #16 Skrevet 11. desember 2006 jo, det var det som var poenget mitt. Det er kommet en ny boxette som testet så og så like bra som Britax Römer og de andre som gjør det best på testene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå