*dani* Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Skal begynne å studere til hausten og er aleine med 1 barn, vil derfor ha rett på os. I reglementet står det at eit krav for å få os er at ein er i YRKESRETTA utdanning. Betyr det at ein ikkje får os for å ta bachelor og master i f.eks sosiologi eller sosialantropologi...?? At det kun går an å ta f.eks sykepleien, medisin eller jus.....som jo er yrkesretta..?? Dette lurer eg veldig på......for på trygdekontoret kan dei ikkje sei noko om kva for ei utdanning ein kan ta på os...må berre søke plass og så søke om os etterpå.......håplaust! Derfor: kan de som er her inne og som går på os fortelle meg kva for ei utdanning de går på?? Så får eg eit litt klarare bilde....taktakk....
Winterlady Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Såvidt jeg vet får du OS for omtrent alt, ihvertfall både sosiologi og sosant. De mener med yrkesretta at du skal kunne få deg jobb etterpå med utdannelsen du tar..
PirimittmittMarion Skrevet 24. desember 2006 #3 Skrevet 24. desember 2006 Du får nok os i basisperioden i hvertfall. Men jeg fikk avslag på utvidet os. (har fått i tre år til sommeren)
Galskapens overhode Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Hei.. Jeg har mottatt os i over 3 år nå. Går på almennlærerutd. Begynte å studere høsten rett før vesla ble 2 år. Slik jeg også har forstått det så får du os for alle utdanninger som gir jobb etter endte studier, samt at du ikke har noen utdannelse fra før av. Feks kjenner jeg ei som hadde gått helse og sosial samt gått lærlingetiden, hun fikk ikke os under utdannelse for å ta sykepleier da hun allerede var utdannet innenfor et yrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå