Gå til innhold

Faens bilselger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry...må bare får ut litt dritt...Hadde fått lån i banken til å kjøpe bil. Noe vi er avhengig av, nå som vi er uten bruker vi 4 timer hver dag på henting og levering i barnehage!

Fant en bil hos en forhandler som var midt i blinken! Mye har gått i mot oss det siste halvåret, var derfor kjempeglad for at det nå ville ordne seg med lån og bil.

Siste tur til forhandler kom det frem at bilen hadde gått 30 000lenger enn opplyst i salgsannonse. Dette var det jeg som fant ut, ikke noe selger opplyste om. Men bilen var fortsatt aktuell.

Etter flere turer til forhandler og til og fra banken skulle banken i dag kjøre gjennom lånet og overføre selger. Banken ringer for noen opplysninger som jeg igjen ringer bileier for å få vite. Da kommer det frem at bilen er 97 modell, ikke 98 som opplyst både i salgsannonse og av selger.

Betingelsene for lånet var at bilen ikke skulle være eldre enn 8 år, altså 98 modell. Følgene er derfor at jeg ikke får kjøpe bilen og må begynne helt forfra!!!

Dette bekrefter dessverre mitt dårlige inntrykk av bilselgere....DRITTMANN!!! Jeg trodde jo at jeg gjorde lurt i å kjøpe fra forhandler...men nå vet jeg sannelig ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det trodde jeg og...:(

Har lagt ut et par innlegg tidligere ang min nye flotte bil,som ikke viser seg å være så flott likevel..

* bremselyset i vinduet bak manglet - det fikk jeg opplyst og skulle fikses snarest av forhandler

* et 12 volts uttak i baggasjen manglet (eller den er der,men tygd istykker) skal byttes av forhandler -fikk også opplyst om det..

* fant ut når jeg kom hjem med bilen ( jeg bor i Sarpsborg, bilen er kjøpt i Oslo, hos Møller Bil Skøyen) at selene i baksetet er tygd istykker og det er 1 av 3 seler som fungerer. - Ikke opplyst

* Vindusspyleren virket ikke, manglet en 'dyse'? - ikke opplyst.

* sigarett tenner fungerer ikke - ikke opplyst..

Tok kontakt med selger og opplyste om disse tingene, og skulle levere bilen på skoda forhandler her i byen istedet for å kjøre helt inn til oslo med den,men de skulle betale da.. Deler til beltene må bestilles fra tyskland så det tar sin tid..den knotten til 12volts uttaket er nesten umulig å få tak i har jeg fått høre..

og idag får jeg brev fra statens vegvesen, 2 gangs påminnelse - manglende rapportering om periodisk kjøretøykontroll, altså EU-godkjenning...Javel?...Gikk inn og sjekket og bilen skulle vært godkjent i November,altså mnd jeg kjøpte bilen. Har jo ikke fått noe 1.gangspåminnelsen engang jeg..Selger nevnte aldri at bilen ikke var eu-godkjent, og jeg mener jeg spurte og fikk ja, men ble brått veldig usikker her...Står overhodet ikke noe om hverken eller i salgspapirene..

Så om bilen nå da ikke blir godkjent før 31.12 tar de skiltene..Sjekket på siden til statens vegvesen, og der har de ikke sjangs denne mnd overhodet..Så imorra kommer det til å gå hett for seg i tlf..Bare beltene er en 2'er feil på eu-kontroll,dvs IKKE godkjent...det fikk jeg vite da jeg var her i byen med bilen...Og de er jo ikke fikset ennå...

Huff,er så sint ,oppgitt.lei meg og frustrert..Jeg burde virkelig lære meg mer om bil på egenhånd skjønner jeg..:(

MEN du, hvor gammel er du? Er du under 26 lønner det seg å ta en titt på billån ung programmet til DnBNor=)

Skrevet

Det er helt utrolig at det går an...En skulle kunne føle seg rimelig trygg når en kjøper bil fra forhandler. Du burde nok ha vært litt mer påpasselig med å sjekke ang EU-kontroll (selv om jeg mener dette burde være selgers oppgave og opplyse om!). Fordelen med "min bil var at den var i tipp topp stand, etter storsevice på verksted og nettopp EU_godkjent. Reg.reim og bremeskiver og klosser var byttet. Dette var det parirer på.

MEN...det manglet servicehefte, det var en innbyttebil og de hadde ikke funnet serviceheftet. De hadde derfor tatt storsevice på godkjent verksted. Så alt slikt var i orden. Men når det under kjøp viser seg at bilen har gått 30 000 (det tilsvarer jo 2-3års kjøring)lenger enn det salgsoppgaven viste, og under tegning av forsikring at bilen var et år eldre enn opplyst kan man jo begynne å lure på hva mer de unnlater å fortelle...

Hadde jeg fått lånet, hadde jeg nok kjøpt denne bilen. Men banken har jo sine regler for å utbetale lå med pant i bilen. Her kunne ikke bilen være mer enn 12 år inkl nedbetalingstiden. Hadde selger opplyst om riktig modell med en gang hadde jeg sluppet mange bussturer og telefonsamtaler frem og tilbake mellom selger, bank og forsikringsselskap...Møkkamann...

Men tilbake til din bil...Du sier du kjøpte i november...Da kan du vel benytte deg av garantien? Du fikk vel med 3-mnd bruktbilgaranti? selger er da pliktig til å ordne det han har lover i og under salg...Har du det skriftlig?

Ang avregistrering, så kan du sikkert få en utsettelse om du bare gjennomfører kontrollen, og så tar med deg papirer og evt annen nødvendig dokumentasjon til vegvesenet. Trenger heller ikke gå til vegvesenet for å ta eu-kontroll, veldig mange 8de fleste?) godkjente verksteder utfører eu-kontroll, NAF også...kanskje lettere å time her?

Lykke til:-) Fortell hvordan det går videre da...Er forresten for gammel for billån ung:-)

Skrevet

Ja en kan jo virkelig begynne å lure da..:( Og denne forhandleren her går for å være så flink og seriøs også..:(

Jeg burde nok ha gått over hver krik og krok med lupe har jeg skjønt i ettertid, var nok overveldet der og da,for å ha funnet ''drømmebilen'' og mitt første bilkjøp..:/

Kan jo også nevne at taket i bilen var fullt av sort hundehår, då det er tydelig at forrige eier har hatt hund..Men når det er bare sånn småtterier, kan en begynne å lure på om de i det hele tatt har gårr over bilen...

Ja har garantien..Så blir noen heftige samtaler imorgen..Og noen ringerunder rundt for å få kontroll på den..Sjekket bare nettsiden til SVV nå...

Jo takk, lykke til med bilkjøp du også..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...