♥Snulder Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Er så lenge siden at jeg neeeesten ikke husker det....14 mnd!! Men jo! Jeg hadde en flott fødselsopplevelse med Leah. Ble sånn smertemessig som forventet... men gikk kjapt og greit og med meeeget godt resultat!!!
Karomamma Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Nei, det ble nok ikke som forventet - 6 uker for tidlig og en smule annerledes enn jeg hadde trodd. Når dagen kom, ble det en kjempefin opplevelse med planlagt keisersnitt. Ikke noe stress, jeg var våken og fikk henne på brystet med en gang. Det var veldig fint for Karopappa også, for han fikk jo være med på barneavdelingen og stelle henne og sånn Selve fødselen var veldig flott, men de påfølgende ukene på Ullevål vil jeg helst ikke ha igjen (og det skal jeg ikke heller).
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Jepp, siste fødsel var bra... Jeg er god på å føde jeg, ikke særlig god på å gå gravid. Så jeg tar gjerne flere barn hvis jeg bare kan føde, ikke gå gravid... Fødselen var raskere enn forventet, sikkert fordi førstemann brukt veldig lang tid. Så da jeg omsider bestemte oss for å reise til sykehuset, begynte det å haste litt. Vel inne på Rikshospitalet var det 7 cm. og bare 1,5 time til jeg skulle få se Knerten for første gang.
Babyonboard ;-) Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Forventet og forventet.... hehehe Var inne på kontroll fredag 21.april og ble lagt inn øyeblikkelig! Fikk sjokk... Ante fred og ingen fare jeg, skulle jo ut og spise en bedre middag etterpå ;-) Og bagen hadde jeg såvidt begynt å tenke på å pakke!!! Ble satt igang lørdag kl 12.00 og riene begynte ca to timer etterpå, ordentlig... kl 16.00 kom de tett som hagl og fra da av hadde jeg stormrier frem til kl 20-21 (lystgassen var min VENN!!!) Mellom 20 og 21 fikk de satt epidural etter uttallige mislykkete forsøk (riene var så tette at det ikke var opphold), og etter det var jeg herre over situasjonen igjen! Da skravlet jeg i tlf med venninner etc ;-) Hehe... Akkurat DET er vel ingen bombe for de som kjenner meg! Resten av fødselen var vel helt normal, syntes ikke det var så ille... Men det ble stress på slutten da hjertelyden ble så dårlig og jeg ikke kunne gå, stå eller stå på alle fire... Uansett hva jeg gjorde utenom å ligge på rygg så ble hjertelyden dårlig. Og tilslutt var det bare å få den babyen ut og da gikk det fort :-( Pressrier, hva er det??? Følte at babyen ble dratt ut!!! Med vakuum... Og stakkars lille Jojo så ut som hun var blitt skalpert!! Hverken jeg eller babyen var vel helt klar for at hun skulle ut da... Men som fødselslegen sa; Den babyen skal ut NÅ! Og da tenkte jeg med gru på keisersnitt, og lurte på om dama var gal og brølte og dermed var babyen ute ;-) Fødselen var over kl 03.39 Følte vel selv at ikke alt hadde gått helt som det burde, men alt i alt så var det en positiv opplevelse, hadde verdens flotteste jordmødre og gjør det gjerne igjen ;-)))) Men graviditeten var værre.... Og nei jeg er IKKE gravid ;-))))))))))))))
Babyonboard ;-) Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Ooops dette ble jo rene fødselshistorien... ;-)
hypersusmor Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Jepp!! Hadde verdens beste jordmor, som fulgte meg fra jeg fikk gele for å få fortgang på sakene til småen var ute. Jeg husker at jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle la smerten få verbale utløp, men akkurat det gikk ikke helt etter planen ;-)) Ellers var jeg redd for at det skulle ta lang tid, siden jeg var førstegangsfødende, men hele seansen tok kun et par timer så jeg slapp billig unna. Jeg er klar for en til, men blir jeg gravid skal jeg si høyt og tydelig i fra uten bruk av anonymknappen :-))
Babyonboard ;-) Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Haha... Blir JEG gravid så får dere nok vite det rimelig fort ja ;-) Klarer aldri i verden å holde på noe sånt lenge!!!
Gummelillan Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 På ingen måte ;-) Havnet opp med mitt tredje og siste hastekeisersnitt.... Fødselsopplevelse??? Hva er det?
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Ble overhodet ikke slik jeg var redd for at det ville bli. Har fødselsangst (ja det går an å få 7 barn på tross av det) og gruet meg fælt. Spesielt siden alle de andre fødslene hadde gått så fort at alt skjedde liksom i hui og hast hver gang de andre gangene. Har heller aldri rukket smertestillende før fordi det har gått for fort (mellom 1 og 2t). Men denne gangen ble alt annerledes. Rakk t.o.m. å kjede meg på føden ) Hadde "tullerier" i 6t, og så skjedde alt i løpet av de 2 siste timene. Fikk verdens beste JM som gjorde at det ble en fantastisk fødsel både for meg og min datter på 16 som var med under hele seansen (klippet t.o.m. navlestrengen hun ). Hadde vært litt redd for holdningene til personalet på føden og fordi jeg måtte føde på isolat. Var tidligere møtt med ganske dårlige holdninger fra egen fastlege. Men JM var så fantastisk at jeg nesten glemte at jeg var på isolat. Så da gjorde det ingenting likevel :-)
fru <3 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har ikke hørt om noen som har født på isolat før jeg, er jeg ekkel hvis jeg spør om hvorfor? Du trenger ikke svare hvis du ikke har lyst.. Sikkert en helt spesiell oplevelse for deg og din datter, tøffe begge to!! Tror ikke jeg hadde turt å ta med meg noen av mine barn....
fru <3 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2006 Min 2. fødsel gikk rimelig fort og vesla le født 15 min etter at min småsvette mann børnet inn på parkeringsplassen. ) husker jeg gikk ut av bilen og veltet meg oppå panseret..da ble det fart inne på akutten og vips så hadde jeg ei seng og var på vei opp til føden. Lillebror tok lengre tid fordi han var en stor stjernekikker som ikke ville ut. Det jeg og Herr <3 har snakket om etter at lillebror ble født var at jeg hadde det ganske fælt uten at jeg sa ifra om det. Jeg vet jeg tenkte en hel masse, men Herr <3 og jm forstod ikke det fordi jeg ikke sa ifra. Var helt i min egen verden liksom... Derfor fikk jeg ikke smertestillende heller. Mulig jeg ikke hadde fått noe fordi pressriene ikke var sterke nok og jeg måtte få et "skudd" for å få fart på sakene. Jm ble veldig betenkt og jeg forstod at her måtte jeg bare gi alt jeg hadde, det gjorde nok at jeg slapp tang eller sugekopp (tror jeg). Men det førte til en total ruptur 3d. Flere som var i sin egen verden?
Ronja65 Skrevet 11. desember 2006 #13 Skrevet 11. desember 2006 Min vennine tok imot lille Thyra. Dessverre så var jeg veldig syk i influensa. 40 gr i feber og en hoste som var skikkelig vond. Så denne gangen tok det ikke 2 1/2 time som med nr 3. Er veldig gla i min vennine, men fødselsopplevelse ble ikke som forventet dvs like kjempegod som den var med nr 3. Skulle ønsket jeg var frisk.
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #14 Skrevet 12. desember 2006 Helt i orden at du spør :-) Jeg har hepatitt c. -Noe jeg mest sannsynlig fikk da jeg fikk tatt en piercing omtrent på samme tid som jeg ble gravid. Det smitter via blod. Derfor måtte jeg føde på isolat, i tillegg til at jeg fikk enerom på barsel. De er veldig strenge på det. Men sånn skal det jo være på sykehus :-) Men må jo innrømme jeg følte meg ganske pestbefengt ved tanken på at jeg måtte isoleres på den måten. Ille nok å takle (eller ikke takle, slik som meg ) det å ha fått en slik sykdom. Det gjør ikke saken bedre om en blir behandlet som en dritt av helsepersonell. Det ble en veldig spesiell opplevelse for meg og min eldste datter ja :-) Faren til småen var først utro, så når jeg ble syk stakk han sin kos. Så fødselen ble noe helt spesielt for oss tre. Hun eldste har og en far som stakk og ikke ville ha kontakt. Så jeg tror hun føler at hun og minsten har en ekstra tilknytning der.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. desember 2006 #15 Skrevet 12. desember 2006 Den siste min ble ikke det. To første fødslene mine var drømmefødsler og jeg gledet meg til denne siste. Men etter 36 timer og nesten ikke åpning, var jeg utslitt og Hannah hadde det fryktelig dårlig i magen og da endte det med akutt ks. Men, det viktigste var jo tross alt at det gikk bra med henne:-))
dritgrei hei hei! Skrevet 12. desember 2006 #16 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har hatt to veldig gode fødselsopplevelser... fort og fint (og vondt) og artig!
Urtete Skrevet 12. desember 2006 #17 Skrevet 12. desember 2006 Fin og fin, fru Blom...... Det er uansett de to største opplevelsene jeg har hatt i livet!!!!! Første gang slet jeg i over to døgn. Fødselen ble igangsatt 3-4 uker før termin, for fosteret sluttet og vokse, og oksygen- og næringstilførselen gjennom navlestrengen ble faretruende dårlig. Men til slutt kom en vakker bitteliten prinsesse! Andre gang gikk det superfort. Kom til sykehuset med 7 cm åping, og var ferdig en times tid etterpå. Det gikk veldig fort, og føltes egentlig ganske så brutalt.... Resultatet ble en stor og vakker prinsesse! Glemmer det aldri, aldri, aldri!! Kunne godt gjort det igjen, hvis vi skulle hatt flere barn, da..... :-))
TORO-husmor Skrevet 12. desember 2006 #18 Skrevet 12. desember 2006 Synes fødselen gikk fint, jeg. Gikk litt over tida, men da junior først hadde bestemt seg for å se dagens lys gikk det veldig fort. Som førstegangsfødende regnet jeg med å bruke laaang tid, men det hele tok mindre enn seks timer. Vondt var det selvsagt, men rakk ikke kjefte på verken jordmor eller barnefar. Jordmora var super, stemningen var rolig og avslappet (i den grad man kan kalle den det) og hun var flink til å oppmuntre. Grudde meg ikke på forhånd, og kommer vel ikke til å grue meg særlig til en eventuell ny fødsel, heller.
Hannah`s mamma Skrevet 12. desember 2006 #19 Skrevet 12. desember 2006 Har fått fire barn, og med alle så har jeg brukt under to timer. Med siste gikk vatnet kl 01.30, og kl 02.30 var hun ute.Jeg har ikke de berømte åpningsriene, vatnet går, så går jeg rett på pressrier. Rakk ikke å komme meg på føden, men fødte på vei inn på legekontoret. Hadde bestemt meg for å prøve lystgass, fordi jeg har aldri fått prøvd det tidligere heller, men den gang ei. Det første jeg sa etter gullet var født var: F.....no fikk jeg ikke prøvd lystgass denne gang heller. Så jeg har bare hatt fantastiske fødsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå