Gjest Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har vært i kontakt med bydelen der jeg bor, og får beskjed om at grensene er slik laget at jeg ikke kan gå til kontroll hos jordmor på den helsestasjonen som ligger 100 meter fra der jeg bor, men må til en som ligger flere kilometer unna, og i helt feil retning i forhold til jobben min. Jeg har ikke så veldig lyst til det, og lurer på om det går an å velge et privat alternativ? Må en i så fall betale mye selv?
@nita+Sebastian Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Jeg går privat. Kostet 450 første gangen og 350 etter det. Synes ikke det var så dyrt jeg )
Kondis som en murstein Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Jeg går også privat! Tar også akupunktur hos denne jordmora. Betalte 500,- første gangen og 300,- etter det (kombinert kontroll og akupunktur). Det er absolutt verdt det )
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 jeg trodde man kunne velge hvem man ville gå til selv jeg. Høres merkelig ut at du må dra så langt for å komme til jordmor. Jeg bor selv i Oslo, men går til jordmor i Vestfold (pga jeg kommer derfra). Høres merkelig ut altså.... Tror du burde snakke litt mer med kommunen. Det kan fort bli dyrt i lengden med 300,- pr gang. Husk de siste 4 ukene skal du til kontoll en gang i uka.
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 da jeg gikk gravid sist gang i 2003 fikk man dekket utgiftene ved å gå til privat jordmor. De holder visstnok å levere kvitteringene til trygdekontoret. Verdt å sjekke ut.
Som Natt & Dag Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Det eneste jeg har betalt er rundt 80kr den dagen jeg var inne hos gynokologen og tok UL i uke 11. Jeg går på Dybwadsgate legesenter hos Jordmor Anita Lillesæter. Vet at man må være pasient hos dr Farnes eller dr Winge for å gå til Min jordmor eller den andre (som jeg ikke husker navet på). Men det er jo ikke noe problem, alt jeg gjorde var å ringe fastlegen min da jeg ble gravid så jeg kunne få henvisning til Dr. Farnes. Fastlegen min spurte meg om hvorfor jeg ville ha denne henvisningen og jeg sa som sant var at jeg trivdes så godt hos Jordmoren jeg haddde sist, og gjerne ville fortsette hos henne. Etter å ha ringt fastlegen ringte jeg til Dybwadsgt legekontor og bestilllte time hos Dr Farnes og svangerskapskontroller hos Jordmor Anita Lillesæter, enkelt og greit. Har vært kjempe fornøyd med å gå der, og har sendt flere veninner dit som har vært like fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå