Gå til innhold

ÆSJ, lille snuppa ligger på tvers i uke 36+4 :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll i dag og nå ligger hun på tvers...For to uker siden lå hun med hodet ned, enda to uker siden, altså en måned siden nå, lå hun med rompa ned.

De har satt meg opp til ultralyd fredagen i denne uka for å se hvordan hun ligger da...

Vet jo at det tar tid for flergangsfødende før hodet fester seg og sånn, men hun trenger vel ikke drive akrobatikk mer nå-kan vel legge seg godt til rette med riktig ende ned...

Vil jo helst føde på den normale måten.

Hadde hastekeisersnitt med nr 1, med nr 2 og 3 var det vanlige fødsler, så hvorfor må nummer fire drive og tulle da....???

Sukk..

Har nok annet å tenke på før jul om jeg ikke skal bekymre meg for dette også. To selskap for eldstejenta som blir seks, avslutninger i skole og bhg, osv osv osv...

Vel, vel...Noen andre som har ungen feil vei nå i uke 36 + noen dager????

Ei venninne av meg fikk planlagt keisersnitt pga ungen lå i seteleie og ville ikke snu seg, og fødselen kom liksom ikke i gang rundt termin heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den beste er ei jeg kjenner som skulle inn til KS pga seteleie og smalt bekken. De tok UL en gang til for å sjekke og kjørte henne inn i heisen og opp til operasjon, bedøvet, åpnet - og DA hadde Knotten snudd seg.

Er bare på 34 uker selv, men han turner friskt der inne...

Skrevet

Jeg er kun 34+6 i dag, men babyen min ligger også i tverrleie. Hun har toidligere ligget med både hodet og rumpa ned, men har nå visstnok funnet seg til rette i tverrleie... Dvs hun er veldig aktiv og driver også med masse akrobatikk i magen (jeg er forresten annengangs). Jeg skal på ul når om en ukes tid, og da skal de finne ut hva de skal gjøre videre - forsøk på snuing, eventuelt ks osv. Legen min mistenker at jeg er lengre på vei en ul-terminen tilsier, for babyen ble estimert til 2500-2700 gram for en liten uke siden, og førstemann veide bare 2965 gram da han ble født (en uke før termin).

Skrevet

Jeg er bare i uke 34, og h*n ligger på tvers. Men førstemann lå også lenge i tverrleie, sneik seg liksom nedover. Og det var lenge usikkert om hun i det hele tatt vill snu seg med hodet ned. Var til stadige kontroller. Og siste gang(tror det var i uke 40) på kontroll hadde hun endelig funnet ut at det var greit å ligge med hodet ned....

Men som du sier...hvorfor skal fjerde mann begynne å tulle sånn ?...

Lurer på hvordan det blir denne gangen.

Skrevet

Jupp, min har lagt i sete siden i sommer... la seg på tvers et par ganger, men så var det rett på rumpa igjen.

Var inne å målte bekkenet mitt i forrige uke, har plass til setefødsel.

Jeg fikk ikke velge keisersnitt, pga jeg hadde plass til å føde "vanlig", men de sa at med setefødsel får du epidura uansett, og når bekkenet er stort nok og ungen ikke er for stor, så går det like bra som en vanlig fødsel, eneste grunnen til at man får epiduralen er pga de må hjelpe ut med skuldre og hode...

Legen sa at keisersnitt var en altfor stor operasjon til å bare anbefale det til pasientene... Ville ha mye større problemer i ettertid, og var mer komplikasjoner.

Setefødsel er mer og mer vanlig, og er like trygt som vanlig fødsel.

Var i gamle dager det var skummelt med setefødsel...

Snakket med jordmor om det, og hun fikk beroliget meg veldig.. hadde egentlig bestemt meg for keisersnitt, men ble frarådet det av både legen og jordmoren på sykehuset.

Har termin 29 des jeg.. håper egentlig hun holder seg inne til iallefall 2 januar...

Skrevet

Jeg er i uke 36 og på kontroll hos Jordmor i dag. Da hun ikke klarte å finne ut hvordan H*n lå ved å bare kjenne på magen, tok hun å undersøkte meg vaginalt, men hun var fortsatt usikker på om det var rumpa eller hodet som hun kjente. Derfor venter jeg nå på time fra sykehuset for nærmere undersøkelse!

Må si jeg syns det er litt frustrerende å ikke vite hva som skjer fremover.. Hadde igrunn vært så kjekt om h*n hadde festa seg med hodet nedi bekkenet nå!

Legen min var veldig på : "ja, da blir det keisersnitt og den blir satt 2 uker før termin".

Mens jordmor var mer på "detta årnær sæ vettu... setefødsel ække no problem!"

Så jeg får bare vente i spenning (";)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...