Maigutt07 + maijente10 Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er bare 15 uker på vei, men synes allerede at buksene mine har begynt å bli litt trange over livet og presser så det er ubehagelig. Og det blir liksom ikke mer behagelig når buksene presser når jeg er kvalm + må tisse hele tida. Synes det er fryktelig tidlig å gå til innkjøp av mammabukser, finnes det egentlig mammabukser som passer for "små" mager og som da passer hele svangerskapet?... Og hvor får man kjøpt ok mammabukser? Når begynte dere å bruke dette?..
Nenya^juni2010 Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Flyttet ut av de faste buksene mine nesten med en gang.. Har hatt en som var litt vid i utgangspunktet, men har passet den siste tiden. Kjøpte en mammabukse tidligere, har ikke begynt å bruke denne ennå, men må nok det snart! Er ca 13+5 i dag..
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Er 27 uker på vei, og bruker noen av de gamle dongeribuksene enda gitt. Selv om magen er diiiiiiger! Knepper bare ikke igjen den øverste knappen )
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Med førstemann ble det ikke før rundt uke 19, men denne gangen måtte jeg bytte alt i uke 9. Er også i uke 15 og magen er kjempestor, så stor at folk jeg møter som ikke kjenner meg noe særlig spør om når jeg har termin osv, så den er skikkelig synlig nå ellers hadde de nok aldri turd å spørre, hehe...
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Altså de spør etter bare et blikk på magen, jeg har ikke sagt at jeg er gravid.
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er og 15 uker på vei nå og kjenner at buksene begynner å stramme godt. Dongeribuksene er lagt vekk og jeg går helst med de andre stoffbuksene som det er litt plass i. Men tenkte å kjøpe noen mammabukser nå i romjulen (orker ikke gå i butikkene å prøve før den tid). Vet at det finnes noen sånne bukser med mindre strikk i livet som kan brukes den første tiden, men husker ikke hvem som hadde de.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Når jeg var ca 15 uker på vei kjøpte jeg meg to mammabukser. For da passet jeg nesten ikke mer enn to av buksene mine. (fikk vel på meg et par andre, men en stakkar skal da puste også...) Fant to helt streite på HM som jeg trives godt i. Du trenger ikke ha veldig mage for at de skal sitte heller.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er annengangs gravid og i uke 11+5 i dag. Har brukt mammabukser i et par uker allerede. Magen kom nesten med en gang denne gangen. Med første mann brukte jeg mine vanlige bukser frem til ca uke 17. Da holdt det med å bruke en strikk i knappehullet for å få kneppet igjen buksa. Jeg har foreløpig kjøpt kun en mammabukse. Det fant jeg på H&M, en svart cordbukse, som sitter fint og godt over magen selv om magen ikke er så kjempestor ennå. Må nok investere i et par bukser til snart.
Filosofia m/supersprett Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Skal ut å kjøpe mine første mamma-klær i dag. Nå er det ikke håp lenger. Har hatt 2 bukser som jeg til nød har fått på meg, men nå er de for trange. skal samtidig kjøpe juleklær og noen topper/gensere. Er i min 15. uke.
2 gutter og 1 jente Skrevet 11. desember 2006 #11 Skrevet 11. desember 2006 uke 19, da begynte det aa bli ubehagelig aa ha paa de gamle buksene. Jeg faar da fortsatt presset de paa, men godt er det ikke. er 20+3 i dag, og naa har magen bare skutt ut.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har ikke kjøpt noen mammabukser ennå, men mamma kjøpte noen vide bukser til meg da jeg var ca 16 uker :-) Nå har jeg bare tre bukser som passer, og alle tre er treningsbukser.... hehe :-) Er 19 uker i dag tror jeg.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #13 Skrevet 11. desember 2006 ikke kjøpt ett eneste mammaplagg enda...bortsett fra ett par singletter..har de som basis plagg og bruker forskjellige topper osv utenfor... er i uke 27 og magen er diger,men høyt oppe,så jeg kan bruke de samme buksene...
maiprins Skrevet 11. desember 2006 #14 Skrevet 11. desember 2006 Hei Jeg måtte bytte ut buksene i uke 8-9 jeg også......... da følte jeg at det strammet så utrolig på magen .......... I mitt første svangerskap hadde jeg nesten ikke råd til noe særlig masse mammaklær men det er det forandring på nå Har vært heldig å "arve" 4 bukser og mange gensere og kjøpte tidligere 3 bukser selv og flere gensere (før jeg visste at jeg arvet) Så det er gøy - føler meg litt mer vel når jeg kan ha litt å bytte på!
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #15 Skrevet 11. desember 2006 Byttet ut de trangeste i uke 8, og innen uke 13 var det vel ingen jeg brukte. Nå har jeg ikke sjangs å få på meg mine normale bukser (16+2)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå