Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 utenfor tema dette men.. jeg gidde venninna mi et gavekort på 250 kr i bursdagsgave for 2 mnd siden. jeg har dårlig råd for tia, er sykemeldt og student og venter mitt første barn. hun jobber, og bor gratis uten å ha noen andre å forsørge, så jeg vet at hun har råd til å gi tilbake noe til den summen. men på bursdagen min nettopp fikk jeg ei truse fra cubus til 40 kr (vet at den koster det, har en lik fra før) og en rosebukett til 60 kr (og det vet jeg også). i tillegg hadde hun spleiset med en annen venninne av meg.. altså jeg fikk tilsvarende 50 kr tilbake... vet det er tanken som teller, men blir litt skuffa altså! er jeg urimelig, eller ville dere også ha reagert? er anonym i fare for å bli gjenkjent
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Forstår deg kjempegodt jeg! Det var jo bare lusent gjort da.. Er jo ikke alltid lett å beregne pris men å bomme så brutalt er vel ikke uten vilje..
Mrs. Bouquet Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Forstår du ble skuffa, i alle fall om du føler det som om det ble motsatt av tanken som teller.
Angelas_Baby Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Kan skjønne at du er skuffet, men selv om du gir en gave til 250 kr, kan du ikke forvente å få det samme tilbake. Det er slik det dessverre er. Det er tanken som teller da, til syvende og sist!
Mrs. Bouquet Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 Jeg ledde jeg også når jeg så at du skrev at du gidde venninna di gave.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Hehehe, jeg reagerte på det også
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 vet jeg ikke kan forvente det, men synes den var litt i tynneste laget. og i hvertfall når jeg vet at hun har god råd! æsj, føler meg jo litt råtten her, men hadde det vært omvendt ville jeg ha brukt litt mere på henne tilbake.. HI
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 hoho, nå ble jo alt bare komisk her
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 Men så skummelt med så mange anonyme da gitt!! De er jo bare ute etter å ta andre... :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #14 Skrevet 10. desember 2006 ja så hold kjeft dere som vil være anonyme
MrsDior & baby-Dior Skrevet 11. desember 2006 #16 Skrevet 11. desember 2006 forstår veeeldi godt om du ble skuffa jeg... jeg ga min aller beste venninne et belte (800kr) til bursdagen som jeg vistte at hun ønska seg... og til min bursdag fikk jeg en parfyme og et smykke... samme pris klasse, MEN hun vet at jeg hater parfyme og smykker.. _eller hun burde ivertfall vite d... =/
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 11. desember 2006 #17 Skrevet 11. desember 2006 åå! er helt enig med deg! jeg ga en av mine beste veninner gave til 200 kr men fikk ikke gave selv da jeg hadde bursdag:S forbanna?? JA neste årblir det ikke no gave på henne nei..! ikke til jul heller:P hehe
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #18 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har slutta å gi bursdagsgave til venninnene mine, for jeg har gitt fine gaver hvert år uten å ha fått noe tilbake. Men det som er så irriterende, er at hver gang jeg har bursdag så gidder de ikke å ta seg en tur en gang, men når de har bursdag så skal de alltid ha selskap. Da blir jeg på en måte nødt til å kjøpe noe. De fikk i tillegg barn året før meg og da hadde vi ikke slutta å kjøpe julegaver til hverandre, og ville at vi fra da av skulle kjøpe gave til hverandres barn i stedet for. Siden jeg ikke hadde barn, fikk jeg ingenting og det var greit nok. Men det som er litt rart, er at en annen venninne som ikke har barn får julegave hver jul siden hun kjøper til barna deres...?? Snodig..Jaja, jeg har uansett blitt skikkelig pirkete på å avtale prisklasse for julegaven, for jeg er lei av at jeg gir dyre gaver og får billige tilbake.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #19 Skrevet 11. desember 2006 i vår venninne krets har vi en filosofi om å spleise.. Vi handler inn feks et helt antrekk, eller en hel serie som vi VET vedkommende sparer på. Så deler vi opp summen i det giverne syns de har råd til, men siden vi føler oss like knyttet til alle hele gjengen, så står alle på kortet på lik linje. Alle i vennegjengen vår vet at det med å ha god råd/ dårlig råd kan variere. Syns dette også er et tegn på hvor godt sammensveiset vi er som venninner.. Og dette kan være et tips til alle?? Vi kjøper IKKE julegaver til hverandre, for nå har nesten alle fått barn.. Det blir litt kostbart etterhvert- derfor så gjør vi litt ekstra ut avbursdager!! vil IKKE være anonym...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #20 Skrevet 11. desember 2006 Hva skjedde med: DET ER TANKEN SOM TELLER???????? Vær takknemlig for at hun husket deg og at du fikk en gave! Dårlig gjort av deg hvis du sier noe til henne.
Angelas_Baby Skrevet 11. desember 2006 #21 Skrevet 11. desember 2006 Hva skjer med ANONYME da??!!! Er det blitt pop å signere med anonym???
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #22 Skrevet 11. desember 2006 skjønner HI godt jeg.. kjedelig å gi når en aldri får noe fint tilbake.. i fjor kom en vennine brått med en gave.. jeg litt panisk fløy til byen å kjøpte gave eske på body shop.. så åpnet jeg gaven jeg fikk av venninna mi på kvelden.. en stygg ting på europris til 20 kr! da ble jeg litt irritert.... hørtes utakknemlig ut kanskje... men men..
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 11. desember 2006 #23 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er litt med på den der. Men folk er jo forskjellige da...Det er klart,jeg liker å få gaver jeg og,men jeg tenker ikke over hva jeg gir til andre og hva jeg får tilbake. Jeg husker faktisk aldri hva jeg gir til andre,så jeg blir glad uansett når jeg får noe tilbake
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #24 Skrevet 11. desember 2006 Er det tanken som teller prinsippet som teller, er det bedre å gi et kort me litt personlig innsats, enn en billig og uønsket gave. Når det blir så graverende forskjell på prisklassen (uten at grunnen er dårlig råd), virker det på meg som om man ikke bryr seg og dermed like godt er kjip.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 11. desember 2006 #25 Skrevet 11. desember 2006 Jeg driter i prisen,jeg kjøper alltid noe som jeg tror den andre personen blir glad for. Om man bare skal kjøpe en gave for å kjøpe, så kan man jo like gjerne ikke kjøpe i det hele tatt,uansett hvor dyr gava er....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå