Gå til innhold

Når skal man fortelle familie og venner at man er gravid?


sensommerbaby

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har termin 11. august. Foreløpig har jeg fortalt om graviditeten til min aller nærmeste familie (mor, søster og far) og to venninner, men jeg er litt i tvil om når jeg skal fortelle det til flere. Synes det er veldig stas og har egentlig ikke lyst til å vente til det har gått 12 uker med å fortelle den gode nyheten. Hvis jeg skulle være så uheldig at noe går galt kan det jo være greit at folk vet hvorfor jeg er lei meg... Hva tenker dere om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør som du føler for. De du ville fortelle det til om du skulle miste kan du jo like gjerne fortelle til at du er gravid. Selv er jeg veldig usikker på hvem til og når jeg skal fortelle det. har også termin 11.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er no i veke 8, og i dag blir det informert på jobben. Me byrja å sei det for 2 veker sidan, og angrar ikkje på det. Me starta med familien og heilt nære venner. Men sambuaren min var so happy at han hadde problem med å tei still på jobben hans, so nesten alle i hans omgangskrets veit det no!

 

Eg har berre fått positive tilbakemeldingar sjølv om det var tidleg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9. august, og for meg kjennes det litt tidlig å si det. Vi har sagt det til noen få venninner og en kamerat av mannen min. Planlegger å fortelle det hjemme hos foreldrene våre til jul. På jobben kommer jeg ikke til å si noe før i uke 12 hvis det ikke vises før det, eller jeg skulle bli skikkelig dårlig. Jeg skal til legen på tidlig UL neste uke, og det blir lettere å si det hvis hjertet slår. Da føles det mer sikkert. Nå er det litt vakuum, syns jeg. Vet ikke om jeg helt tror på at jeg er gravid ennå, jeg. Rart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det tidlig hver gang. Det lengste vi har klart å holde oss, tror jeg er i uke 6 :)

Har ikke fortalt det til så mange enda, men vi klarer nok ikke å holde oss så lenge. Går det galt, så er det godt at folk vet hva som har skjedd, så slipper å du å lyve på deg en influensa hvis du blir hjemme.

Det er jo deilig å slippe det ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sensommerbaby!

 

Folk er forskjellige..Noen vil gjerne fortelle det til alle med en gang og det er forståelig,men noen velger også å vente.Jeg har termin 12.August,men har ikke fortalt det til mange enda.det er kun mine aller nærmeste venner jeg vet jeg kan stole på som jeg har fortalt det til.kommet til å fortelle det til familien min i julen.Da blir det en liten juleoverraskelse til familien.Ingenting er bedre enn støtte fra familie og venner hvis noe skulle gå galt,men man kan ikke tenke slik heller for da går det galt.ta en dag av gangen så går nok alt bra.Det skal ihvertfall jeg gjøre..

lykke til med graviditeten..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tenkt å holde det hemmelig ca. 12 uker, men sprakk helt i starten. Begynte med at jeg fortalte søsteren min og en venninne jeg jobber sammen med - kjekt å ha en nær medarbeider som vet hvorfor jeg kanskje er litt "smådårlig".

Men han ville gjerne fortelle det til vennene sine - og da visste vi det ville spre seg som ild i tørt gress i hele vennegjengen. Sammen med hans frykt for at hans mor skulle få høre om det via omveier, så gjorde det at vi allerede i går (har termin 20. august) ga beskjed til familie og venner. Vi er de første i omgangskretsen som er i den situasjon at vi har begynt å tenke på barn, og de masete spørsmålene med "når blir det barn på dere da" er ille nok nå - dersom jeg skulle miste ville de bli helt grusomme. Så vi kjører full åpenhet fra starten av.

Det vil vel helst gå bra, satser jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...