Gå til innhold

GODE RÅD ER DYRE, ELLER : ER jeg HELT teit ELLER hva?


61-modell

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå kommet til en ny fase. Lille frøken blir 5 mnd. til jul. Hittil har det vært slik at hun har ligget i engen sin inne hos oss, og hun har ofte hatt vondt i magen helt inn i sin mnd. 4. Dette innebar at hun skrek en del sent om kvelden og ved midnatt og vel så det. Og så vil ikke pappaen legge seg på gjesterommet dersom han virkelig trenger søvn, og jeg har lagt meg der et par ganger for at han skal få sove. Men det er liksom så trist det med gjesterommet. Så konklusjonen har blitt at jeg tar henne opp bare hun knyr, og så har jeg de første 4 mnd og vel så det konket ut, slik at jeg sovner når jeg ammer henne. Hun er altså blitt vant til å ammes i søvn, og hun våkner lett når en snur seg i sengen, og så tas hun opp fordi hun da rimeligvis ikke vil ligge i sin egen seng. Det var jo so koselig der hun sovnet. Hun er begynt å være litt hardhendt, så å bruke meg som natsmokk holder jeg ikke ut lenger, så i morgen må jeg bare starte prosessen å legge henne våken i egen seng og så ikke ta hene opp hver gang hun våkner i løpet av natten. Dette kommer til å bli bråk, og alle kommer til å bli sprø. og hvordan kan jeg vite om hun er sulten eller ikke. Hun får ikke grøt om kvekden, fordi hun reagerte med magevondt på Nestles blå starter-grøt med ris og hvete og noe slikt.

 

Føler meg helt mislykket, skulle hun ha sovet natten gjennom nå, eller? Husker svært lite fra nr. 1 for 13 år siden.

"Mum sucks", liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I såfall er vi flere...

 

Leonora sov ganske godt jo nærmere 6 mnd hun kom. Men så, ved 6 mnd alder hvor vi startet med grøt, se da begynte vi med mye nattevåk. Og nå er det mange ganger hver natt. Guller er 7 mnd og spiser normalt 3 måtider med grøt + flere måltider med melk, så det er jo ikke maten det skorter på heller. Har nok bare vent gullet på alt for god service på natterstider ;-) Men er da ikke mislykket av den grunn!?! Bare alt for snill... Men i julen skal vi ta en liten runde på gode søvnvaner. Men siden puppen frister så fælt er det her i gården pappaen som skal få ta seg av dette. Gjorde dette ed forrige også og det anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente takter det her! Jeg har gjort slik med alle mine jeg... og fått lide for det! Minstejenta tok vi ett "røkk" med når hun var da hun var 8-9-10 mnd... husker ikke helt! Sluttet å amme.. og vente henne til å sovne i egen seng. Det gikk mye bedre enn forventet! Det eneste vi venter på nå er at hun skal sove hele natta.... Hun er nettopp blitt 14 mnd. så det er jammen på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men pappaen er litt utslitt for tiden, og så sier han at "skal ikke små babyer legge seg kl. 8 da?" Ja, sa jeg vær så god. Legg henne i sengen og se hvor lang tid det gåt før du tar opp gullet. Han orker i hvertfall ikke høre henne skrike, og jeg har sagt at vil du ha et fast regime fort (over natten) da må det skriking til. For noe tull. Jeg har som en ide at hun kan legge seg 9 etter hvert, det gjorde eldstejenta. Jeg har ikke planer om å stå opp kl. 6 om morgenen. B-mennesker må jo også få lov til å få barn. Legge henne 7 feks. da har vi kanskje ikke spist middag engang.

 

En venninne sa, de legger seg vel i 6-7 tiden (hennes to er 24 og 20, så hun husker ikke så mye). Snuppen sover nå, og så kommer film om Dronning Elisabeth, og jeg vet at snart våkner hun igjen, og jeg tenker at da blir det amming foran tV-en. Jeg trenger litt anet enn regimer og klesvask og husrydding og vasking og handling og innkjøp og alt det der som ikke synes, og som er kjedelig. Liker å se film, og vil ikke gå og legge meg kl. 9 fordi babyen er lagtt kl. 7 og skommer til å våkne kl. 5.

 

I det store og det hele har jeg det vel best uten å være i et regime og ha en fast rutine, og det skal jo ikke være så heldig. Kan bli for ustrukturert. Men jobber jo rimeligvis ikke om dagen.

Men:Får tross alt 13-åringen i seng, spør om gymbagen hennes er i orden, fikser slik at ting ikke råtner omkring her, så jeg funker jo, og koser meg med babyen. Problemet er at hun kommer til å våkne kanskje kl. 9 i kveld, kanskje kl. 10. Og egentlig har jeg ikke lagt henne, hun bare sovnet nede i stua iført pyskamas og stor smekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner det med slitne pappaer ;-) Men derfor er det lurt å gjøre det i juleferien....

 

Og når det gjelder legging så synes jeg faktisk at ungene sover lengre og bedre jo tidligere jeg legger de. Her legges 7 mnd baby senest ti på sju, 2 åring kl 7 og 6 åring klokka halv åtte. Og da får mor masse tid for seg selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...