Gå til innhold

må man vente 3 timer med å amme for ett glass vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I såfall blir det ikke et glass vin på juleaften for min del.

Tar ikke sjansen på å ikke kunne amme på 3 timer på kveldstid.

Babyen er forresten snart 7 mnd da.

Ingen krise for all del, brus er like godt det...

Men ville bare høre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener at når baby er over 6 uker kan du drikke ett par glass vin og amme etterpå, men er ikke helt sikker! Blomman el expat vet dette, du får rope litt på dem:)

Skrevet

les på ammehjelpen.no amming fra a-å alkohol

Skrevet

jeg har ei venninne som er supernøye på alt og hun har rådført seg emd en lege som sa at hvis man drikker 2 glass rødvin er det ingen fare. Det er minimalt som går over i morsmelka. Mye farligere er det å drikke mesn man er gravid. Har selv en datter på 2 mnd og jeg har drukket 2 glass og ammet. Da jeg begynte på mitt3 glass fant jeg ut at jeg ville gi hun mme. Og det gikk helt fint:) Tror 2 glass gjør ingenting jeg . .. men det er min mening.

Skrevet

I en brosjyre jeg fikk fra helsestasjon sto det at man kan amme når man har 0,5 i promille, men det er grensen. Da får babyen i seg en tiendel av det, altså 0,05 i promille. 0,5 er ca en enhet. Hvis du drikker to enhet burde du vente et par timer.

Jeg drakk litt igår og målte med alkomåler etterpå. Jeg drakk to glass vin og en Balieys fra kl. 22 til 00. Kl 01.00 hadde jeg 0,5 igjen, så da kunne jeg i teorien amme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...