Gjest Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Og fungerer det bra for dere, den andre foreldren og ikke minst barna?
Manhattan skyline Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Gutten min er 10 mnd, og det ble slutt med barnefar like før vi fant ut at jeg var gravdid. Likevel bodde vi sammen ca. de fire første mnd av babyens liv. Vi hadde, dum som som vi var, sett for oss 50/50-deling rimelig kjapt, men ble sterkt frarådd dette på familievernkontoret. Så nå har pappaen ham på overnatting en helge dag, enten fredag eller lørdag. Vi har på en måte annenhver helg, fordi i "hans helg", så har han ham på dagen fra han våkner lørdag til han skal legges søndag. Men da møtes vi som regel på dagtid, triller en tur, går på cafe eller noe sånn. Og i "min helg" sover han hos pappaen fra fredag til utpå dagen lørdag. Til påske neste år tenker vi utvide til to helgenetter ene uka, og en ukedag andre uka. I tillegg skal han ha han en ettermiddag i uka. Som regel stikker han innom mer, siden han bor rett i nærheten. Det funker bra nå, men vi har gått noen runder, og han har skjerpet seg betraktelig siden sommeren.
SK&Maylen Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Vi har ikkje noken ordning, sånn på papiret, akkurat no går det som det går, ho sover med han av og til ei helg her og der, og han er her oppe en del, og tar ho emd seg ut av og til, er sånn at passer det så passer det, visst ikkje, så gjer det ikkje. MEn blir vel noke meir skaplig når ho er ett år HO er bare 10mnd enda, men syns egentlig den ikkj-ordninga som vi har fungerer, foreløpig i allefall
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Her har vi vanlig sammværs ordning, det vil si han har annhverhelg og 1 dag i uka. mine barn er snart 1 år og 7 år. Det er for tidlig for han minste å ha mere ennå og hun elste er autist, men vi tenker på sikt å utvide mer å mer så vi får 50/50. men han får selvfølgelig ha de litt mere om han ønsker det fra tid til annen.
Korse76♥ Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Vesla er hos faren sin annenhver helg, annenhver høytid osv. Har hatt det sånn fra hun var 10 mnd og det fungerer veldig greit. Hun skulle ønske pappa'n bodde nærmere (flyttet 8 mil unna for et halvt år siden) Men det er ikke alltid hun har så lyst til å reise til pappa...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 vi har ingen ordning i det hele tatt. pappaen har ikke sett sønnen sin engang. ikke på bilde heller. og i går fylte han 1 år, eg synes egentlig det er det beste.. det blir liksom ikke..min og din.. nå er han bare min:) kan ha han 365 dager i året:):)
Wopi Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Annen hver uke. Fungerer veldig bra. Jeg savner henne når hun er borte, men det er den beste løsningen for oss i alle fall. Takket være et veldig godt samarbeid mellom pappaen og meg.
Sonja J Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Jeg og faren til eldstemann har 50/50, 14 dager hver og det har fungert kjempefint fra dag 1. Vi har hatt det sånn siden vi skilte lag, da var gutten vår 4,5 år og nå er han 10. Gutten vår trives og vi voksne trives! Det kreves ett godt samarbeid og det har vi klart veldig bra! Når det gjelder minsten min på 4 år så har ikke han noe kontakt med sin far ...........Faren til minsten er rusmisbruker..Han har fått mange sjanser til å følge opp sønnen sin, men når han ikke klarer å holde seg nykter og forandre sin måte å leve på, ja..Da nytter det ikke...........
mamman&andrea Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Pga en times avstand, så er jenta vår hos pappan anna hver uke fra onsdag til søndag. Istedenfor anna hver helg + en dag hver uke. Fungerer veldig bra for oss, fordi mor til faren jobber sent torsdag og fredag når jenta er der, så da kan hu ha henne på dagtid mens faren er på jobb. Jenta vår ser ut til å stortrives, da hun er like glad når hun drar, som når hun kommer tilbake. Vi kjører hver vår vei, slik at det blir delt likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå