Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Nå er det 2 uker siden han gjorde det slutt. Vi bor fortsatt sammen, og skal gjøre det til over jul pga ungene.. Når jeg kom over sjokket, fungerte vi ganske bra som venner..Tøyset og tuller hver dag, og hadde det ganske bra..Men nå har det forandret seg helt. Vi irriterer oss over den minste ting hos hverandre. (Han mest pga meg føler jeg), vi er bare opptatt av å kreve (f.eks.gjør ditt og datt av husarbeid), det er blitt mistillit mellom oss (har ikke skjedd noe spes), vi ser det negative først, vi tar forhastede konklusjoner og det blir krangel av ingenting (spes han vrir krangel utav et enkelt spm f.eks).. F.eks, i går kveld spurte jeg om han kunne hjelpe meg å rydde litt, så det kunne bli litt koselig å slappe av for kvelden. Men da ble han sur fordi jeg ikke så at han hadde rydda på stua, og jeg er så sinnsykt rotete av meg, han har gått og irritert seg over det i 7 år nå! Men jeg mente andre rom enn stua jeg, så at han hadde rydda der..Badet, kjøkkenet og gangen var ille..Og det var 95% klær, utstyr og leker etter ungene. Mente ikke han skulle rydde etter meg..!! Jeg prøver alt jeg kan å holde orden jeg, og synes jeg har blitt bedre i løpet av disse årene.. (Jeg kommer fra et hjem hvor vi ikke lærte og rydde), men hvis jeg må rydde opp etter ungene, fordi han mener det er min skyld at det blir så rotete, så blir det for mye for meg. Jeg bare slenger rundt meg jeg..Ifølge ham. Gjør jo ikke det da! Så sånn går det når man stiller et enkelt spm. Og så gr vi og anklager hverdandre for å ikke være takknemlig for det den andre gjør i huset. Og jeg blir irritert fordi han er mer opptatt av å gjøre istand den nye leiligheten sin, isteden for å nyte og gjøre det beste utav den siste tiden. Vi orker ikke bruke energi på å være snille med hverandre og gi av oss selv lenger...Er jo ikke noe forhold å redde..! Vet ikke hva som går av oss jeg..Vil jo vi skal ha et bra vennskap, og det vil han også, men vi er så irriterte degge to!! Tålmodigheten med hverandre er rett og slett sunket i jorden!!! Tåler ingenting! (Han har pappaperm nå også da, så vi går hjemme begge to). Skal på familievernskontoret i morgen nå, hvordan skal vi få utnytta det så vi får det bedre???
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Uff hørtes ikke koselig ut. Men jeg og mannen valgte å gå fra hverandre, bare 14 dager siden. Vi vurderte å bo sammens til over nyttår men det gikk ikke. Når man først har valgt å gå fra hverandre, er det ikke lett å bo sammens heller. Men snakk med han om det å ikke klag på hverandre man kan kun forandre seg selv, å må du ta lat så gjør det. Jeg merker selv att det beste for oss var å flytte fra hverandre med engang, hadde vi holdt sammens til over nyttår så måtte jeg ha bite i meg mye bare for den korte tia, han flytta hjem til sine foreldre å merker hvor mye roligere jeg har blitt, dette var ett riktig valg MEn selvfølgelig tøft valg. Jeg har bare utsatt dette for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå