*We68* Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 jeg lurer på hvordan en far skal gå frem når mor trenerer samvær jeg? Og hva gjør man når mor ikke sender barna på flybilettene hun har fått tilsendt for barna til samvær? nest siste gangen nektet hun å sende om ikke faren betalte begge turene. så siste samvær nektet hun å sende i det hele tatt for da var det hennes tur. så nå nermer jo julen seg og de har biletter for turen til jul til pappan sin. hva om hun ikke sender da?? det er en veldig komplisert sak med masse tull fra moren. og ny rettsak blir vel nødvendig...sukk. forstår ikke hvorfor en mor skal ødelegge for sine barn som virkelig ønsker å ha samvær med faren sin jeg.
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 hei. skjønner deg godt.. akkurat det som skjer med dere var jeg redd skulle skje med oss.. så. jeg krevde at mor betalte bilett for å få ungen til seg, og vi betalte for å få ungen til oss.. funker fint ) for da hvis hun sier at hun ikke har penger til å få han hjem.. nei, men da blir han her da ;o) (men så er jo det noe både vi og ungen ønsker da)
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 I utgangspunktet er det ikke LOV for mor å nekte samvær. Sørg for at dere dokumenterer alle gangene hun har nektet dere samvær. - Ubrukte flybilletter etc. Dette taler IKKE bra for hennes sak. Jeg kjenner er "kjærring" som gjorde det samme, i håp om at far skulle gi opp å treffe sønnen sin. Men det som skjedde var at hun fikk alt rett tilbake i fleisen. - Med stor kraft. Familievernkontoret brøt inn og gav henne en kraftig reprimande og tok fra henne foreldreansvaret, og det ble delt! - DA kunne hun ikke trenere samværet, for da ville hun miste ungen helt selv! Til pass for henne, og jeg håper det løser seg til det positive for dere!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Husk at familevernkontoret er bare et meklingskontor ikke noen som kan ta i fra enn foreldreretten.Da må det være at foreldrene ble enige på familevernkontoret.Hvis man skal ha foreldreretten må man gå rettensvei eller bli enig med den andre part.
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 jepp.. familievernkontoret er bare der for å megle mellom 2 parter.. de kan ikke ta fra en person foreldrerett.. da hadde ikke vi måttet gå til rettsak.. trust me.. jeg kan dette systemet ganske bra nå.. (
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #6 Skrevet 21. desember 2006 http://www.barneombudet.no/cgi-bin/barneombudet/imaker?id=14875&visdybde=3&aktiv=11753 Her står det mye nyttig
gullet kom 03.07.07 Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 mor kan få dag bøter for de dagene hun nekter far samvær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå