Molait Skrevet 14. desember 2006 #101 Skrevet 14. desember 2006 Nr. 100 ) om du ikke skal ha med vogn og du ikke får ordna skyss med sambo kan du evt sitte på med meg. Men har ikke plass til 2 vogner:)
*1D* Skrevet 14. desember 2006 #102 Skrevet 14. desember 2006 TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSEN TAKK JENTER!!!!!!! Har pakket opp gaver i lange baner her i kveld jeg...... og gjett hvem som har sendt oss så mange flotte gaver?????? Helt riktig.......................................................DERE! Utrolig morsomt å få så mange flotte gaver fra dere!!!! Klærne er faktisk ting jeg selv har valgt til lillingen min;) Liker de pinsvinene så godt. Må heldigvis bytte de minste til en størelse større allerede da;) Flinke gutten min er jo blitt over 2800 nå (var 2850 i går) og tror han bekker 3000 i løpet av helga jeg altså Han har også blitt 50 cm lang og krympet i hodet da..... gått fra 36 til 34;) hehehe... Jeg kommer ikke på hvem som var nærmest på vekta jeg altså........sorry, glemte å sjekke før jeg begynte å skrive. Men snakkende gris og hellig ånd oversendes promte! Mamman var veldig fornøyd med sjokoladen.....skal åpne den nå Namm-namm;) Har fått dilla på risbrød jeg altså Hvordan viste dere at jeg har Avent flasker??? Har forresten kjøpt meg isis-iq..... den kosta 1300....litt dyrt, men liker den kjempegodt! Også fikk vi jo sterilisatordingsen fra Avent så billig i england, så hadde litt å gå på der;) Svigersen kjøpte forresten Diktat stellebord til oss;) Så da ble det ikke det til 200 alikevel;) Får Udewäller baby*dingsgreierposen* fra dem også i julegave;) Snille men veldig nysgjerrige svigerforeldre jeg har! Mo: Amminga går strålende;) På dag 5 etter fødselen pumpet jeg 310 ml fra begge..........etter mating;) Har trappet ned litt nå siden jeg har 2.5 L stående i fryseren. Det holder jo bare i 6 mnd;) Underlivet er tilbake til normalen det;) Kan ta bilde og sende på mms;) Jeg er ferdig med å blø, ikke sydd og har tenkt meg på 7/11 for å kjøpe kondomer etterpå Som Cat sier: jeg vil pule!!! (Cat: du er savnet ja!!!) Guuuuuuuuuuu nå er posen snart halvfull bare;) Går unna dette! Hva har jeg glemt nå tro???? Dobbelsjekker og ser om jeg får svart litt;)
_svana_ Skrevet 14. desember 2006 #103 Skrevet 14. desember 2006 Stuptrøtt. Skal bare si fra at jeg lever. Har akkurat pumpet noen dråper (UnDErsTatMEnt) etter å ha vært på middag med jobben. Veldig koselig, men det stinker røyk av håret så må hoppe i dusjen. Kommer sterkere tilbake i morra :-D (kniser av bæsjehylle og sånn. Det heter forresten ikke "hellig ånd", men "tenkende ånd". Det er selvfølgelig en hellig ånd for de som tror på slikt, men det er ikke denne vi snakker om her... hehe)
Molait Skrevet 14. desember 2006 #104 Skrevet 14. desember 2006 Om du ikke har lagt merke til det så endrer premien seg litt for hver gang svanine;) Du har vært savnet og jeg savner en mail! Bæsj i do 1D (vær så god for de som ikke skulle skjønne det) Ja vi kjøpte en smått så du kunne ha noe som var helt passe når du fikk masse barselvisitter. Men tok så lang tid å få sendt av gårde den pakka + at lilingen har vokst i mellomtiden. Men går jo bra å bytte da:) Den veide 2,5 kg til opplysning..hehe (var det ikke det a Tiny?) Tenkte det var moro med masse smådill:) Du snakka jo pm å kjøpe den avent. Eller spurte om råd her og alle ropte avent høyt i kor. Mener du sa du hadde bestemt deg for den. Vel flasker er altid kjekt å ha en del av. Vask og kok er noe herk! (intet pers. herk (ules)..hihi) Og sjokkis til mor var jo et must da!! Fint du likte pakka da:) Skal i et snere innlegg fortelle deg mer detaljert hvor inn i helvete mye styr det har vært!!!!!!!!!!!! Søstra di vet en del av det..hehe. BØFN!! (beste ønsker for natten)
*1D* Skrevet 14. desember 2006 #105 Skrevet 14. desember 2006 styr??????????? Det tror jeg ikke noe på!! Alt ordner seg jo så raskt med oss her inne:) Regner med at jeg får refferat om alt. Søs dukker opp kl 8 i morra for å ha lillingen mens jeg følger L på jule frokost på skolen....spent er vel understatmen! Blir lissom første gangen jeg har pass på han og han e bare 17 og et halvt døgn gammel...... (dårlig mor allerede!) Sitter med pumpa på puppen nå jeg:) (spent på om jeg slår sjefsbudeia...hihi ikke vondt ment svana!) Bæsj på hylla var morsom da:) Gubben skifter på gutten, så han våkner litt og vil ha puppnå og ikke om 1 t.....tror dere det virker? Usikker selv altså
-MtG- Skrevet 14. desember 2006 #106 Skrevet 14. desember 2006 Hey Tiny! Lurer litt på om jeg kan få være med å bade jeg. Hadde vært moro å se om G liker seg i vannet:) Men må høre med pappa'n om jeg får lov da. Han er jo litt sånn påpasselig av seg. Tror sikkert at jeg ikke passer godt nok på og kommer til å drukne han.. Det var det jeg hadde å si akkurat nå
Petronella♡mor til to Skrevet 15. desember 2006 #107 Skrevet 15. desember 2006 Har ikke no på hjertet akkurat nå (jepp, belive it or not...), men måtte bare innom for å si God Morgen!! (leser igjennom senere) Litt stiv i nakken i dag (auau, tro hva jeg har drevet med i natt), ah lager kalori jummy på God Morgen Norge! Snaiks!!
Petronella♡mor til to Skrevet 15. desember 2006 #108 Skrevet 15. desember 2006 Jo, skal sjekke ukeplanen for neste uke. Kanskje vi oxo kan være med å bade om vi får Tiny ))
Molait Skrevet 15. desember 2006 #109 Skrevet 15. desember 2006 Trådbad:) Ja bedre det enn å bade uten en tråd.. Natten var fin frem til 3-4. etter det har jeg 0 oversikt. Igjen. Sovnet 19.45. mat 23. Mat rundt 3. og hvem vet hva som skjedde etter det. Opp 7 vaffal. med far. Han kom inn 7.30 og da at han sikkert var sulten. (spiste7..hallo?!) men far skulle sove sofaen (fant jeg ut etterpå) så var nok derfor gutten var "sulten". Will kom for sent og. Jeg fikk E til å sove litt til og sto opp 8.30. da sov far på sofaen. Skolen begynner 8.30!! Julefrokosten varer vel ikke lengerr enn at han sover igjennom hele greia 1D. Du er kanskje hjemme igjen nå? eller snart. Hvordan gikk det? Tror ikke det der er dårlig mor. med mindre du drikker øl under frokosten og lar ham få mme. Nei du må nok stå på mer om du skal få innpass i gjengen her med dårlige mødre gitt;) Jeg får vel igjen høre om ammingen går bra?? (haha) Ønskes også en del bilder på mail av illle T!! God morgen:)
♥Tiny Skrevet 15. desember 2006 #110 Skrevet 15. desember 2006 Vær så god 1D!! Har hatt det ganske festlig når jeg pakket inn og stappet nedi Og den gikk såvidt å lukke!!! Og ja, den veide 2,1 kilo!!! hihi... Natta var egentlig ganske fæl... Var våken ca hcer 2 time, men fikk bare mat 2 ganger... Godt at gubben tar i et tak (all ære til alenemamma'r!!!!) Nå skal jeg ta meg en tur ut å kjøpe de siste julegavene mens vesla sover!!! Skal vi abde mandag eller torsdag kl 13?
Amabolla Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #111 Skrevet 15. desember 2006 God morgen igjen! Har prøvd å dusje med vesla i dag-det var morro. Hun skvatt litt når strålen traff ansiktet,men så var alt fint. Hadde med meg vippestolen så hun lå der å "prata" litt mens jeg dusja ferdig-endte med at hun tissa ut heile stolen:) 310 ml-det har jeg aldri klart å pumpe ut-og på begge etter mating-bøyer meg i støvet. Hadde vært kjekt med ett Trådbad! Hvis det er mulig å få til:) Molait: Har du prøvd ut ammeteen nå?
Molait Skrevet 15. desember 2006 #112 Skrevet 15. desember 2006 Nei jeg vet ikke jeg Tiny. Kanskje greit å ta mandag. Torsdag er jo 21 og tett oppunder jul. Jeg skal i bursdag 21 men først på ettermiddagen. Blir kanskje litt stress. Greit å få gjort noe i LS når man først er der og. Jeg foreslår mandag da. Ja snakk om å gå fra mosete til barkete. Men smaker ikke så ille. Litt rart men. Lukter ikke godt i boksen. Kjøpte apotekets ammete, for de hade ikke den du snakket om. Har ikke rukket å drikke mange koppene. Glemmer det vøtt. Hvor mange kopper om dagen drikker du? Tips: Legg tisselaken i vippestolen Har styra litt her og. Først sov E i bare 40 min. Bremsespor i bleia. Skifta. Litt mat. Nok et bremsespor i bleia. Tenkte at her trengs hjelp. Qtips i rompa. huhei. Vi bæsja ned alt som var. og så tissa vi oppi alt sammen. La fra meg bleia på vasken, den falt seff ned på gulvet. Splætt!! Bæsj overalt! Måtte til slutt gå i dusjen begge to. Han var helt rød i stompen. Og hadde sår. sånn "åpent" liksom. Kom blod i bæsjen og. Stakkarn!! Svei nok. Måtte vaske håret på ham og. Fikk masse tiss i ansiktet sitt. Håper han ikke fikk masse i munn, han lå med den åpen. Han sovna han på 1 min. Men våknet nå etter bare 30 min. Litt mat og rap og tror jeg fikk ham til å sove igjen. Håper det.
Molait Skrevet 15. desember 2006 #113 Skrevet 15. desember 2006 hehe ja mosete er sånn ..nei nå står det stille gitt. Iaf slik te man drikker for å hjelpe til å bli gravid. Ser ut som mose, smaker som mose og? Svana?
♥Tiny Skrevet 15. desember 2006 #114 Skrevet 15. desember 2006 Da sier vi tråd-bading på de som vil MANDAG kl 13!!! På Libos om noen lurer Idag er Tiril 5 måneder!!!!!!!!!!! Tiden flyr så fort.... Møtte Pt på senteret Og nå er jeg ferdig med alle julegavene!!!!!! Skal bare pakke de inn.. Så var det julevasking i helga.. blæææ.... Mosete? Barkete? Fruktte er jo mye bedre da... Kunne lagd sånne hjelpe-deg-teer i noe annet en mose og bark synes jeg
Molait Skrevet 15. desember 2006 #115 Skrevet 15. desember 2006 Grattis med 5 mnd. Nå er hun jo stor! Nesten litt trist og synes jeg. Er så kort tid de er baby. Grattis med ferdig julegavehandling. Har bare igjen til M jeg. Er et par småting til, men det er sånn som M skal ta med hjem fra jobb så regner ikke med de. Ikke sikker på hva jeg skal gi ham. Svømmer ikke i penger for tiden så har avtalt at vi bare skal gi hverandre noe "lite". Men hva da?? Lurte på et pc/ps spill, men jeg vil jo gjerne få ham opp av sofaen og gjøre ting som venter på ham i huset. Hmm.. Hva skal dere gi til deres kjære? Fruktte tror jeg ikke hjelper stort gitt, annet enn mot tørsten:)
*1D* Skrevet 15. desember 2006 #116 Skrevet 15. desember 2006 Fennikelte;) Det anbefalte de på barsel her i hvertfall;) Drikker bare melk og sukker med brunte jeg ......det er det de sier, siden jeg vil ha mye av alt oppi;) Jeg storkosa meg på julefrokost! Det var så deilig å få til det altså, nå etter alt styret som hun har vært igjenom i det siste! Hun var kjempefin og virkelig flink! De sang mange sanger og mamma gråt;) Jeg syns den "en stjerne skinner" er så fin jeg da............og når barn synger den med sånn glede blir jeg helt mos inni meg;) Nå må jeg fortsette med husarbeidet..... klem
simbamamma Skrevet 15. desember 2006 #117 Skrevet 15. desember 2006 Hehe, var det salvie-te du mente, Molait? Leste stadig om noen som styrte med det på bli gravid, men er nå ikke overbevist om at det virket for noen... Kjøpe gave til A, ja. Han ønsker seg barbermaskin, men jeg vet da f***... Blir nok til at han får velge seg ut noe selv, litt kjedelig, men veldig lettvint for meg. Blir overraskelse til pappa fra LH da, det vet han absolutt ingenting om. Men i år skal vi i det minste gi hverandre gaver, i fjor måtte vi kjøpe ny bil, så da ble det gaven i stedet. Blir ikke så dyr gave i år, hehe. I dag er det nøyaktig ett år siden vi kræsjet forresten, ekkelt å tenke på... LH spiser så dårlig om dagen, ligger mye og gliser ved puppen. Men allmenntilstanden er god, så da gjør det vel ikke så mye, og han er ikke noen lettvekter fra før akkurat ;-) Skal på HS på mandag. Gruer meg til vaksina! Jeg vet at jeg har vært skikkelig dårlig til å tippe vekt og slikt på deres små, men hvis dere gidder, er det lov å tippe på LH for det. Han var 5230 og 57 på seksukers-kontrollen. Han har i hvert fall tatt igjen katta! Og den er schvæær.... Lurer på om jeg har fått tilbake mensen, eller om det bare er slik småblødning fra cerazette-pillene... Kjipern er det uansett! Så da kommer mitt intime spørsmål: Var deres første TR etter fødsel ganske lik de dere pleide å ha før, når det gjelder mengde mener jeg..? Sendte melding til tanta mi i går, om at vi ønsker oss kransekake til jul. Og i dag ringte hun og sa at kaka var ferdig, og bare kunne hentes. Namnam! I helga skal jeg skrive 55 julekort, 35 av dem er takke- og julekort kombi. (Går ikke så fort her i huset..)
Amabolla Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #118 Skrevet 15. desember 2006 Jeg drikker mellom 1-2 store kopper med ammete. Det er fennikkel,anis o.l. Jeg synes den er ganske god:) Skal huske tisselaken neste gang;) Simbamamma: Tipper LH er 6542 og 62 cm. (mi si ligger forresten også mye og gliser ved puppen-tror hun kan ligger der og bare ta en slurk inni mellom. Har kjøpt tøff lue på "den kule mage" i dag til vesla:) I morgen skal vi spise pinnekjøtt:) mmmmmm Trådbading på mandag hørtes lurt ut! Må kjøpe badedrakt eller no jeg da.
Petronella♡mor til to Skrevet 15. desember 2006 #119 Skrevet 15. desember 2006 Tipper LH er 6490g og 61cm. Skulle oxo drikke ammete en periode her i sommer (gr babyluft), men glemte det hele tiden, så det ble med fom´en... Møtte forresten Tiny på Strømmen i dag - hihi ;D Får ikke vært med på svømming på mandag (må hente dattera til ei venninne på Grua og være i Oslo til kl. 17, så da blir det litt stress). Men vi får prøve å bli med over nyttår i stedet. A flirer IKKE ved puppen lenger, nå er morgenpuppen oxo historie. Det funket i 2 uker, men så var det slutt... Han hyyyyler om morgenen om jeg prøver å "legge han til" - orker ikke stri med det. Han får få flaske da oxo. Kommer vel til å pumpe så han får et måltid en liten stund, men så er det slutt... Hulk... Blir enkle julegaver her i år oxo. Ønsker meg Gitarkameratene DVD, sorte sokker (har jo storforbruk) og/eller gavekort på Strømmen Storsenter. Selv ønsker han seg termos ehe spennende - nåvel, har noen dager til å bestemme meg på. Nei, får vel ta meg av unga. Sambo har "helge" eksamen (han ønsket du var her Molle - oxo etter første møte da... bør jeg bli bekymra... hehe) Vel, ha en fortreffelig kveld - kommer nok innom igjen før jeg køyer )
Amabolla Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #120 Skrevet 15. desember 2006 Har kjøpt ei bok om rockens historie/leksikon til sambo. Han fikk en del av julegaven i bursdagsgave-jo- har kjøpt en CD også- The licks. Petro: så synd han ikke vil ha morgenpuppen lenger-det er jo den som er den kosligste! Men du får lage like kos med flaska i stedet:) Burde kanskje ønske meg sorte sokker jeg og-har en tendens med å alltid gå med forskjellige sokker på beina-men det får jeg nok aldri. Har veldig store føtter så bruker sambo sine sokker inni mellom og har nå laget rot i systemet hans:)
Amabolla Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #121 Skrevet 15. desember 2006 Kan godt skravle litt med meg selv jeg-har jo ikke noe liv på fredagskveldene lenger:) Sitter og drikker ekte kakao med krem-drukket ganske mye så begynner egentlig å bli litt kvalm,,,,, Vesla sovnet nå omsider-holdt på i ca en time. Hun hadde skikkelig latterkrampe i stad. Sambo holdt på med å gjemme seg bak en pute og rope BØ når han tittet fram. Var visst ufattelig morsomt. Har hørt hun le, men ikke latterkrampe! I morgen er det lørdag,føles egentlig ut som lørdag hver dag siden jeg ikke jobber-og det gjør heller ikke sambo. Ukedagene går litt i surr. Prøvde å tenke på hvordan det var å være gravid og hvordan spark og sånn føltes ut-men alt er glemt. Måtte titte på 3D ultralyd videoen for liksom å friske opp spenningen jeg følte før vesla kom. Men husker også svakt hvor drittlei jeg var på slutten:) Barnenapper trollet løp forresten forbi her i stad Tiny-prøvde å sparke krok for han-men gikk ikke. Prøver igjen i morgen:)
♥Tiny Skrevet 15. desember 2006 #122 Skrevet 15. desember 2006 Her var det kvelden 19.15 etter en laaang kosesegpåpuppen økt Sovna nesten der også!!! Så nå har jeg tatt i et tak her hjemme og virkelig begynt på julevasken! Har skifta gardiner i stua (det trengtes visst..) og tørket støv.. Skal ta gulvene i helga... Og som Amalie sier: helg? Er jo bare en ny dag jo.. Alle er jo like.. Gubben får billetter til Øystein Sunde konsert av meg og en ny jakke av snuppa! Har også nesten glemt hvordan det var å være gravid... Ser ofte på 3D bildene (har de på pc'n) og har masse magebilder også... Savner det litt jeg altså... Vil ha en til jeg, men vil jo vente litt også... Vil ikke ha to kjempetette heller Hold øyne og ører åpne for det trollet!!! Det kan hende det napper deres barn neste gang!!! Synd du ikke kan være med da Petronella!! Men kan bade flere ganger vi vet du Kakao hørtes godt ut!!!
Molait Skrevet 16. desember 2006 #123 Skrevet 16. desember 2006 God morgen alle. Kanskje litt sent for god morgen nå. Natten var fæl ass. Sovna 20. Våknet 21, 22.30, 00.30, 03.30 og da skulle han være våken i 2 timer!!!05.30 sovnet han altså igjen.Etter det husker jeg ingenting. Litt opp og ned og surr. Tok tydligvis formiddagsluren sammen med ham for våknet sammen kl 11. Han klint inntil meg og jeg stiv i ryggen som fy. Kakkao a døh...hehe vakke det du drakk da jeg snakka med deg;) Hvor lenge da? Hva er ikke for tett? Skulle sikkert ha kommentert en hel del her, men er litt borte i hue i dag.
_svana_ Skrevet 16. desember 2006 #124 Skrevet 16. desember 2006 Mårnings ja! Her er ei som har sovet lenge... etter en litt mystisk natt. Edvin sovna rundt 21, A rundt 23, mat rundt 01. E sov altså i over 4 timer! Ny matrunde rundt 02.30-03.30, men så nekta de å sovne igjen (hvorfor??!). Høres det kjent ut Moll? Så var det litt knip, og lysvåkenhet og smil, og grining før det ble "natt" igjen kl 0545. Men så våkna vi ikke før 1030. Craazy... Er de ikke ni uker? Blir skikkelig irritert på H. Han er altså ikke til å vekke om natta. Jeg kan prate med han og han kan svare, men det er bare tøysesvar. Det eneste som funker er at jeg dytter albuen i han, da våkner han - men er til gjengjeld da kjempesinna. A la "Er du gal?! AU?!" - men hva skal en stakkar gjøre? Til slutt ga jeg opp å gjorde alt selv (amme, putte smokk, bysse, tom. bleieskift) Artig å prøve å styre smokken inn i den ene mens man ammer den andre, hehe) mens han sov... blæh! Synes liksom at man kan dele på sånn i helgene i allfall. Ikke missforstå meg, han er superflink på dagen, men på nettene er han helt bortevekk. Må ta å lese litt oppover her for å få kommentert, har vært dårlig på det i det siste. Hadde besøk i store deler av dagen i går, to forskjellige puljer. Fikk gaver til guttene av det første besøket - navnesmokker; 3 til hver + sånn smokkefestegreismedklype. Kjempestas. Nå kan vi putte Adrian på Edvin og omvendt, eller kanskje Edvin på begge? Hihi.
Molait Skrevet 16. desember 2006 #125 Skrevet 16. desember 2006 Blir jo sånn at man tar den smokken man har for hånden. Går ikke å leter etter riktig navn:) Går ut fra at du ikke er så nøye med at den ene ikke får en smokk den andre har hatt i munn? Isåfall, bøyer meg i støvet om du har kontroll på det. Skal vi se, da blir det bading på mandag+besøk av cat på kvelden, baking med MTG på tirsdag, treff på onsdag, bursdag på torsdag og lørdag. Julaften på søndag. Fredag blir jeg ikke med på noen ting, bare så det er sagt:) I kveld skal jeg på fest. Gruer meg litt. Liker ikke de fleste folka (jentefest..liker generelt ikke jenter..orker ikke den der "ååh..giid altså..også hun bare..ikke sant") Og er før leging til E som for tiden har vært ganske problematisk og stort sett bare jeg som har kunnet legge. + mating hele natten. M er litt lik H så det kan ble spennende. Egentlig mest lyst til å bli hjemme, men føler jeg må gå pga. hu som har bursdag. Ja og så dette med å komme seg hjem. Tar ikke taxi fra ls til fet alene ass. Kanskje man bare skulle kjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå