Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kaffe hos meg kan vi jo få til:) Jeg har ikke bil på dagtid så det blir vanskelig å gjøre det omvendt, men du har vel bil?

Vet ikke om de har pepperkakehus. Har ikke sjekka enda. Pynter du pepperkakehuset selv eller får du hjelp av eldstemann? Tenkte det at vi kunne jo tatt en pyntepepperkakehusformiddag om du hadde planer om å gjøre det selv.

Jeg må kjøpe kakebokser. Vet noen om hvor de har noe fine/billige?

Skal google de kokosmakronene:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel hovedsakelig storebror son "pynter" :) Så det må nesten han få gjøre. Stro greie det. Kakebokser? Billig? tka..Nille eller den i kjellern på LS? Hender de har en del på rema/rimi o.l og.

Har stort sett bil. Ellers stopper også bussen 500m fra meg om det skulle trenges.

Ååå så vanskelig det er å skrive med en på fange. *bøyermegistøvetforsvanine*

God morgen jenter :)

Savner cat nå....

Skrevet

God morgen damer!

Har bare vært oppe 2 ganger inatt!!! weee... Den ene gangen var da tilfeldigvis 1,5 time da.. Med bæsj og greier. Å bæsje på natta er ikke akseptabelt altså... Ville stå opp kl 7, men bare surva til jeg fikk henne til å sove..

Idag er det siste dag på babysvømming før jul :)

G: 5230

A: 8190

Får pakke meg ut av huset med unge og svømmetøy jeg.. Så får jeg heller skrive mer etterpå :)

Skrevet

Har ett spm til heile trådgjengen:

Vesla har hostet fra dag 1-på sykehuset sa de at hun hoster bare opp fostervann- etter 2 mnd sa de på helsestasjonen at det nok bare var en forkjølelse- men det går jo ikke over! Hun hoster under måltider spesielt og innimellom sånn ellers. Nyser gjør hun mye også.

Og hun har veldig tørr hud som er rødlig + skurve i hodebunnen. Har prøvd babyolje og sånn salisyre fra apoteket og div.

Noen forslag?

Skrevet

Hvem er G da Tiny?

Den skurven er ikke farlig da. Plager som regel mor mer enn barn. Har du tatt masse olje-på med tynn lue og ligget over natten? Ellers blir det som regel borte av seg selv etterhvert. E har også fått masse nå.

E hadde tørr og rød hud. Badet i oljevann og fet krem mange ganger om dagen. Lite bedring. Olivenolje-supert! Prøv å smør a inn med det. Evt. annen matolje. Jeg kutta alt med sitrus, det hjalp mot det røde. Juice, fanta, appelsin o.l. Glimrende nå som det er klementinsessong-NOT!! Mye sitronsyre (eller noe) i brus for det brukes som konserveringsmiddel.

Nys-kanskje på tide å støvsuge?? Nei da, men er det snørr da? Hosten bør du kanskje snakke med barnelegen om. Snakket med h*n, eller bare jm/helsesøster?

Kose dere på siste bading:)

Savner fortsatt cat...

Skrevet

God Lucia til alle sammen! (... kan man si det?)

Ser at det er natta man er mest aktiv, skjedde nooothing på dagen.

Hoppehuske høres gøy ut :-D

Surrer jeg med datoer? Aaaaldri. Artig med samme dag da :)

Føler at jeg ikke klarer å tippe noe jeg. Må tenke meg litt om.

Hvor ofte er dere ute og triller forresten? Prøver å komme meg ut om det ikke er noe annet den dagen, og om det er bra vær. Som nå, men vet ikke om jeg orker... det er litt pes å komme seg ut (vel, det tar bare en halvtime - tre kvarter etter mating, men likevel)

Hvor er Cat egentlig? Hun kommer på juletreffet vel?

A er blitt ganske rødprikkete og tørr på kinnene. Smører med sånn aderma som jeg fikk i apotekpakken. Ser ut til å hjelpe. Antar at det er h-utslett, men kan jo være eksem også da. Skal spørre helsesøster for vi skal dit i morra.

Skal ut å spise med jobben hos sjefen i morra. Kan jo bli interessant... What to wear?

Lykke til på luciabading T&T!

Høres jo ut som vel mye til bare å være forkjølelse Amalie, men hvem vet. Hør på Moll og spør legen.

H kom hjem i 21-tida i går, etter og har koset seg glugg i hjelp med fancy middag. Bare skiver på meg, men det var ikke poenget. Barna lagt og sov og greier. Såå snille. Men like før han kom hjem begynte survinga. Så var det grining og smokkeputting og holdebarnmedmageknip fram til vi la oss rundt midnatt. Så mye for den kvelden. E spiste opp alt i den ene puppen og fikk mme. A nekta å ta den andre puppen av en eller annen grunn, sikkert fordi den ikke var så full som vanlig, så ble det litt tillegg på han også. De spiste masse den kvelden så selv den store kua kan gå tom. Så sovna de fra 02 til 0430, så var det nytt styr rundt 06-08. Fikk lurt de til å sove til 0945! Så en liten seier fikk jeg da.

Nå ligger de og snøfter og vil ikke sove. Får putte inn litt smokker eller fylle litt ekstra i magen.

Skal prøve å tippe senere.

Skrevet

Tror jeg skal ringe legen å høre. Det virker ikke som det plager henne så mye-hun er blid og glad-men det høres så slitsomt ut å bli avbrutt av hosting hver gang man spiser.

Sambo har bursdag i dag-så da kommer svigers og bestemor/Oldemor på besøk-må lage no kakestyr.

Sånn hoppehuske så kjekk ut-er ikke det en sånn stor "styggedom" i følge diverse mammaer på DIB? Har liksom ikke turt tenke tanken en gang jeg:) Men det ser jo morsomt ut og jeg tror vesla vil like en sånn. Skal forresten åpne konto til vesla i dag:) (kunne ønske mamma hadde gjort det for meg når jeg var liten-det hadde vært kjekt! Men det kan jo ikke heilt forventes at aleinemødre klarer å spare penger til barna og samtidig klare å betale for hus og bil!)

Jeg tipper 5235 på G:) 59 cm lang.

Skrevet

ah..klart Gabriel. Ble litt forvirret en stund. Er jo flere t'r og e'r og a'r. Og i tillegg er det alle disse gubbenevårenavna.

Jøss, så Møøfrid kan gå tom:) Høres ut som en slitsom natt svanine. Husker fint lite fra natten selv. sov 4 timer tror jeg. Fra 2-6. Og etter det var det mye rart. Tror vi rapet og puppet og litt sånn. Er jaggu ikke sikker.

Jo er en styggedom. Men du trenger ikke la a sitte der i mange timer i slengen:) Og tråddamer har en tendens til å ta i bruk/gjøre styggedommer.

Skal du bake da ama?

Velkommen hjem 1D:)))

Skrevet

blir nok noe åpne eske-tilsett vann styr;)

Skrevet

hahaha

Lagde Toro langpanne til skoleavslutning i går. Men den er faktisk veldig god den. Også blir det masse kake! Glasur anbefaler jeg å lage selv, for den i pose blir det så lite av og den er ike så god.

ca. 200g smør.

1 til 1,5 kokesjokolade

en pakke melis

1 egg

smelt smør og ha oppi sjokkis så den smelter og (brek i ruter, enklere) Ha over i bolle. Mixmaster og tilsett melis. trenger ikke en hel pakke. Tilsett til det er "metta" eller ikke flytende. Klumpete liksom. Ta oppi 1 egg og den blir fin og glatt. Smør utover og "pynt" med en gang da den stivner kjapt.

Du (dere) kan sikkert lage glasur, men denne er vaffal god og de fleste barn liker den godt. (sikkert fordi det ikke er kaffe i den) Tar ikke stort lenger tid enn å lage den fra pose.

Toro langpanne+glasur=30min, hvorav 10min er arbeid :D

Jepp.

Fine med den er at det gjerne blir igjen en del og da kan man fryse ned et par firkanter og har klart til overaskende besøk. Man fremstår da som god husmor. (til og med jeg!)

Skrevet

Vil kjøpe brukt babybjörn vippestol. Tips tas imot med takk. Om dere kjenner noen, skal selge selv, eller vet om noen tilbud. (gjerne sånn lekestativ til å feste på og)

Skrevet

Kan informere om at 1D endelig er hjemme sånn på ordentlig. Ble utskrevet i dag. Kommer nok på etterhvert. Godt å ha deg tilbake. Skal bli eh..fint..hmm...å få tilbake litt trønderhumor på tråden..eh..ja. ;)

Sånn ellers da? Hvordan går det med ammingen 1D? Og underlivet ditt? Alt bra der og? (haha måtte jo bare)

Skrevet

Grattis med utskriving, 1D! Håper det er bra med dere alle fire.

Skulle skrevet masse, og kommentert litt her og der, men jeg har ikke tid nå. Snakker om å komme som julekvelden på kjerringa!

Hele familien får forresten bilde av LH i julegave i år. Tror de blir glade for det...

Håper alle har det bra!

Skrevet

Molait vant på vekta og Amile på lengden.

Gabriel var 5260 g og 59 cm lang:) Blitt stor gutt jo!

Ok, tenkte kanskje det at det var storegutt som pynta mest, Molait. Da må han nesten få lov til det. Nåt passer det for deg å møtes da? Jeg kan som regel alltid, bortsett fra til mandag.

Skrevet

oh..10gram:) Mange som var nære da. Synes de fleste spreller såpass at det er vanskelig å si eksakt. Hopper opp og ned 20-40 gram hele tiden. Ender med at man tar sånn ca. Iaf på de barna som ikke trenger nøye mål.

Snart avsutning på håndballen. (for William altså, synes dere ser meg kaste rund lærsak..ikke minst løpe?!) Gå å skifte. Har gulp nedover hele ryggen. Trodde det var en klædd og liten stripe og tørka vekk. M informerte meg om at den gikk helt ned til buksa. Jækki. Jeg lukter surt! Men blir jo ikke til at man gidder skifte heller for om man gjør det gulpes det garantert mer. Merkelig det der.

Skal du til mandag aaa?

PT: Time hos legen kl.11.00. Regner med det går kjapt men man kan jo aldri vite. Da kunne jeg evt. tatt en tur etter det. Hadde vært greit med puppeklær i disse tider hvor man skal en del bort. Kan du ikke maile meg nr. ditt, så kan jeg melde deg? Blir jeg sittende på hs å vente i en time eller to så blir det stress. Bor som kjent på Fetsund. (Les køøøø!)

Skrevet

Sliten jeg...

Babysvømming, juleshopping og sutrete unge som har sovet lite på dagen idag...

Har fått unna mange pakker, men har enda 6 stykker igjen!!!

Var natta 18.15 her idag faktisk. Mulig hun ikke er helt i form eller noe for hun har bare sovet små halvtimer og sutret masse.. Ingenting som hjelper..

Har pakka inn masse pakker og nå sitter jeg bare å ser på alt rotet rundt meg og skulle ønske det kunne rydde seg selv og vaske gulvet samtidig, men uansett hvor mye jeg ser så skjer det ingenting...

Grattis med hjemkomst 1D!!! Spent på referat nå :)

Har alle kontroller nå eller? VI har på tirsdag med vaksine.. Bare å gjette i vei! Var 6280 og 63,5 ved 4 mnd kontrollen..

Skrevet

Æsj. Gulp er ekkelt. G gulpa akkurat utover heeele puppen og armen min. Han gulper ikke så ofte egentlig.

På mandag skal jeg og mamma på shopping. Må kjøpe noen pulejakker også skal mamma kjøpe treningssko til meg til jul så da må jeg være med:) Jippi. Trenger sko. Også håååper jeg at jeg får trimsykkel av Vidar(les sambo) til jul:D

Skrevet

7130 og 65 :)

Nå skal jeg bestille meg lekegrind:D (får av mor til jul)

Kjenner alt til sutrete unge som sover halvtime av gangen og handling oppå det hele. Man blir helt svett og matt. Håpe det ikke forstyrrer nattesøvnen hennes da.

Her var det kvelden 20.30 ca. Far la og han vant!!! Han hadde dusja med ham først og gikk derfor i bare håndkle. Jeg var på verandaen og han tok da en seiersdans uten håndkle forran døra. Hva er det med menn og det der med å vise tissefanten sin??

Skrevet

Heisann!

Vel, A veier nå 8210g og 67 cm, og her ser det ut til at Tiny gjetta nærmest med sine 8190g (gratulerer masse, en stoor pakke med luftboller og ventesuppe er på vei) ;D

Huff, det virker som om flere av dere har det stritt om kvelden og blir bare mer og mer happy over at jeg har unnsluppet dette *bankibordet* Men NÅ må de jo alle snart være 9 uker :o))

Molle - G har eksamen i morgen. Lovet han skulle få bilen dersom jeg ikke skulle møte deg. Om det ikke er sikkert er det litt dårlig gjort av meg å kreve bilen (tilfelle jeg ikke bruker den). Men dersom du rekker kan du ta deg en tur til meg, få servert en kopp kaffe (om jeg klarer å lage) ellers er det mulig med te eller kakao, også skal jeg rive i en pepperkake eller to, hehe :o) Mailer deg mob.nr mitt, så kan du gi beskjed når du vet ståa i morgen.

Evt er G sin eksamen ferdig senest kl 13, da kan han komme hjem og jeg dra ned til LS (men da blir det kanskje litt sent for deg??) Nåvel, meld meg i morgen så ser vi hva vi gjør...

Er jo ferdig med julegaver jeg da, bortsett fra til G. Men har igjen å pakke de inn. Boden er full av gaver som roper etter å bli pakket inn, men det er jo såååå tiltak. Men må ta det i helgen.

Velkommen hjem 1D!!

Amalie - C hadde maaaassse skurv, tykt lag. Fikk det ikke bort med noe før jeg prøvde sånn grønn spray (Natusan, fyfy med AloeVera). Klinte på litt i tide og utide og vips så var det nesten borte i løpet av en ukes tid.

Vedr. hosten hennes vet jeg ikke, men jeg ville nok hørt med legen i og med at hun har hatt det "hele livet"...

Skrevet

Vet dere hva - gutta sover! Det har de gjort i over en time nå. Ikke så rart - for i dag er de 9 uker ;-)

Ble for sein til tippinga jeg da. Hva tipper dere på EA da?

29/11 4165 og 4215.

Skrevet

Juhu, grattis altså - får håpe de sover og "holder seg eldre" enn 9 uker fremover oxo da :D

tipper E 4850 og A 4920 :o)

Skrevet

mamma'n til Gabriel: Pulejakker? Hihi-hva i alle dager er det?jakker du har på deg ved pulings? hihi.

Petronella:Vi har jo en aloe vera plante-kanskje jeg skal blande litt i A-kremen? Og du da-både hoppehuske og Natusan-nå ringer jeg barneværnet!!

Da var bursdagsfeiring for sambo over-puh-svigers gikk for en gang skyld litt tidlig (tidlig for dem å være) Vesla sovna kl. 20.30. I morgen skal vi åpne konto-glemte det i dag.

Tiny: Prøv denne trylleformelen: Simsvansyllibim guvpoffreint! Da blir gulvet rydda og vaska heilt av seg selv-hvis du har rene tanker vil dette fungere;)

Skrevet

4740 og 4890 (EA)

Assa amalie..omman skal pule ute i desember er det faktisk grådig kalt!! Vaffal uten pulejakke. Skjønner jenta godt jeg. Men tror vel ikke jeg hadde handlet slik sammen med min mor...

Svanine: Sliter med å holde meg men greitgreit;)

Skrevet

Ja og amalie? Hvordan vet du at den formelen virker?

:P

Skrevet

Jeg-jeg er da ett uskyldig og rent usyndig kvinnevesen!! Funker alltid her "kremt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...