Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiheihei!

Først vil jeg si at jeg ikke har rukket å lest alt på trådene, så jeg har litt å lese meg opp på når vi kommer hjem i MORRA!!!!!!!!!!!!!!! HURRA VI SKAL HJEM! (lite forbehold om at billerubin-testen er fin, men tror den er bra jeg!)

Hadde satt pris på om vi fra nå av reffererrer til Lillingen min som enten T eller Lillinge............................. Vet jeg er sær altså, men han har et ganske spes navn og det har jeg også......... ja som sagt rar;)

Noen som vil tippe vekt på 2 ukersdage?????? Han startet på 2720 og har gått litt ned og litt opp:)

Da skal jeg bære han litt klem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott 1D!!!! Tenker det blir godt å komme hjem! Men også litt rart, vet jeg :-) Men gutten hører jo ikke til sykehuset, han hører jo til dere.

Jeg vil fra nå av bare omtales som Frk X. og barna mine X1 og X2. Har innsett av det ikke er så vanskelig å finne ut av hvem jenta fra nordnorge er, som bor på Ekeberg og har to tvillinggutter med navn Edvin og Adrian. Hehe.

Neida, bare tuller. Skal begynne å bruke dekknavn på gutten din jeg.

Hm, To uker... da tipper jeg 3010. Vanskelig sånn i førsten, men tror ikke han veier noe mindre.

Lykke til hjemme, nå griner det i kor her. Hehe. Edvin har begynt å 'prate' litt forresten, men dette er ikke prat.

Skrevet

Okei, da har jeg lest litt mer:

-simba: mamma skal oppereres for gallestein hun også....er ikke gøy! Håper du er frisk igjens nart. Har lissom hatt nok å rutte med du på smertefronten.

-tipper E er 7413gr og 63 lang og 42 i hodet....

-jeg vil ha baylis;) Har jo 2 liter mm stående i frysen så jeg rekker vel strengt tatt å ta meg 1 KB i løpet av jula;)

-ser ut som vi blir her til onsdag, billerubin er litt for høy, men det tar max 1 døgn alikevel.... ;)

-jeg har fått Moby sjal (elsastisk, som man surrer på seg før man legger inn ungen) og er kjempe fornøyd!!!! Han ligger der å sover på 2dre timen nå;) Jeg merker ikke at jeg bærer han engang, men nå er han jo liten enda. Men jeg kunne ikke bruke babybjørn til søstera.....fikk dritvondt i nakken og korsryggen av det!

-må skryte litt av lillingens sovevaner: ammet kl 18, sov til 9, ammet 22 (spiste da 80 ml!), sov til halv 1, ammet, sov til 3, ammet, sov til 6, ammet, ble vekket kl 9.30.... men spiste ikke før 11............ og han sover enda;)

-er masse jeg skulle kommentere, men ammetåka er tykk i dag........

Jeg får lese og notere etterhvert, også skrive innlegg igjen da;)

Skrevet

Grattis med snart hjem 1D!!! Lillingen begynner vel å nærme seg 3 kilo nå vel? Vokser seg stor og fin!!! Går ammingen bedre nå?

Tipper E veier ca 7250 jeg....

Idag har dagen gått bare :) Har småryddet litt, fått levert noen brev på postkontoret, sett på vogn på nettet og på babyshop, men jeg er så usikker på hva jeg vil ha nå.. En lett 3 hjuling m/svingbart forhjul, kalesje og liggestilling på ryggen.

1 flaske mme (ca 140 ml) gikk ned på høykant imorges på pappas fang og STÅENDE av alle ting. Ble jo så sinna når han prøvde å legge henne i fanget :) Ikke noe særlig sta henne vel? hehe...

Prøver igjen til kvelden, kanskje vi får sove litt mer..

Natten gikk med til ganske mye trøst da hun våknet kl 24 med et hylskrik! Hadde vondt i magen.. Fikk etterhvert ut noen skikkelige promper! SOvnet vel igjen etter litt over 1 time, sov 1 time og var jo sulten.. Fikk mat 2 og 5.Ville opp 6.30, men det ville ikke vi :) Hadde litt småvondt i magen enda og ville ikke sove, men sovna tilslutt og sov nesten 1 time..Slitsomt begynner det å bli nå altså.. Så gode råd tas imot med stor takk!!

Skrevet

Hipii hurra for !D som snart kan dra hjem:) Tipper 3000 gr akkurat jeg:)

Vi har vært i Oslo i dag-ble irritert på ei dame på toget-ho hadde satt seg der folk med barnevogn skulle sitte og gjorde ikke mine på å flytte seg da jeg kom inn med barnevogn og ikke nok med det: når vi var framme og skulle ta heisen ned så tok hun forsyne meg heisen også-rett foran fleisen på oss-teite dama.

Har ingen gode råd til deg Tiny ang. nattaro-har jo vært så heldig med mi sine søvnvaner. Sover hun på eget rom nå? Det er noen som sier at de sover bedre på eget rom. Kanskje prøve å få i henne mer mat i løpet av dagen så det fyller seg opp litt godt før natta;)

Nå skal jeg få samboeren min til å farge håret mitt-det er lenge siden er blitt gjort det!

Skrevet

Skal lese mer og tippe Tirian etterpå.

HS, fikse i fetsund, inn til LS, hjem, ete, mate strot barn, fikse treningsgreier, mate lite barn, ordne med skyss (jeg må hente på trening da..urk) legge lite barn. Nå skal jeg rydde litt for mor kommer etterpå. Blir til i morgen. Kan og nevnes at det regner ute!!

Ingen fikk hodet rett for han er faktisk 43. Litt tjukk i hue:) Lengden..tja..jeg kjempa og ordne og styra. Sakl be om hjelp på torsdag for skal tilbake da. Skal til legen for å se på utsletta hans. Lengden er derfor enten 63, 63.5 eller 64 :)

Vekta er vel den man vinner gevinst på her. Han veide 7230 (men med slik spreling er det ikke lett å si sikkert!) .skal vi se..amalie tippet litt for lite, resten tippet et stykke over:) Tiny vant med sine 7250. 20 gram er ikke ille. Du kan hente din snakkende gris og ånd eller noe i den duren hos svanine. (hu må ha en del, for deler ut til stadighet)

Jepp, rydde llitt mens han sover så skal jeg lese og kommentere etterpå. Godt å se deg igjen 1D:)

Skrevet

Amalie. du hadde jo eksamen? hvor gammel er din? og hadde du barnevakt?

jeg har nemlig eksamen på torsdag og har oppmøteplikt. men siden vi ikke har "øvd" på at jeg er borte fra snuppa skal hun nå være med. for det blir gøy...komme på skolen med barnevogn...heldigvis har klassen eksamen et annet sted, så det blir et fåtall jeg ser.

vi hadde egentlig barnevakt, men jeg klarer ikke pumpe nok heller. har ikke prøvd med nesespray enda riktignok. men klarer alle å pumpe mer enn 60ml? selv på morgenen klarer jeg ikke mer..fra begge. er det noe rart med meg eller har jeg fremdeles ikke fått teken? noen med flere gode råd?

Skrevet

Lillesnupp: Har en samboer som er sykmeldt som var hjemme med ho. Ho er 3 mnd. Hun tar flaske heilt fint når jeg ikke er i nærheten. Hvis du ikke får pumpet ut nok så bare gi morsmelkerstatning-ta evt. litt maltekstrakt oppi for magen sin skyld. Jeg kan pumpe ut opptil 250 ml om morgenen-men jeg nattammer ikke. Husk at melken kan stå i kjøleskap i 3-5 dager så 60 ml i morgen,onsdag og torsdag så har jo du ett måltid;) Mi si får MME hvis behov-går heilt fint:)

Skrevet

som sagt så leste jeg ikke gjennom... Ellers tror jeg det skal gå bra å finne ut av 1D for det står jo her at hun er søstern til ei som bruker navn i nick. (hehe) Nei da, men melding mottatt.

Jeg kaller da allerede dine for anonyme navn svanine. tv1 og tv2 ;)

Håpe alt er bra for hjemreise på onsdag 1D! Skal vel bli godt å komme seg hjem nå tenker jeg. Tipper T er 3075 jeg.

Nå kom a mor. Da blir jeg borte i kveld. Hu sa 21 og kom 20.15. 3 kverter er mye når man skulle rydde det...

PT: Skal til ls en tur, men med mutter. Blir nok stress og tjohei som det alltid er med henne. Så da får vi se senere i uka:) Hun bor 40 mil unna så må nesten tilbringe dagen med henne.

hej då!

Skrevet

Heia 1D, lykke til med hjemreise!! Er vel kanskje litt skrekkblandet fryd å komme hjem tenker jeg... Tipper forresten at T veier 3210g.

Den er god Molle. Har ikke noe på tapetet torsdag formiddag foreløpig - evt tar jeg de med til Tiny jeg veit du :o)

Må du ha det hyggelig med mor da og dra litt nytte av at hun er der - hehe ;D

Tiny vet ikke om jeg har noen gode tips vedr nattevåken din. Evt. flytt henne inn på eget rom (dersom hun ligger hos dere) og la pappa ta henne opp i alle fall en av gangene på natten og hver gang i helgene. Det er nok ikke like interessant for henne etterhvert (lukter ikke like godt og har ikke helt samme tekke) :o))

Nei, får vel køye litt "tidlig" i kveld. Snakkes!!

Skrevet

hei og hopp.

jeg tror jeg har glemt å medele min sympati med simba, håper det årnersæ!

Så flott at du skal hjem nå da 1D. gjetter 3020 jeg O veide mindre enn startvekta på dag 8 mener jeg å huske

Skal vi se nye dekknavn må bli:

Miniherk

Tinymini

minimolle

svanine sine kan vel forbli turbogutta 1og2

1D= lilling1

minicat

minikab

Petrosmåen

Simbasmåen

lurer på om ikke jeg skal plukke opp en for bleieskift jeg dumt å la han sove med den bleia som allerede lukter helt til morgenkvisten - Kjedelig

Skrevet

Petrosmåen har jo allerede dekknavn:prikkulf;)

Godmorgen til alle.

Våknet kl. 10 for da fikk jeg servert en kopp te av sambo på senga og vesla sov som en stein ved siden av meg:)

Da er det tirsdag den 12-vi er halveis til julaften! Har en julegave igjen så er vi i mål.

Håper dere alle får en flott dag!

Skrevet

Fine dekknavn Herk :)

Tror natten var litt bedre nå... Oppe "bare" 4 ganger fra hun la seg 19.15! Fikk mat bare 2 av de.

Og hun ligger på eget rom PT. Orker ikke å ha henne på samme rommet som meg for hun lager så ufattelig mye lyder i søvne :) Har sovet i sprinkelsenga siden hun var 4 uker hun..

Skal nå gå litt mer inn for at hun ikke skal våkne så mange ganger.. Er ikke så interessant å våkne når ingen vil ta henne opp.. (tar henne selvfølgelig opp hvis det blir for ille, men tanken er at hun nå skal roe seg i senga og ikke på armen)

Var morgen her 7.30 da ihvertfall...

Jeg har som mål å bli ferdig med alle julegavene denne uka, så jeg må nok kjappe meg littegranne :) Har jo begynt og har tenkt masse, men så er det å komme seg ut å gjøre det da :)

Skrevet

Prikkulf, HT (hottentott), TG (Turbogutta) er allerede kjente dekknavn. Var ikke TB også navn på din 1D?

I går hadde EA to-månedersdag! Hvor ble det av gratulasjonene???!

Høres digg ut med kopp te på senga. Her i huset ble vi vekt av E klokka åtte, og heldigvis for det - for H hadde forsovet seg. Skulle på seminar (og holde presentasjon) og greier. Er forresten på deres trakter, Lillestrøm.

I går fikk jeg handla rekordmange gaver på 1.5 time. Benyttet meg av den siste tida på Oslo City. Gikk faktisk helt greit. Hadde nok klart å handle flere gaver om jeg hadde hatt bedre tid og flere hender *tuuungt* Fikk utløp for kjøpefinesøtejenteklær til mine nieser, er så gøy å se på andre ting en gutteklær til forandring. Kjøpte også nissedrakter til småttisene, så slipper vi å lure på hva de skal ha på seg til jul. Lua var litt stor, kanskje prøve å sy den litt inn. Men kanskje de blir tjukke i hue til jul, hvem vet.

Hadde iaf de siste grammene rett, Moll. Slutta på 30.

Lykke til Simba, hadde visst glemt å si det...

Ble litt sånn kaos i går kveld/natt da. De sov i nesten hele går på dagen, nesten så jeg ikke merket at jeg hadde barn. Oppe kl halv ni, sovna rundt ti. Opp til mat kl halv ett. Lekte litt, og sov fra to til fem! Holdt på å lage takkekort og julekort på pc'en, så det var greit med litt tid. Ikke alle bildeprogramkunnskapene mine som ligger langt fremme i hjernebarken, nei. Tar tid å hente fram gammel kunnskap gitt. Ble ikke ferdig, tror jeg må la H lage litt på det også.

Så de var lys våkne da jeg kom fra handling litt over 22, så da hadde H fått litt våkentid med de. Etter littegranne magevondt, skifting av bæsjebleie og pupping ble det vel omsider natt med begge mellom oss nærmere 01. Mat rundt 0330 og 0630 og noen desperate forsøk på å få E til å sove lengre rundt halv åtte, hehe. Funka ikke. Verken pupp, rap, eller kos hjalp så da måtte vi bare stå opp. A den syvsoveren lå å slappa av litt til.

De sover nå også. Planen er at vi skal komme oss ut etter neste måltid. Er veldig fint vær ute, selv om jeg tror det er litt kaldt. Godt å få lufta seg litt for både mor og barn.

Skrevet

Gratulerer til EA med 2 mnd!

Da kan forresten julen bare komme for min del-jeg er klar!

Skrevet

Ikke helt enda da Amalie... Jeg er ikke klar enda.. Skal gjøre en kjempe innsats imorgen formiddag med pakker :)

Nå skal jeg kose meg med håndball på tv og bake litt småkaker til jul, 2 slag idag og pepperkaker imorgen eller torsdag. nam nam :) Pepperkakehuset er satt opp og overpyntet og iløpet av uka skal jeg vaske og så må jeg jo ordne litt til dere kommer også :)

Og grattis med 2 måneders dagen til E og A!!! Tenkte på det faktisk men det ble jo glemt kommentert dessverre..

Ha en fin kveld alle sammen!!!

Skrevet

Grattis med 2 mnd som var i går EA!!

I dag har vi kjøpt hoppehuske til Prikkulf - kr. 299,- på Babyshop.

Han sov til 9.30 i morges (fra 19.00 i går), var jo reint bekymra for at det ikke var liv i gutten...

I morgen er det vi som skal en tur på HS noen som vil gjette vekt?? Han veide 7635g sist (21 nov).

Ellers skal jeg møte ei venninne på Triaden. Kjøpe Amazing Amanda til C fra mormor (selv synes jeg den er ALT for dyr, men men det er jo ikke mine penger)

Nå er det håndball - Heia Østerrike!! Hah, kødda big time ass!!

Skrevet

Petronella: Gjetter 8452 gram:)

Synes den amazing amanda dukka ser skummel ut,men så har jeg en merkelig frykt for dukker-så gruer meg litt til vesla skal ha dukke!

Tiny: Har bedt jula vente litt med å komme;)

Nå er det Greys Anatomy-jippi!

Skrevet

Trykker på svar også poff-borte. Hvem sa hva hvor når.

Grattis EA :D Vært så stress både i dag og i går at jeg har knapt rukket å tenke. Sorry svanine.

Nesten ferdig til jul. Har 5 bursdaggaver å fikse også. Tenk at 4 skal ha bursdag 23/12?! For det har vi råd til-not! Og hjelper ikke at svogern har den 20 heller.

Amazing Amanda ja...har bare gutter jeg. Jeg kan alle fuksjonene på spiderman, og en hel haug om Pockemon da;)

A er nå over 8 vaffal. 8270.

Hvilket merke er det på hoppehuska a? Prøvd den? isf popp?

Har i dag gjort en helsikes mye greier. Var på juleavslutning på skolen på kvelden. E sov fra 17.15 til 17.45. Da måtte han vekkes for begynte kl 18. Surva og hyla i bilen. Pupp i gangen der nede, la ham ned i vogna og slokna med en gang. Sov seg igjennom hele greia. Var helt borte. Kunne pelle på ham og kle av og på. Unger snubla i vogna og hyl og skrik på alle kanter. Han sov. Over i sete og kjøre hjem. Inn av bil. Han sov. 21.15 fant vi ut at vi fikk bare prøve å legge ham over i senga. Kunne jo ikke tilbringe natten i bilstolen heller. Våknet til da. Sulten. Sovnet nesten videre i senga. Men såååå -"jegervåkenogpraterogsmilerjeg" Så nå sitter han å ser tv med far. Men er blid da:) Spennende å se hvordan natten blir nå.

PT: Skal sans. på HS på torsdag. Skal til lege med utsletta hans. Vet ikke når jeg skal dit enda for datan var nede på HS. Så da vet jeg ikke helt hvordan den dagen blir enda. Er det tidlig kan jeg ta en tur etterpå, men er det type 13-14 blir det bare mas. Kommer meg ikke ut av døra tidlig nok til å rekke før da kjenner jeg meg rett. Men skravles vel her i morgen.

Skrevet

Hoppehuska heter BabySafe. Testa den bare noen min, rett før sengetid. Da var den morsom 5-10 min, så var han lei (men da var han lei det meste og ville bare stelle seg for natta) Prøver igjen i morgen.

Ei venninne har en til sønnen sin (han er 7 mnd) og han synes den er inmari morsom. Fint tidsfordriv siste halvtimen før leggetid iflg henne :o)

Skrevet

oki. Skal handle noe greier på deal.no Der har de også hoppehuske til 299,-. Av merke Basson. Aner ikke hvem som er best av de jeg. Søke påbabysafe og se om jeg finner bilde på nett. Er sikkert samme smørja alt sammen.

Sjekka nå, 3 gaver igjen. Den ene er bestilt. En bok. De ringer når den er kommet. Så den er grei. De 2 andre er til svigermor til jul og bursdag. Hmmm!! Hun har en ønskeliste hengende på kjøleskapet så jeg får dra å ta en titt. Hva skal dere gi til svigermødrene deres?

Skrevet

Vurderte oxo den på deal.no, men så fant jeg ut at jeg måtte ha den i dag (helst i går seff) og da ble det Babyshop.

Sikkert ikke noe som er spesielt bedre enn det andre...

Skrevet

Hei og hopp!

Svanine: Er E og A født samme dag som Gabriel? 11.10? Moro:)

Vi skal på HS i morgen. Hvis noen har kjempelyst så kan de jo tippe vekt. Tror ikke de måler lengden, men kanskje. Den 21.11 var han ihvertfall 4550 g og ved fødselen var han 49,5 cm.

Molait: Du får si ifra om du får tidtil å trille en liten tur en dag før jul. Hadde jo vært koselig det da. Men har jeg forstått riktig så har du som regel en masse planer. Bare å si ifra. Vi er nesten alltid hjemme vi:)

I dag har jeg vært hos mamma og bakt pepperkaker. Den deigen fra Rema ble det skikkelig gode pepperkaker av! Nam!

Men er det noen som vet hvordan man lager kokosmakroner?

Jeg har forresten bare kjøpt 7 julegaver og har 17 igjen pluss 3 bursdaggaver. Huff. Gaver er noe herk...

Skrevet

BabySeat er forresten merket på hoppestolen (æ surra - ikke babysafe...)

Tipper G er 5210g :o)

God natt damer!!

Skrevet

24 gaver..ja det må jeg si. hmm..telte etter nå og ligger rundt der selv. Nå har mange fått hver sin i år, eller gir vi ofte en til par sammen. Begynner å bli mange unger rundt om blandt søsken og. Nå er det stopp på begge sider, så kommer det fler blir det opp til oss. Foreløpig fungerer Edvard, med nattevåk, nattmating, magevondter, deteneogdetandre bra som prevensjon;)

EA er født 11/10 ja:) Hadde termin 10/11. Tror svanine surra litt med tallene...

Trilletur skal vi da få til. Har i grunn ikke så vanvittig med planer. Halvparten av det jeg har bedrevet tiden med etter jeg fikk barn har innvolvert en eller flere dibbere:) Var en del i forbindelse med dåp da. Og har hatt en del besøk av familie. De bor et stykke unna alle fra min side, så blir gjerne en hel helg og med overnatting.

Tenkte på det MTG, om det er dårlig vær så kan vi jo dra til deg eller meg? Kan jo være sosiale uten å gå ute i regn og blåst:) Ta en kaffe/te e.l. hos en av oss fulgt opp med en handletur på rema..haha. Woho for en date;)

Skal kjøpe den ferdig deigen på rema jeg og. Har de fått inn pepperkakehus nå tro? Hadde ikke det sist jeg var der. Fant ikke vaffal. Gidder bare ikke å lage eget ass. Moroa er jo å pynte:)

Kokosmakroner? Google da vel. finner du sikkert masse:)

Tippe ja... hmm... 5270? Litt mye kanskje? Tipper 58 lang.

Nei nå må jeg sulle meg i seng her. Natta jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...