Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vel også noe med at du har nett på soverommet herk? :) Cat var herr i stad. Vi satt å snakka. Hvem kommer og sånn. Vi brukte da navn og nick om hverandre. Jeg ramset opp "hu" og "hu" og "hu" og Herkules og "hu"... M bare "hva sa du for noe sa du? Hva het hu?? Herkules svarte jeg som den naturigst ting i verden..hihi. Blir helt surrete av navn/nick assa.

Ble sen natt her. Sitter med julekort (fra helvete!!) Er på god vei nå:) Takker for greis svanine. fikk opp til slutt. MEn blir ikke brukt. Ble litt vanskelig for meg (ehe..*flau*) Men tror vi får greit resultat. Får bli som det blir. Heimkok er så koselig å få atte..hmm..ja.

Skal prøve å få huska den dyna ja:)

Ser ut til at det blir 3 sorter i morgen MTG. Da mangler vi bare 4 da jo;)

E våknet jo til veeeldig rundt 23 da. Haug med vonde promper og gulp/spy og blæ. (jeg har masse gulp i håret) M holdt ham og han gråt så sårt. Jeg lente meg mot dem og hysjet. Han ble rolig. Og prrrooompp!!! Rett i trynet på mor. Som det stinka!! M holdt på å le ihjel seg. E også!

Men nå får det være natten her. Bøfn alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så treffet er hjemme hos Tiny..trodde det var vanlig treff for alle romerikingene jeg..hehe:) sorry var ikke meningen...

Dere får ha det koselig:) også ønsker jeg alle sammen en riktig god jul!!

Kanskje vi sees på et treff over nytt år da?!

Skrevet

Det er om natten det skjer ser jeg.

Hehe, ble du prompa i fleisen du da Molle *ler*

Grattis med snasen vogn da Petrus, man får aldri nok vogner - tror jeg da. Og du er vel enig ;-) Vi må nok ha en til, litt lettere sak etterhvert, men det vet ikke H enda. For den vogna vi har "kan man bruke hele vognperioden" hihi.

Tippe tippe Tiril... Hm, 7140? Har som vanlig ikke peiling.

Artig med så mange ventende penger da Herkules. Og godt å være ferdig med julekort. Er ferdig her også, men de ligger på bordet. Må få de posta i dag. Skal ta en tur ned til byen i kveld, kjøpe et par gaver jeg har igjen og poste de (kortene altså, ikke gavene).

Natta var greit nok. De sov fint om kvelden, mating ikke lenge etter at de ble snudd, sånn halv tolv. De sovna vel noe over midnatt. Ny mating rundt tre og rundt halv sju og halv ni. E kavet, mye vond promp ute og gikk. Ville bare sove på magen! Men det vil ikke vi at han skal om natta. Slit! Våkner når han blir snudd. Pes! What to do?

Nå sover de formiddagslur i grinda. Tenkte jeg skulle få de til å sove på ryggen. Ho ho. Hyl og skrik mens jeg ordna meg mat. Snudde de - bom stille. ZzzzZZzzz.

Noen gode råd eller? Greit med magesoving på dagen (synes jeg, er jo her da) - men om natta er det litt verre.

Skrevet

Forresten så er Jenny 1 mnd i dag! Hipp, Hipp, Hurra!!!!

Skrevet

Jo, også en ting til om denne bommelommen som ikke ville skylles ned. Om det ikke går an å trekke ned kan man helle en tilitersbøtte med vann ned i doen i stor fart. Da skyller den ut bommelommen. Hadde det samme problemet selv her om dagen og gjorde det, også ble den borte gitt:)

Skrevet

Å tenkte kanskje det var ett treff ute på treffsidene og jeg:)

Men du kab...hvor skal vi få 10 liter med vann fra når vi ikke har vann???? (haha ler) Men var litt vann igjen oppi bak der igjen og helte mer oppi og fikk bort da. men folk og fe måtte jo tisse etterhvert. Men tiss og papir får være.

Grusom natt. Sovnet først 19.30. Oppe 22.30 mat og sov. Våknet etter 5 min fikk han til å sove op etter 5 min..etter noen ganger med det var det bare å gi opp. Han satt å pludra til 1 eller noe. Opp igjen 2. Og 4. Og 6. og 7.30. Kun sove i senga vår og åle seg inntil meg. Joda prøvde å legge ham men hyla og hyla og orka ikke mer.

Nå har han sovet i 2 timer!! pleier å ha liten dupp på morran og sove lenger på formiddagen.

Er ferrdig pakka MTG. Når E våkner og har fått mat og bleie setter vi nesa mot sentrum.

Pakka mi har kommet!! :)) (lekegrind og div.) M sa jeg skulle hente. Ja jøss. Med barnevogn baki og unge på armen. Djjiii..hallooo. Regner med det ikke bare er å ta pakka under armen.

Hei 1D!!! Såååå søøøt!!! Kjipern du bor helt der oppe og ikke får vært med i morgen:(

Skrevet

Men Molle... Hvis hele familien pisser i ei 10 litersbøtte, så har du jo nok til å skylle ned etterhvert.......

Skrevet

Lille T har blitt stor og veier nå 3010g !!! (kanskje? hehe)

Skrevet

Ja og grattis med vel gjennomført 1 mnd. Kab:)

Djjiii cat, at jeg ikke tankte på det!! Kunne jo fått hjelp av dere også!! (Hei forresten, er du her du a;) )

Skifte klær jeg da. Han gulper sikkert ikke rett før vi skal dra. (haha as if)

Skrevet

Okei, ser at Mo har rukket å foreslå vekt på lillingen;)

For dere som jeg ikke har informert: Vi skla på HS nå kl 12.30 og jeg vil gjerne at dere tipper hva han veier;) Han veide 2850 for 6 dager siden;) Og denne gangen sender jeg sjokolade til den som er nærmest!!!!!! OG den som ikke liker krokan slipper å få det...hihi;)

Jeg har vært uten nett noen dager, så lite lesing før jeg legger inn dette da;) står med puppen ut og gutten våken i vogna...skulle vært skifta på osv... Hihihi, bim først!

Også er det ett par av dere som er på msn og sneder meg søte meldinger i ett sett;) Tusen takk dere er så snille;) Skal svare dere litt nå også snakkes vi etter HS;)

Skrevet

Tipper 3050 gram jeg da.. Og liker ikke krokan :P

Molle.. synes nå det var en riktig god ide jeg da!! Herre jeg hadde jo fyllt den bøtta om jeg først gikk på do for å tisse. Etter at jeg fødte har jeg fått en blærekapasitet som ikke ligner grisen!!! Tisser kun morgen og kveld og drikker maaaaaase hver dag, blir jo så tørst av denne ammingen. Men må aldri på do da. Men tisser jo før jeg legger meg og da må jeg sitte en stund...

Skrevet

Tipper 3100 jeg :-D

Nå er det mating, og så skal vi en tur innom jobben og si hei!

Skrevet

Dere var jo heeeelt på vidda når det gjelder tippinga på Tiril!!!!!

Hun er nå 6760 gram, 64 cm (Amalie hadde rett her da) og 41,5 cm hodeomkrets :)

Nå skal jeg gjøre litt istand til imorgen, så er det klart...

Molle: ta gjerne med den store kjelen du snakket om!!!!

Vanskelig å skrive m mark på fanget som atpåtil bæsjer :)

Skrevet

Svanine: Skal du til Tiny i morra? Har nemlig en ting til gutta dine som har ligget her en god stund. Hadde jo liksom planer om å være med på treff til deg den gangen de ble født. Så da hadde det vært greit å fått avlevert det til deg i morgen...

Skrevet

hei på dere folkens når begynner vi i morgen igjen?

nå skal det løpes til fysioen må bare få minin til å slippe puppen.

Jeg har sett alle dagens værmeldinger i dag med håp om snø men uansett hvor mye og mange jeg ser så melder de ikke snø hmpf..........

Skrevet

Det var visst noe rykter blant metreologer at det skulle snø kl 16.00 i dag,men hadde de rett???? nope.....

Har fått klær til vesla i posten i dag-bestilte dem på fredag(å kjede seg er dyrt av og til...) Var såååå fine:)

I dag har jeg vært hos min farfar og farmor og henta julepresanger,vært på senteret med svigermor som absolutt skulle finne noe klær til meg-kan hende det har noe med at jeg har vandret rundt i joggebukse i noen uker nå... fant ingenting.

Sambo er syk så jeg leide film til han-pitbull terje. Så den skal vi se nå. Gleder meg til i morgen:)

Skrevet

Endelig en pause!! Phu... Snuppa fikk jo vaksine på kontrollen idag og var ikke så sinna denne gangen (forrige gang mått vi vente en god stund på sprøyte nr 2 for hun var utrøstelig). Var let og roe ned og smilte tilogmed littegranne. Var litt furt på hs da :) hihi..

Har egentlig vært litt survete i hele dag og vil sitte på armen... Fikk en liten pause istad også, men da grep jeg sjangsen og fikk i meg litt middag.. Jaja, nå sover hun da ihvertfall...

Ble vel enige om at vi skulle møtes kl 11, for noen må jo hjem før rushen?! Så jeg tar imot fra kl 11 jeg :) Har ordnet det aller meste idag..

Jeg vil ha hvit julaften jeg, ellers bryr jeg meg ikke sånn veldig om at det ikke er snø...

Grattis med premie Petronella!

Kjipt med syke mannfolk, de blir så ekstremt syke.. God bedring!

Fått fjerna bommelom i do Molle?

SLiten jeg nå...

Skrevet

Takk for en koselig dag MTG:)

Skifta genser rett før vi skulle dra. Bar skifte på E først. Gjett hvem som blei pissa ned?? Jo Molle det:( Ikke itt heller vøtt. Så mye for å vente med å kle på seg:)

Hvem drar på tur uten en eneste bleie?? Jo Molle det og:( MEn var jo hos en baby:) Som briker mini:( Fikk såvidt teipa igjen. Og rørleggersprekk;) Vel hjemme satt han på fanget til far mens han spilte WC. (war craft altså..lekte ikke med do) E bæsjer som kjent ikke så ofte, men nå skulle han altså det. I minibleia. Ja jøss, nå har vi dusjet og vasket håret for å si det sånn. Også så mye han skulle bæsje!!

MTG og jeg fikk lagd 3 slag. Og tror alle ble velykket og:))) Brune pinner, sjokkismedriskaker og kokosmakroner. Barna var eksemplariske (vel..nesten da) men med to voksne og fire armer fikk vi det da til:) (og litt hjelp over tlf med mamman min..hehe) Ja i alle..du sendte jo med alt til meg du MTG?? Kunne jo beholdt litt smør og sirup selv da:)

Og beste av alt: For første gang har jeg kunnet legge E i vognen og han har roet seg!! På tur altså. Gråter, men begynner å trille og tyst. Hurra!! (skjedde 3 ganger!!)

Tiril er jo ei lita fis jo..hehe. Trodde hun veide mer assa. Skal ta med kjele. Man blir sliten av så masse sutring. Hva sa de på hs om nattesøvnen hennes?

Greit å si 11 for alle kommer nok ikke da. Vi har vært på tur før..hehe. Innen 12 er nok alle der;) Skulle man ta med noe (saft, gris..) eller ordner du alt Tiny? Skrev jo at bommelommen var borte da:) Og fikk vann senere den kvelden.

Syke mannfolk er et kapittel for seg. Døden nær bare de nyser..sukk.

Husseru stol svanine? Jeg må huske kjele og dyne. *måikkeglemmeikkeglemme* Noe mer jeg skal ha med?? Noen jeg skal ha med noe til liksom?

Vet det er langt her nå men må få det ut. Denne lekegrinda som jeg har gledet meg som en unge til å få i hus. Ja M skulle da hente den i dag. Tror dere ikke dusten glemte det?? Ringte ham flere ganger men han hadde mobben på lydløs. Da jeg fikk tak i ham gadd han ikke stresse ned på posten. Hmf!! Vil ha nååå.

Fin tur på jobb svana?

Takker for tips herk:) (ang kortison)

Hva var vekt på T, 1D?

Skrevet

Vært på Roma og kjøpt saft jeg *glis* Og pakket inn Nøff-nøff :) hihi...Tror jeg har alt i boks jeg altså (ikke sånn bokstavelig da), men om noe skulle mangle er ikke butikken langt unna og kanskje man ikke trenger det engang?!!

Lita flis i forhold til deres plugger ja :) hehe.. Men jenter er jo generelt littegranne mindre enn gutter! Hun følger kurven sin helt perfekt sa ihvertfall hs! Også er hun godt fremme motorisk *stoltmamma*

Om søvnen: Det er en periode (ja jøss) og det går over! (Når da????)Dere er så unge og orker så mye at dette går så bra atte... Men om det ikke forandrer seg skal vi sette igang tiltak (skal på 6 mnd kontroll 10 jan).

Hørt noe mer om Popkind eller? Kjipt med igangsettelse så mange dager ovr termin og bruke lang tid da....

Skrevet

Åja molle!!! Du må ikke glemme å ta med pumpa!! Så i tilfelle det skulle bli litt mye babypjatt, så husker du hva vi skulle gjøre :P Eller egentlig hva du skulle gjøre.... Møøøøøøøøøøø!!

Mr T. er ute og kjøper julegave til meg -men det beste av alt er at jeg kanskje skulle få den i dag!!!!!!!!!!!! Håper det assa :o))))

Skrevet

hehe stemmer det. *løperogpakkernedpumpa*

Det var 45 min. legging. Støøønn!! Stakarn hadde mye vondt. Hadde knærne oppunder haka:( Men rart det skal bli så ille ved legging alltid. Vet lufta at vi har tenkt å legge ham liksom?

Og ja Tiny, er bare en periode:) Føles som en evighet mens det står på, men når en ser tilbake så varte som regel ikke evigheten så veldig lenge alikevel:) Ikke styre ihjel deg nå da Tiny!! (med i morgen assa)

Skrevet

For de som kjenner Popkind:) (Tok meg den frihet jeg poppa)

"Hei, jenter - jeg går/ligger her ennå uten noe baby. Fy fader, dette unner jeg ikke min væste fiende engang!! Tok den femte modningtabletten kl 0900. Da fikk legen såvidtt pressa inn to fingre.. så ikke mye har skjedd. Men jeg går med konstant vondt uten at det hjelper!!

På morgenkrontrollen ble jeg strippet (IKKE GODT), også forsøkte de å ta vannet, men de klarte det IKKE!!!

Skal ha ny sjekk nå kl. ett, og da prøver de å ta vannet igjen! Ellers veit jeg ikke hva som skjer fremover. Jeg er såååå sliten at jeg ikke kan forstå hvordan jeg skal klarer å gå i fødsel..... Men jeg finner vel krefter et eller annet sted. Prøver å komme innom hvis det lars seg gjøre senere?? Håper jeg har så vondt at jeg ikke kan.. hehe."

Stakkars. Nå er a nok lei. Fortsetter a sånn er a jo ikke hjemme til julaften!

Og cat..hallooo. Er ikke julegave om du får den i dag. Da er det bare gave da. Litt av moroa er jo spenningen. Hold deg i katteskinnet ditt og vent til julaften!! ;)

Skrevet

Hei!

Først kommentar til Pop: Jeg ble strippa.....ikke godt nei! Men jeg ble det allerede etter 3dje modningstabletten også gjorde hun legen det igjen etter 4de tabletten igjen og da startet fødselen! Og det er snedig hvor man finner krefter når det nærmer seg! Lykke til i hvertfall!

Også HS: Han har lagt på seg....... Dattada:

Svana vinner igjen! Hvilken sjokolade ønsker du deg?

Han veide 3125 gram;) (nettoveiing!) Så da er vi over 3000 grensa og alt er bare vellstand;) Det blir forresten veiing hver uke ivhertfall frem til uke 6 om ikke lenger;) Så det er mye sjokolade som skal sendes rundt i norge fremover.

Nå må jeg skifte bleie igjen;) Han har bæsja mange ganger de siste dagene.... var jo 3 dager uten så jeg skjønner at han har litt å ta igjen da.

Skrevet

Morsomt dette "nye" vi kan leke oss med, blogg og greier.... Hvordan ser man at man får post osv da????

Hart lyst jeg........

Og gjett om det blir aktuelt når gubben legger seg utslitt nå og gutten har gulpa og drete og pissa i ett kjør den siste timen...aner ikke hvor mange skift vi har vært igjenom jeg:) Og nå hikker han der han ligger pill våken;) Jaja, nå har jeg fått barn i huset (han fikk sikkert med seg det om 3 kilosgrensa....hehe)

Skrevet

Jess jeg vant! Er nok bedre på å tippe små knøtt enn store, hihi. Grattis med barn over 3 kg!!!

Mine bæsja hele tida de første ukene, nå er det hver annen, tredje dag. Greit å slippe å vaske bæsj hvert skift.

Så fin bakedag da!

Orker ikke skrive så mye, er utrolig sliten. Var på jobben med gutta og de sjarmerte alle i senk! Var så snille så, sov på bussen begge veier. I kveld handla jeg julegaver og er dritsliten og vondt i hodet og trøtt. Gleder meg til amming x ant ganger i natt ja!

Og Cat, og alle andre - kommer i morra. Vi kommer når vi kommer, hehe. Mulig jeg etterlyser litt hjelp fra bil til hus, men da ringer jeg noen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...