Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da gjør jeg meg herved den glede å åpne tråd nr. 5!

og forsvinner litt for å se film;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare ønske dere god natt!

Klem fra

Skrevet

Grattis med oppdrag som "5 te innleggsåpner" Amalie - da er du offisiell tråddame assa - når du har startet din første tråd - hehe :o)) Kan jeg få neste gang, plis plis - hihi, må også få tatt dette inntasritualet så det hele blir ordentlig offisielt...

Sitter her alene på stua. Burde gått og lagt meg jeg oxo, jeg som var oppe til 6 i morges, men er liksom ikke trøtt... Og her inne er det jo, tja hva skal man si - heeeelt dødt for øyeblikket... Eller så nettopp at Cat logget seg på da. Hei og hallo :o))

Hmmm, har liksom ikke noe å si heller. Burde gått igjennom de siste punktene på forrige tråd for å kommentere noe, men er liksom giddalaus oxo.

Vel, får ta noe av det jeg husker.

8200g Oskar er jo fortsatt en stor og fin gutt da - hallanutten :o) Ser ut til at fløten holder seg der... ;D

Som nevnt i innelgget tidligere i dag, bør du prøve flaske med mme på kvelden Molle - kan være verdt et forsøk... Men fortsett oxo med fom.

Amalie, krysser fingrene for at det gikk fint på eksamenen din.

Kipt at Tiril er så mye våken på natta nå da Tiny, føler med deg - hadde blitt tussete...

A våknet kl 0430 hos bestemor i morgen, da hadde han fått flaske. De sover på samme rom og hun er jo ikke vant til å ha han men jeg tror nok han hadde sovnet igjen. Sa i alle fall til G at det ikke ville bli aktuelt her i huset med mat så tidlig :o)

Deilig at snuppa di er rolig og sover da Cat når du er alene hjemme. Har hun forstått at natt er natt nå eller??

God natt simamamma. Leste litt om at du ikke var helt i tipp topp form (er ikke sikker på hva som er "vondt", men vet uansett at det ikke no særlig å ha vondt over lengre tid. Skjønner at man blir ekstra sliten da.

Står respekt av å få gjort så mye husarbeid altså svanine med to små, jettebra!! Lykke til med eventuelt overnattingsbesøk i natt!!

Kab - her er litt info vedr økedøgn: Legg babyen til så ofte det har lyst, dette kan i perioder av dagen bety hver halvtime. Ikke se på klokka. Sørg for at antall måltider er minst ti i løpet av døgnet. Det er også fint for produksjonen om du ammer minst en gang i løpet av natten. Det er viktig at du selv får nok søvn og hvile.

Økedager forkommer vanligvis ved 1-3 ukers alder, 6-8 uker og 3 måneder. Økedagene kan forekomme så ofte som hver 14. dag

1D har dere fått vært ute på trilletur i dag eller?? Er dere hjemme fra sykehuset (har ikke fått med meg alt jeg...)

Hmmm, slankern ja... Huff orker ikke tenke så mye på det før etter jul, nå er det jo helt håpløst nå... Men fra januar serveres det kun luftboller og ventesuppe på disse treffene altså, hihi :o))

Dere som ser på film i dag - sett noe bra eller? Så en film nettopp på Tv1000, A lot like love. Var ganske bra faktisk. Søt romantisk komedie greie :o)

Får se om jeg legger meg snart, i så fall får dere ha god natt alle :o)) (til å ikke ha noe å si fikk jeg jommen skriblet ned en HEL del ser jeg...)

Oj, må forresten fortelle at Aleksander har halvt års dag i dag, 6 måneder 9 des!! Grattis til oss altså!!

Skrevet

Nei huff, det innlegget jeg skrev til simbamamma ble jo helt forferdelig... Ser jo ut som om jeg ikke tror du har vondt... Det er HELT feil altså!!!

Det jeg mener er at jeg ikke helt har fått med meg forhistorien her, så jeg vet ikke hva som er galt. Er ikke sikker på hva det vil si å skulle ha gallesteinsoperasjon og hvilke "vondter" man har i forhold til det.

Håper ikke du (eller dere andre) missforsto kommentaren i det forrige innlegget altså, hrmf - måtte bare forklare meg for det så bare helt teit ut når jeg leste igjennom i ettertid. Kanskje litt trøtt allikevel :o))

Skrevet

Da har jeg sett "elf" på tv2-veldig i julestemning. Fælt så mye du skriver du da Petronella! (tror ikke det vil bli noe misforståelser ang. vondter og ikke vondter:))

Tror det blir natta snart her i gården- så håper alle får ei god natt-at alle de små bebbisser sover i hvertfall 4 timer sammenhengende,at E har fått prompa og rapa,at Tiril har søte drømmer,og grattis til Petro gutten - alias Prikkulf med 6 mnd dagen!! Og til de bebisser jeg ikke husker navnet på nå-eller som ikke jeg har fått med meg- sov godt og la mora deres få sove ho å! "så blir det så godt i mårrakvell" trallallallla

Blablabla-svadasvadasurrsurr

Hvor blir snøen av??

Skrevet

Hadde litt fritidsproblemer her et øyeblikk - derfor alt skribleriet... hehe :o)

Får køye nå, så jeg ikke tar helt av igjen... ;D

God natt a damer!!

Skrevet

Sett Meet the Fockers vi. 2ern. Ikke sett den før nå. Kjøpte dvd. Den ble jo aldri ferdig. Kan være vi begynte å se sent... Men hadde tenkt å få gjort litt her i kveld da. Fikk gjort lite i dag for hver gang jeg starta på noe våknet E og skulle sove videre på meg. Får besøk i morgen. Såklalt barselvisitt. Har noen venner som er LITT trege:)

Sitter nå her (tydligvis alene siden alle har sagt natta?!) med pilsen min. Ble med bare en. Godt fordelt utover kvelden. Så da tror jeg den amminga skal gå greit. Om ikke annet så sovern sikkert godt etterpå;)

Sover enda faktisk. Gjøre meg klar for natten, men gidder ikke sovne. Regner med at han våkner snart. Hadde vært bra typisk min flaks at han nå da sov i et par timer til.

Til info så har ikke herk startet tråd heller tror jeg da. Og hun har vært med leeenge:) 1d har starta vet jeg. cat og jeg mange. Tiny noen. svanine? Har du starta noen egentlig? Greitgreit, du får starte neste PT :)

Ga ham ikke mme før jeg la ham for var helt på tur med soving og spising så han var jo ikke sulten før han la seg. Fikk litt kosepupp bare. Når han først har tatt kvelden pleier det å gå greit. Men tror det er en ide med en flaske mme (evt.mm) om dagen med godt med malt oppi. Syntes han var så godt og tok ikke mer enn et par timerr før gulspruten sto (jækkiii)

Ja og link til forrige tråd:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/7311388

SHKÅÅL!!

Og natta:)

Skrevet

Cat, du har vært inne på julenissen.no fordiiii...eh..??? ;)

Skrevet

Da er en ny dag begynt og det er endelig minusgrader ute-selvom de metrologene sier at de blir mildt igjen i morgen. Det er lov å håpe:)

Jenta mi sovna kl. 20.30 i går-sov til 0700-oppi våres seng/pupp og sov til kl 09.30. (jada-jeg gnir det inn på dere som har trøblete unger om natta;)) Sambo driver å lager egg og bacon frokost-mmmmm.

Har prøvd meg på julekalenderen her igjen-tviler på jeg vinner-men må jo prøve!!

Skal til Kløfta i dag-kommer en kar som skal se på campingvognen vår og forhåpentligvis kjøpe den-så da vår vesla sett besteforeldrene sine også. Håper ikke svigermor gjør alvor i at hun skal gi vesla is-hører ikke på meg ho så får vel passe på.

Håper dere alle har hatt en fortreffelig natt og en sødmefylt morgen!

Skrevet

Håper alle har en fortreffelig Søndag uten så mye styr!!

Natta forløp seg greit, men var nå oppe endel ganger ja... Skal ¨nå prøve å gå tilbake til den første grøten (maisgrøt) og se om det kanskje er grøten som gir henne litt trøbbel på natta. Nå gir vi havregrøt med mais og ris (Nestle) fordi jeg ikke gadd å pumpe ut bare til grøt hver eneste ettermiddag..

Nå har jeg vært kjempeflink og kastet masse i kjøkkenskapene! Hadde så sinnsykt mye syltetøyglass (hva skal man med så mange da?) og endel annet som jeg ikke kommer til å bruke.. Fikk kastet og ryddet masse!

Skal på middag til svigers idag vi også :)

Skrevet

Er visst den store besøke-svigers-dagen i dag.

Vi skal til svigers fordi den yngste søstra til A er 13 år i dag. Tør å satse ganske mye på at vi får rundstykker/snitter med alt for mye smør, marsipankake og pulverkaffe.... (urk)

Våget meg forresten en snartur på det største kjøpesenteret i byen i dag. Glad jeg ikke hadde barnevogn der akkurat i dag, for å si det på den måten..

Og hvordan kan de syltynne fjortis-bertene ta såå stor plass..?

LH sov sin første natt i sprinkelsenga, og våknet bare én gang mer enn han har pleid å gjøre de siste nettene. Men han er fortsatt vanskelig å legge om kvelden da...

Petronella: Jeg skjønte hva du mente :-)

Skrevet

I dag har vi hatt mamma og mannen på middag. Hjemmelaget kylling sechuan, jummi (med nan brød da, blande litt kinesisk og indisk jøkke no...)

Etterpå pyntet vi pepperkakehus. Ble så fint atte :o))

Nå er A i seng (han sov til 7 i morges). Hatt 3 fine dupper igjennom dagen (45 min, 1 time og 1,5 time) siste duppen vekket vi han 1710, så han ikke kom på utur ved legging. Skravla som en foss når vi la han litt over 19, hørte han skravla der oppe og var ganske spent i og med at han sov såpass sent, men nå sover han visst.

I kveld skal jeg ikke gjøre noe spes, vaske en maskin klær, rydde litt og se på tv.

Dere andre da??

Skrevet

Hehe, forresten bare fleipa i går da vedr detta innleggsopprettelsesinntaksritualet, hihi :o) Men kan jo sef starte et dersom jeg er "på" når vi passerer ca 200, wohoo... Dette er forresten 5 tråden på 1 mnd og 4 dager - ikke værst. Det blir jo noen hundre innlegg det på en måned :o))

Skrevet

Sånn da har freden senket seg over heimen (er jo snart 1 time siden da men)

Ikveld skal vi også sette sammen og pynte pepperkakehus :)

Snuppa sovna litt sein idag på siste luren, så litt senere i seng enn vanlig også. Har spist grøt og prøvde å gi henne mme (dårlig mor igjen vettu :) hihi) Men den flaska er bare til å tygge på den..

Trenger noen tips om å tilvenne flaske igjen jeg....

Ting er ordnet Molle :)

Skrevet

Grattis til A som har rundet et halv år:)

Her senket roen seg 20.30. Etter en kamp uten like. Skal på jentefest på lørdag som starter kl 18. Øver på at bare far legger. Gikk fint før, men nå bare måå han ha mer pupp etter masse gråt. Han er jo utrøstelig blitt. På ettermiddagsluren måtte vi til slutt gi opp med vogna og jeg la meg med ham i senga. Hadde besøk og greit å få vært litt sammen med dem+ at han hyler jo så folk ikke får snakka engang. Formiddagen gikk greit da.

Ellers sov han fra 2 til 6 i natt:)) (ja det er da stort her..) Hadde tissa seg ut og var veeeldig våken etter mat så far stod opp med ham litt før 7. Jeg fikk sove til 10.30!! før de vekte meg. Godt men ble litt stress med det jeg skulle rekke før det kom gjester.

Han fikk mme på flaske i kveld og det hjalp overhodet ingenting. Lurer på ny taktik, holde ham oppe til han sovner at overtrøtthet. Mener..han skriker jo alikevel så litt sutring av trøtt barn er å foretrekke. Hvem vet, kanskje det funkerr. Den gangen han sovnet kjapt hadde han vært våken leeenge.

Hva man gjør i kveld? M er hos en kamerat, begge barn sover og jeg har tatt nok en pils..hehe. Skulle liksom kose meg med en øl i går, men det tok meg 5 timer å få drukket 1, så litt av kosen ble liksom borte. Også er det jo gøttere enn prim med pils når kvelden kommer :D

Skrevet

I'm back! Vi har hatt det fint! De små har vært så snille! Litt knip på Adrian på lørdagskvelden, ellers så har de sovet fint i vognbaggene sine (ok, og litt hos meg da etter pupp). Tror de likte å være på besøk jeg :-D Det som er styr er å komme seg avgårde og å dra igjen.

Har begynt å gi mme om kvelden i stedet for mm. Virker som at det varer litt lengre... men den teorien er ikke bekrefta.

Nå sover de fint, og har sovet siden halv ni-ni. Bare litt surving a la "jeg er sååå trøtt". Hehe. Inn å holde handa og dytte litt smokk så går det seg til. Tror sannelig de begynner å bli store jeg!

Har ikke hatt ordentlig økedag jeg. Det hender at de spiser oftere noen kvelder, men det er mer sånn "øketimer". Kan vel være at de ikke trenger det... pumper også ofte rundt 200 ml på morgenen for å lette på trykket, så det kan jo være med på å regulerer det hele litt. Har likevel litt lite melk til måltiden rundt midnatt. Jeg lekker mye, men det hjelper å dobbeltamme - hihi. Problemet er når begge slipper samtidig og spruten står. Barn med melk i hele ansiktet er altså fast takst her, hehe. I dag gikk det fire timer og jeg hadde spreng av en annen verden. Stakkars små da slusene åpnet seg...

Man blir sliten i ryggen av sånn bæresele.

Adrian har begynt å gulpe mindre, men har begynt å sikle. Hehe.

Det er sinnsykt vind her oppå berget!

Nå ble det litt sutring. Var nok en dum promp som var årsaken. Satser på at han roer seg uten inngripen.

Har forresten starta tråd, men det er lenge siden. Kanskje ikke siden tidlig graviditet eller kanskje enda tidligere...

Skrevet

Tiny: trikset er å la pappan gi flaske og ikke du. Det fungerer ihvertfall her. Når jeg prøver å gi flaske så ser hun bare dumt på meg.

Tror jeg skal ta en tur til Oslo i morgen-slarve litt på gamlejobben:) og trenger shampo og balsam.

Vesla sover etter bare litt grining i kveld-og det blåser her og!

Skrevet

Her oxo blåser det hunder og katter....

Hvor jobber du a Amalie??

Skrevet

Husker ikke omjeg har gjort det, men gjør det nå. (helvetes ammetåke!!) Skal på HS i morgen. Hva tippes her da? Kan si han har blitt grådig tung i det siste. Mulig det bare er at jeg har måttet bære mye men. Skal vel ta lengden og tenker jeg.

Skrevet

Kan forresten si at 13/11 så var han 6470g (hurra til deg PT) og 60 lang. (og 41,2 i ho så har jeg sagt det og)

Skrevet

haha dette blir bra. Man kan klippes svart i LS (bak varemessa) WOHO ;)

Ja vet dere hva, jeg har en gigapakke med glava i oppkjørselen?! Snakker str. barnevogn!! Blåser litt ja. Sånn er det å bo der det bygges. Har noen andre rare plater i hagen fra sist blåst. Og litt plast i trærne.

Skrevet

Tipper 7430 jeg. Har ikke peiling, men gutten har jo matvett så vidt jeg vet :)

Tror ikke han har blitt så mye tjukkere i hodet.

Skrevet

Jeg tipper 7100,63 cm og 42 rundt hode.

Svart bak varemessa ja-hihi-skal starte varemessa kjellersalong!

Jobber på Alex frisør-Oslo City

Skrevet

Tipper E er 7465g og 62 cm jeg :o)

Skrevet

svigers var på besøk her i dag da.

men vi får begynne litt tidligere i helgen:)

Gutten min har vært ekstremt blid til og med til han å være. på lørdag var vi på juletrehugging og julegrøt med jobben til T. Gøy. så dro vi hjem og O, spiste og sov og kl 18.30 måtte han vekkes for påfyll siden han skulle passes av mamma o g pappa mens vi skulle i selskap. han ble avlevert i smilende tilstand og han smilte og småsov frem til 23. da var det påtide med litt flaske En ikke populær sak i følge O. han hadde vrælt litt og 75 ml sov han søtt ¨på mammas fang.

VI kom for å hente kl 00.30 og han voknet. Lot han ligge i vognen hjemme i gangen og han sovnet igjen og så sov han jammen meg til 06.00 Da var det greit å amme siden det ikke hadde blitt så mange alkohyler på mor dagen før. så sov han likegreit til kl 11. Deilig

I dag har han bare smilt det har nesten ikke gått å spise for man må jo smile til mor og da detter jo puppen ut he he.

Skaff deg et bæresjal i stedet for sele. Jeg har et vevd sjal helt fantastisk å bære i men litt komplisert å ta av og på om det må gjøres ofte. Skaff deg enten ringslynge eller et elastisk sjal som kan knytes på før gutten legges i.

Jeg sa jeg skulle på 3 julebord på rad neste uke make that 4 torsdag - søndag blir en eneste stor fest m.a.o ¨Drakk kaffe og baylis på lørdag

7350 og 63 cm

tipper jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...