Gå til innhold

Når er det egentlig vanlig å gå til legen?


Mamma 07&09

Anbefalte innlegg

Jeg tok en positiv graviditetstest for ca. 2 uker siden... Har regnet ut terminen min og den blir rundt den 1. august.. Men når er det egentlig vanlig å gå til legen for førstegangskontroll?

 

Den lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe som er vanlig eller uvanlig her. Da jeg var gravid første gang, skjønte jeg det først i uke 8. Med andremann var jeg i uke 4 når jeg gikk til legen. Det er lurt å oppsøke lege fort hvis du vil inn i et populært sykehus. Jeg ville gjerne føde på Riksen og legen sendte beskjed dit samme dag. Det er greit å komme i gang med kontrollene, får helsekortet og kanskje noen brosjyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en bor i Oslo er det helt klart en fordel å være tidlig ute hos lege for søknad om fødeplass. Barn nummer to ble født på ABC Ullevål, og hvis jeg ikke husker helt feil hadde jeg min første kontroll der ca. ved 18 uker. For kvinner som har født før er det ikke samme behovet for hyppige kontroller som for førstegangsfødende.

 

Vi venter nå barn nummer tre. Vi bor ikke lenger i Oslo og jeg tenker at jeg venter med å kontakte lege til etter jul - slik at jeg kan få ultralyd ved uke 18 som normalt.(Er nå i uke 8).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg testet positivt i går,bestilte time med en gang,skal til legen 11.01 er da 8 uker på vei,bestilte fort fordi man kan risikere å vente lenge på time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+1 og ringte legen på fredag - fikk time allerede på tirsdag. Trodde jeg måtte vente lenge (som jeg vanligvis må hos legen).. Jaja, så blir det unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også termin 1 aug, har snakket med legen min og jeg skal ikke til legen før 31 jan, dette for legen mente det ikke var nødvenig før, da de lite kan gjøre dersom noe skjer. Synes det er lenge til jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen på torsdag:) Gleder meg...Og er kjempe spent:)

Håper på at alt er bra med det lille vidunderet:)

 

Den lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...