❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Dere som har opplevd at brystene blir ømme: Har de blitt det før dere skulle hatt mensen, eller har det kommet senere? Evt når? Jeg pleier som regel å ha veldig ømme bryster uka før jeg skal ha mens, men det har jeg ikke fått denne gangen. Synes det er litt forvirrende, siden ømme bryster skal være et tegn på graviditet, men samtidig er det for meg helt vanlig å få når jeg ikke er gravid.
Helga79 Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Det er det som er så plagsomt, PMS-symptomer ligner veldig på tidlig graviditetssymptomer. Så, det eneste er å vente på IKM. Men, å svare på spørsmålet ditt, du kan få ømme bryster av å være gravid, før IKM, men det kan like godt være PMS. Ikke godt å vite når man ikke vet hva det er!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Det eneste JEG kan informere om her, er at vi var prøvere i 13 måneder....Og i 12 av dem, så hadde jeg pms-smerter og alle de graviditetssymptomene før hver eneste menstrasjon. Nå skal ikke jeg gi noen falske forhåpninger her, men den 13 måneden, så hadde jeg IKKE noe symptomer på noen ting. Ikke ømme bryster, vondt i magen/ryggen eller noe. Og den måneden testet jeg pos.... Så man MÅ ikke ha alle disse symptomene for å være gravid:) De kom noen uker etterpå istedet.... Så det beste er en test:) lykke til... jente 77
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2006 Tusen takk for svar! Ja, det er virkelig til å bli gal av. Dette er 5. pp, så jeg begynner å få trening i å kjenne etter. Jeg tok en test i dag (en billigstrips) som var negativ. Kan hende jeg ikke er gravid, men det kan også hende det bare var litt tidlig å teste. Har IKM sånn cirka mandag, får vente til tirsdag og teste igjen da hvis ingenting har skjedd i mellomtiden. Slitsomt å ha det så "spennende"!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Da er det nok litt tidlig ja..... Men ta en test på tirsdag... Selv om det tærer på å vente så lenge så mange ganger:) Tiden går så sakte, og man tenker ikke på annet:) Men nyt hver eneste dag du er tantefri:) klem....
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2006 Ja, dagene går ufattelig saaakte! Det var derfor jeg valgte å ta en test i dag, for det letter litt på trykket synes jeg. Nå har jeg tatt en test i dag og da er det liksom ikke mer å gjøre på noen dager. Det er en god idè å være så opptatt som mulig de dagene man venter har jeg funnet ut, da går tida fortere. Så jeg handler julegaver, gjør avtaler og prøver å fylle opp dagene så godt jeg kan.
jåsjenta Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Bruker å få det 1-2 dager før tanta kommer. Av og til etter at den har kommet..
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2006 Hm...det er visst veldig forskjellig fra kropp til kropp. Jeg har nesten alltid spente, ømme, store bryster i minst 1 uke før jeg får mensen jeg. Det avtar gjerne cirka 1-2 døgn før mensen kommer for meg. Derfor er det litt spennende denne gangen at jeg overhodet ikke har fått noen ømme pupper og det er bare 1-3 dager til IKM (varierer litt). Men samtidig så vet jeg at det har skjedd en og annen gang før også at mensen bare kommer uten noen form for symptomer på forhånd. Plutselig begynte jeg å tenke på at jeg har jo tatt et helt arsenal av vitaminer og kosttilskudd i det siste, både ekstra jern, hvetekimolje og diverse annet. Kanskje det er dette som har lindret pms symptomene så mye at jeg ikke merker dem denne gangen....Noen som har opplevd det?
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #9 Skrevet 9. desember 2006 Akkurat det har jeg tenkt på også... Pleier alltid ha mensmurringer og ømme pupper før mensen kommer. Denne måneden har jeg tatt jern og merker ingen symptomer på at tanta skal komme. Kanskje det er med på å linde pms-plagene??
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2006 Det er det som gjør det så nervepirrende...at symptomer ikke alltid er symptomer og at pms ikke alltid er pms. Det finnes altså ingen snarvei til svaret, vi må bare rett og slett finne oss i å vente enda noen dager til....Men jeg har hatt ganske mye "spenn" i tennene de siste dagene, det er jo et slags symptom har jeg hørt.....og kan i allefall ikke være pms.....Krysser fingre og tær for at det ikke er pms verken du eller jeg føler jeg turbotrollet, det er juleoverraskelsene våre som driver og lurer oss!
Mitt vakre trekløver Skrevet 9. desember 2006 #11 Skrevet 9. desember 2006 Jeg testet positivt på torsdag! Jeg peide alltid å ha ømme pupper en uke før mensen, men så avtok det 1-2 dager før mensen. Denne gangen avtok ikke ømheten.....og jeg var gravid. Jeg har også hatt mye vondt i korsryggen og har vært trøtt de siste 2 ukene. Men kroppene våre er jo såååå utrolig forskjellige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå