Klippskare Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Er det noen her inne som har spiral/skal få spiral? Fastlegen min mente at det kanskje ikke var så lurt for meg og få det siden jeg er så ung..(17) men jeg sa at jeg vil ha en hormonspiral (pga bivikningene til kobber) men da sa han at hvist jeg hadde bestemt meg for og ha spiral så anbefalte han mest kobberspiralen..! hvordan er det med dere da? burde jeg satse på kobberspiralen da? hvorfor mente han at jeg ikke skulle ha det for jeg er så ung?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 det har jo ingenting med alder å gjøre.... teite legen din... har selv hormonspiral..og hormonen virker kun lokalt...og har ingen andre innvirkninger negativt på kroppen... eneste negative med spiral er jo at den er dyr å sette inn......
Klippskare Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2006 ja, syntes det var litt merkelig at han skulle komme opp med alder=/ trodde kanskje han mente at man kunne bli steril eller noe?! takk for at du svarte Alex sin mamma
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 herregud..man blir jo ikke steril av spiral...anbefaler hormon spiral selv om den koster mer... får sterke blødninger og er ondt i magen av kobber...
tosøtesmå,enrosaogenblå... Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Det er vel en risiko for at man kan bli steril av spiralen, etter det jeg har hørt ihvertfall.. Tror det er en sjanse for graviditet utenfor livmoren... Men den er bitteliten!! Fikk selv satt inn hormonspiral da jeg var 19 (et halvt år siden ca..) Og er kjempefornøyd!! Du kan jo gå inn på lommelegen.no å lese om den der... Der står det om både hormon og kobber...
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Satte inn hormonspiral etter jeg fikk min gutt, og var da 16.Blødde en uke i strekk, fikk mage kramper etter sex, mye vondt i magen til vanlig, den snudde seg, forsvant oppi der og tok tråden med seg.. Hærli! Endli fjerna den etter to år ( skjønner ikke hvorforr jeg venta så lenge), måtte ha innvendig UL, og sykehus besøk da de skulle fjerne den. Det funker ikke for alle, men et veldig greit prev.middel hvis den funker som den skal og ikke finner på nå tull
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Forresten.. hav er det den koster?1500 eller no? Den holder jo i 5 år før den trenger utskifting, så den er jo ikke nå dyrere enn vanlig prevansjonsmiddel
Camillamor&Lea:-) Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 hvis jg husker rett så koster den rundt 1200 kr. jg hadde kobber spiral,men jg måtte ta den ut, jg reagerte på spiralen. legen sa at dt ikke ville hjelpe om jg byttet til hormon, men at jg rett og slett ikke kunne ha noe der. sambo merket den også. hvis jg var dg ville jg prøvd kobber først og hvis du får veldig stor og vondt mens så bytte etter dt i stede. tror dt er lettere å reagere på hormonspiralen, r ikke dt i den andre. men alle er forskjellige. lykke til da:)
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 er det mangen bivirkninger på hormon spiralen?? jeg er så redd for å legge på meg 1000kg med prevansjon. 2 av søstrene mine la på seg av vanlige p-piller.. derfor er jeg redd for alt!
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Nei, ikke nødvendigvis. Fikk ikke kviser eller noe sånt , men bare vondt.. hehe.. Når det gjeler det å legge på seg av p piller, må jeg få si at det er vel egentli selforskyldt dah.. Greit man blir mere sulten og får større apetitt, men man MÅ ikke spise så masse.. Uansett finnes det p piller uten bivirkninger!Hør med legen din
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 21. desember 2006 #11 Skrevet 21. desember 2006 er endel år siden søstra mi begynte på p-piller.. å hun la ikke på seg av mat, men av VANN! det så ut som hun var gravid fordi kroppen ble full av vann.. å det har hun enda:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå