Gå til innhold

Når begynte kvalmen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært kvalmen før jeg visste jeg var gravid! Er i 7. uke nå, og jeg er fortsatt kvalmen...men med heldigvis opphold i noen dager innimellom!

Jeg håper jeg slipper å være kvalmen gjennom hele svangerskapet, men heldigvis for de fleste avtar dette når man er ca 3.mnder på vei! (Håper jeg blir en av dem!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen fra en som har tidligere hatt hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme).

 

Før har jeg fått kvalmen dagen etter at testen viste positivt. Nå er jeg 6 uker? på vei og har så vidt begynt å bli kvalm. Ikke gå 9 mnd. kvalm uten å gjøre noe. Spis hyppige småmåltider gjennom dagen. Prøv sea-band og ev. akupunktur/homeopati. Jeg har begynt med alt for jeg tar ingen sjanser denne gangen (tidl. svangerskap endte i spontanabort).

 

Jeg sover og går med sea-band døgnet rundt (kjøpes på helsekost).

Lykke til og håper du ikke blir så kvalm. De fleste blir kvalm fra uke 6-7 og utover. For de fleste begynner det å avta igjen fra uke 11-12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kor får eg tak i ingefærte?

Eg har laga avkok og det hjalp, men litt styr å skjæra den opp.

Eg synest til og med det hjalp når den var kald på ei brusflaske etterpå :)

 

Hadde vore greitt å kunne kjøpa ferdig. Fann det ikkje på ICA i Nittedal iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,

 

jeg har merket kvalmen siste uka (7 uker på vei i morgen), går heldigvis over hvis jeg er rask å ta en brødskive med saltpålegg. Drek ingefærte om morgenen sist men synes egentlig det var kvalmt, kjøpte på helsekostbutikk.

 

Håper ikke kvalmen utvikler seg for med en meget aktiv sprett på 7,5 mnd harmonerer det dårlig:)

 

Drikker faktisk ingefærøl nå og spiser pepperkaker men det var ikke med tanke mot kvalme, kun for kooos mens jeg sitter her og leser hva dere bedriver tiden med, skal snart tusle inn til mann og lille sprett som sovnet sammen på soverommet, smelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært småkvalm siden testen var positiv

Er nå i 7.uke (6+1) og begynte å kaste opp igår.

 

Bruker Seaband, og har alltid vært veldig fornøyd med virkningen i forhold til reisesjuke. Har brukt dem i 3 år, og ikke vært reisesjuk etter det!

Men nå vet jeg ikke om det er det at de ikke funker, eller om det er det at jeg er så sinnsykt kvalm at det bare tar toppen...

Uansett har jeg kastet opp 4(!) ganger bare i dag!

 

Og hvis jeg skal spise noe oftere enn det jeg allerede gjør, må jeg jo ha noe i munnen konstant!

 

Ble litt sytete dette her, men måtte bare få det ut!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 7.uke i dag, og i går kom kvalmen. Det hjelper å spise, men jeg kan jo ikke spise hele tiden! Det hjelper liksom ikke med èn kjeks, må ha hele pakka. Kommer til å bli ordentlig tjukk hvis jeg skal fortsette sånn.. Noen som vet hvorfor man blir så ufattelig sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...