Gå til innhold

Dette er morsomt:-))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste datter trenger nytt pass, nå som vi skal ut å reise i februar.

Hun tar med seg sitt norske pass, sin pappa og fullmakt fra meg og drar på politistasjon.

Hva skjer... hun får inge pass fordi hun er svensk!!!. Hun og broren har hatt norsk pass ulovlig:-)))

Det er nemlig så at hennes pappa og jeg var kun gifte når vi fikk den minste datteren som nå er 10 år. Hun er norsk. Som ugift så følger det mors statsborgerskap og det er mitt svenske det:-)))

Hennes pappa fikk lattis krampe... og stakkers lille store gojenta....Jeg lo også godt da hun fortalte sin fortvivelse i telefonen.... Er du svensk du da!!!!! Ikke morsomt for en 16 åring....

Det betyr at hun nå må søke om norskt statsborgerskap. Men kanskje hun må reise til Thailand med svensk pass??? Det blir nedtur det....:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obs Obs!!! Hun kan visstnok få begge deler!!! Min sambo har både norsk og svensk statsborgerskap :-)

Skrevet

huff.tror jeg hadde ledd litt jeg også =0)

får håpe det ordner seg da.

enkelt skal det ikke være,hehe

Skrevet

Yes... det vet vi... De har forandret på reglene i det siste her i norge også. Men vi har trott at det gikk automatisk, når vi gifte oss. Nå er vi skilt, så kanskje det har en betydelse??? Ikke vet jeg:-))

Ertet min danske samboer med at Thyra kun var svensk.... Han sa da... godt at svenskene har så bra naboer da:-))

Skrevet

Ska'kke værra lett dette med myndighetene nei ;-)))

Skrevet

Ler så jeg griner her. Ska'kke være lett detta ;-)

Skrevet

Er ikke dette litt flaut for norske myndigheter???? RING VG!!!!

Sambo sa akkurat; Tenk at de ikke har koll på hvem de gir pass til.....

Hahahahaha

Skrevet

Herregud, skulle ikke tro det var mulig. Trodde det var bosted og antall år i Norge som slo ut, og ikke mors statsborgerskap alene. Minner meg om alt styret jeg hadde da jeg fikk min første, og jeg var bosatt i Belgia. Hadde et himla mas med å få ham registrert som norsk statsborger da vi flyttet hjem igjen. Løsningen ble at han først ble registrert som "utvandret", og så "innvandret". Men jeg måtte sette himmel og jord i bevegelse og true med aviser og Sivilombudsmannen og gud vet hva for i det hele tatt å få et pass til ham.

Uff, lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...