temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Med ett barn på drøye året, to fjortisjenter, rolig og matglad eks samt meg selv... Vi har ikke råd til å reise stadig vekk... Det blir denne turen, og så blir det leeeenge til neste gang. Hvor skal vi reise, og hvorfor?
Urtete Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Det høres hærlig ut!!:-) Vi har aldri vært i syden med barn, så jeg har egentlig ingen anbefalinger..... Men det er sikkert en fordel å velge en plass det er relativt kort reisetid til, et ok hotell som kanskje både har basseng og er nært stranda...... Dere får helt sikkert en fin-fin ferie, og fordelen med å bestemme seg lang tid i forveien er jo at man kan glede seg leeeeeeeeenge da!!:-)) Det er så godt å ha noe å glede seg til!!!!!!!! )
MAJA-67 Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Dette lurer jeg på for tiden også. Har en ettåring, en på 10 og en på 12. Vi var i Tyrkia for 2 år siden, og det ga mersmak. Det var aldeles nydelig mat, veldig hyggelige folk og vi hadde det helt topp. Vi bodde på et senter med "alt" av aktiviteter. Det syntes jeg er veldig greit når man har med store barn, ulempen er at det er dyrt. Men kan du legge ferien litt utenfor skoleferien er det mye penger å spare. I Tyrkia får man i alle fall mye for pengene, og det er masse fint å shoppe (fake merkevarer). Ypperlig for fjortisene.... Ellers har jeg litt lyst til å reise til Kreta. Har aldri vært der, men det høres forlokkende ut. Noen som vet?
♥Snulder Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Hva som helst bare det er Hellas!!!! Det er nå min mening!! Rolig folkeslag, null kjas og mas når man er ute og tusler i gatene. Jeg kan ikke fordra når man hele tiden blir "jaget" inn i butikke og restauranter... Så typisk spanske feriebyer....mas,mas,mas.... Vi eeeelsker Agia Napa! Men hvis du vil bade i havet, så er ikke det stedet med bittesmåer! Hvis man ikke velger feriesteder litt utenom byen... der er det deilig langgrunt! Hvis du ser bort fra min klagetirade ang. spanske ferieøyer... så har jeg hørt at Mallorca, eller nærmere bestemt Alcudia, er veldig barnevennlig. Med unntak av fortauene... de er visstnok supersmale! Ååååå.... nå vil jeg til syden igjen og!!!!
moffi Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Vaer hilset fra Gran Canaria;) Reis til Bulgaria!!!! Da er du rik, faar fine strender og god mat. Du kan kjoepe det du har lyst til, desserter, drinker, burgere, bling-bling;)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Heier også på Hellas!!! Av alle steder jeg har vært er det Hellas som ligger midt hjerte nærmest:-) Vært 1 gang i Bulgaria og ALDRI mer......Flotte strender, men der stoppet det også synes vi...... innpåslitne mennesker, skuffet over maten, høy partyfaktor da det er VELDIG billig, men smaken er som baken og takk og lov for det:-)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2006 Jeg kunne vært mer presis... I mitt hode er det selvsagt at det blir Hellas! Jeg vil bare ha nærmere tips!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 That`s my girl!!! (og Snulders da;-)) Da ville jeg anbefalt å plukke ut et par-tre øyer og tatt øyhopping i Kykladene. Ikke noe problem så lenge Theodor har med seg vogna si og eksmannen er jo bare helskjønn og hjelpsom med deg og barna - og dere kommer til å storkose dere!!! Om dere finner en øy etter deres hjerte, så blir dere bare der ut ferien. Forholdsvis rimelig å fly til Athen, buss derfra til Piraeus og båt ut til øyene derfra. Evt fly til Santorini og båt derfra. Å jeg vil også reise:-)) Om dere heller vil ta en chartertur, så anbefaler jeg Kreta:-))
Superlis Skrevet 9. desember 2006 #9 Skrevet 9. desember 2006 Åå det høres godt ut,ikke at jeg kan gi noen gode råd...blir nok en stund til vi får råd..skal ut i ulønnet perm en stund,så det blir nok ikke de store utskeielsene på oss. svigers snakker om å ta med de største en uke til lanzarote,hadde vært kos for de!
moffi Skrevet 10. desember 2006 #10 Skrevet 10. desember 2006 Nå er vi hjemme igjen:):) Men det var veldig regntungt her altså i forhold til i Porto Rico. Mallorca er også en anbefaling. Veldig rent og vakkert oppbygget i hvit, maurisk stil. Cala dòr, f.eks. Men så spørs det jo hvor mye man synes det er verdt i penger å ta en charter tur. Vil man ha med mye familie og være rik og spandabel uten og bli ruinert er hverken Spania eller Hellas særlig gode alternativer spør du meg. Da holder jeg en knapp på Bulgaria. Egypt derimot er for masete, selv om det er veldig billig og fantastisk å snorkle der!!!!! Vi har bare vært i Bulgaria en gang og da bodde vi på et nydelig lite pensjonat i en liten landsby. Her var folk hyggelige:) Vi går alltid veldig tidlig til sengs, derfor vet jeg lite om hva som skjer nattestid i de ulike landene. Morgenstund har gull i munn og soloppganger er det vakreste og mest energigivende som finnes:) I Porto Rico bodde vi på toppen av fjellet med stor glassveranda og utsikt til havet:) (og soloppgangen:))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 Nei, Hellas er ikke billig lenger vedr mat etc....så man bør satse på å ha et kjøkken og lage mye av maten selv.... Men du moffi, hvor bodde dere i Bulgaria? Hadde vært intr å vite. Synes det er trist det vi opplevde....vi var en del sammen med bekjente fra Norge som skulle adoptere derfra, samt noen innfødte, og de fortalte så mye som var direkte frastøtende om både mafiaen som styrer fullstendig mange steder der nede og om sigøynere som bruker barna sine for å skaffe penger av turister, og vi opplevde mye tigging, det var bare helt grusomt, og vi ble enige om at ALDRI mer dit........hadde helt vondt inni meg til slutt jeg......synes jo synd på de små skitne og fillete kledde barna som krydde rundt der.....enda vi visstnok ikke var på det verste stedet (tenk det da, at foreldrene satt på restauranten og drakk og spiste, mens barna tigget, så satt de og noterte beløpene som barna kom inn med hele dagen!!!! Og nattelivet var helt pyton, vi hadde jo barn med og la oss i normal leggetid, men det gjorde da stort sett ikke 95 % av alle andre der.......og da det kom en stor bille kravlende over biffen til sambo allerede første kvelden, på en visstnok helt grei restaurant, så var vel igrunnen standarden litt satt.....skikkelig kjipt var det.....Men, man skal aldri si aldri, billig var det og strendene fine, så om en hadde vært utenfor verste turistmaskinen kunne det sikkert blitt en annerledes og mer positiv opplevelse:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå