Gå til innhold

Hva er en dårlig far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare følge opp "dårlig mor"-tråden nedenfor her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En som mor har slutta å like?

Skrevet

En som setter sine egne behov foran ungen sine...

Skrevet

En som lover ting, men ikke holder det

• 2 uker senere...
Skrevet

Det skal MYE til å bli kalt en dårlig far. Fedre er pr definisjon gode fedre med det samme de har et snev av interesse for barna sine...

men en mor er bare en god mor når hun er den rette miksen av streng og tålmodig, når hun har en viss "oppofrende" åre, dvs fornekter enkelte av sine egne behov for barnas skyld, når hun går med på at en god del av hennes fritid er barnas tid, og aleneaktiviteter er noe sjeldent men gjør når man skl "skjemme seg bort" litt.

F eks skjønnhetssalong eller jentetur en helg... så er det hjem og redde huset og klesvasken og rydde opp etter fars barnepass. da har han vært en god far (altså det motsatte av en dårlig far, for han har passet dem i noen timer eller en helg) og kan trygt sette seg foran tv og se resten av kampen uten å si så mye som godnatt til de små. Nå er jo mamma hjemme, hva gjør det vel da om pappa melder seg ut...

Setter det litt på spissen nå, men mon tro om ikke en del fedre-atferd ville ha ført til hevede øyenbryn dersom det var mor som oppførte seg slik... hva tror dere?

Skrevet

Ha, ha! Heeelt sant!

Men: Jeg tror nok at hva som er en god far er veldig forskjellig i ulike lag av samfunnet - kanskje mer forskjellig enn hva det er å være en god mor. Det er veldig ulikt hva som forventes av en far, i forskjellige miljøer.

Skrevet

Jeg har dessverre et veldig godt eksempel: en som ikke bryr seg om ungene, ikke skjønner ungenes behov og setter sine foran, slår ungene/mor, blir voldsomt sint for bagateller slik at en ikke helt vet hvor langt det kan gå, truer ungene/mor, skjeller ut ungen for noe han/hun ikke har muligheter til å gjøre "riktig" i forhold til alder, er ustabil psykisk, vil ikke fortelle hvor han bor (land el. adr. i Norge) eller hvor ungen skal være på besøk hos han, tlf.nr. osv.Saksøker mor i det uendelige og lager konflikter ut av småting (ungen har ikke på seg den luen eller skoene han kjøpte til ham) slik at ungen blir fortvilt og gråter, vil ikke snakke med mor, men avtaler med barnet når/hvor de skal møtes selv om barnet er bare 5/6 år og ikke stor nok til å ta imot beskjeder. Vet aldri når, om han han holder avtaler om besøk eller hvordan humøret er. Ungen min sa her en dag som svar på hva en god far er: en som er det motsatte av min far! Andre som har lignende opplevelser? Er ikke enig i at alle fedre er bra for barna!

Skrevet

Et "mildt tilfelle" av en dårlig far vil jeg si er en som kun deltar i kosen og da maks 30 min om dagen når han har fri, og lar mor ta seg av all gråtinga, nattevåkinga o.l. Det er i hvert fall en dårlig far for mor! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...