Gå til innhold

Hvem oppdrar i ditt hus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan fordelingen er i oppdragelsen, hjemme hos dere, med dine / hans barn??

Jeg synes det er så skjevt fordelt og vannskelig å prate med ham om.

Er gravid m fellesbarn og han har 3 særbarn vi har 50%.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her oppdrar vi begge, bytter på å være strenge :-).

Skrevet

Hos oss oppdrar vi begge alle barna. (dine/mitt). Han tar de tyngste tingene med sine, jeg de tyngste med mitt. Men vi er veldig tydelige på et par forhold:

- de voksne bestemmer over alle barna

- vi prøver å være samkjørte på en del regler som er viktige og riktige i vårt hus

Det er viktig å prate sammen om oppdragelse. Dersom du synes det er vanskelig å snakke med ham nå, blir det neppe bedre å drøye til bebisen kommer... Da er det mer stress, kanskje du er nærtagende etc.

Prøv å diskutere med ham og bli enige om noen kjøreregler som dere har i deres hus.

mvh,

Skrevet

Vi deler på alt! Og blir enige om ting sammen.. Men til syvende og sist, så er det hans datter og han som tar den siste avgjørelsen og det respekterer jeg.. Men som oftest tar han meg med på råd, og mine synspunkter blir hørt. Noe som er viktig skal man leve under samme tak, med mine, dine og våre barn.

Hvordan vi skal oppdra vårt felles barn har jo mye å si på hvordan hans datter blir oppdratt også. Her kommer det ikke til å være noe forskjell på de som bor 100% de som bor 50%

• 3 uker senere...
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg underskriver på det som Seier og Glede og de over sier. Men med ett unntak: skjer det ting som er veldig sterkt imot mine verdier som mor og menneske, setter jeg foten ned. Også når det gjelder hans barn, selv om han i utgangspunktet har siste ordet. Det er f eks hel ok at biomor kjøper Playstation til sin sønn (min stesønn), men inn i huset her skal den ikke. Ikke i helger eller ferier heller. Den får hun ha hos seg sjøl, for jeg vil ikke ha noe sånt i huset....

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva med når eks(mor til barnet) kommer og sier at kun de to skal ta avgjørelser og bestemme? at hun vil umyndiggjøre meg overfor deres sønn...? jeg skal helst ikke ha noe å si i det hele tatt. Og da vi fikk barn hadde hun nerver til å komme å si at sånn og sånn måtte gutten få gjøre og ikke gjøre, bare for at hun fikk barn samtidig. Hun har ikke regler for han i det hele tatt, jeg godtar ikke hva som helst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...