Gå til innhold

For fin fødsel første gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da sønnen min ble født følte jeg at det var bare hyggelige mennesker som gjorde sitt aller beste rundt meg. Til tross for småkomplikasjoner, langvarig fødsel, en god del smerter og vakumforløsning følte jeg hele tiden at jeg var trygg, med jordmor, barnelege, anestesilege og barnepleier som var til stor hjelp til stede. Nå har jeg begynt å grue meg litt til fødsel nr. 2, har store problemer med å tro at jeg kan være så heldig to ganger. Og det hjelper ikke at flere av venninnene mine som har født på samme sted som jeg skal har hatt skrekkopplevelser som de ikke fortalte meg om før min første fødsel... Noen som har det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en enkel og grei fødsel forrige gang, som varte i 5 timer og 20 minutter fra jeg våknet på natten til hun var født. Rakk så vidt å bli undersøkt på sykehuset før pressriene satte i gang, og selv om ting skjedde raskt da, så presset jeg i 55 minutter, så fødselen føltes ikke sååå rask alikevel.

Det jeg engster meg for er at sambo skal være i nordsjøen og at jeg er alene hjemme med frøkna på 1 år! Jordmor sa at jeg måtte kaste meg i bilen og komme meg på sykehus ved første tegn eller innbillt tegn på fødsel i og med at det antakelig kom til å gå raskere denne gang.

Min store frykt er å føde alene hjemme eller i et lyskryss langs veien...

Prøver å ikke tenke så mye på det, for det er jo ikke noe jeg kan kontrollere alikevel, men kjenner frykten kommer mer og mer nærmere fødsel=(

Skrevet

Jeg hadde bare 5 timer med fødsel sist gang. Jeg ble nemlig satt i gang. Alt gikk utrolig bra. Vondt som bare det, helt klart, men jeg var så glad for at alt gikk så bra...

Denne gangen vet jeg jo ikke hva jeg går til. Går vannet hjemme? hvordan kjennes de første riene ut? Riene mine kom med en gang etter av vannet ble tatt.. så jeg starta hardt kan du si...

Skrekken er seff at jeg får en rask fødsel og at gubben er langt unna...

Men har litt større skrekk for en langvarig og tøffere fødsel...

Men ut skal hun, om jeg vil eller ei. Eneste fordelen er jo at jeg ikke syns fødselen med jenta mi var så ille, så jeg gruer meg ikke sånt sett=)

Skrevet

Har du ingen som kan bo hos deg den siste tiden da?

Vennine eller noe, så er du ikke alene på kvelden og natta ihvertfall.

Jeg hadde samme med førstemann, og neste tok nøyaktig 1 time20 min, vannet gikk midt på natta, første ri etter 2 minutter, og jordmora var på gangen når pressriene starta, heldigvis var min søster og gubben der, det var 3 pressrier og ferdig. Gikk litt fort kan du si..

Unner ingen en slik greie altså....

Så håper virkelig at du kan ha noen hos deg, så du ikke blir så engstelig.

Jordmora mi sa ta om jeg hadde bodd lengre fra sykehuset så hadde jeg sikkert blitt langt inn de siste 2 ukene fore å være sikker.

Er det en mulighet eller?

Ønsker deg alt godt :)

Skrevet

Du skal se at du finner tryggheten igjen, du hadde det jo greit og husker hvordan det var.

Og du vet at du kan spørre om mere hjelp også.

At du haddde en fin fødsel meg mye hjelp kommer til å hjelpe deg denne gangen også, og mange har bare fine fødsler og sier at andremann er mye bedre, fordi da vet de hva som skjer etterhvert.

Lykke til .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...