Gå til innhold

Hvor finner jeg en god advokat???


Heddie

Anbefalte innlegg

Mannen har fått avslag på familiegjenforening!!! Vi er gift og har en liten sønn på 3 mnd, så dette er jo krise.

Er det noen som hvet om en god advokat som kan hjelpe oss med klagen?

 

Jeg trenger virkelig hjelp nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har vært i samme situasjon, og vil anbefale Marius Sandvig i adokatkontoret Rieber-Mohn m.fl. Det ligger i grensen 18 i oslo, hvis jeg ikke husker helt feil. Han fikk til mirakler for oss, etter at den første advokaten ga opp. Arild Humlen ved samme kontor er jo en av de beste på asylsaker, de har peiling på hva de driver med!

 

Saken vår gikk endelig gjennom for noen uker siden, etter 3 år i systemet. Jeg vet hvordan det føles, og føler med dere!

 

Karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så smart å legge ut navn, men gjør det alikevel.

 

Vi brukte advokat Carl K. Rieber-Mohn. (halv kjendis advokat) Han er kjempe flink med det han gjør!

www.forsvarsadvokatene.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre..

 

Hvor bor du henn? Jusstudentene (juss-buss) har blitt veldig flinke på familiegjenforeningsaker og de er gratis. Anbefaler deg å ta kontakt med dem. De har sine veiledere (advokater) som de sikkert kan sette deg i kontakt med hvis det er behov for det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor vi har fått avslag. Det er sendt til ambassaden der mannen min er, men han har ikke fått det enda. UDI vil ikke si noe til meg, så jeg må få en advokat til å sjekke det ut eller vente til mannen har fått det.

Han var her tidligere som asylsøker, men reiste frivillig og betalte reisen selv. Han er heller ikke kriminell, så jeg kan egentlig ikke se noen grunn til at han ikke får komme.

 

Vi har ikke sett hverandre på 8 mnd. Er det noen som vet om det er mulig for han å komme hit å vente på svar? Hva skjer med han om han eventuelt kommer uten lov?

Hadde vi bare fått være sammen mens vi jobber med saken hadde jo alt vært lettere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... Syns synd på deg. Er i litt samme situasjon selv. Har ikke sett kjæresten min på 8 mnd, og har nå en liten sønn på 1 mnd. Vi er ikke gift da, og har ikke søkt om familiegjenforening enda pga de jeg snakket med i udi, mente det ikke var noen vits å søke før vi har giftet oss.. Men jeg blir jo ganske motløs når jeg ser hvor vanskelig det er for andre...

Fra 1. oktober ble det jo slik at man må søke om familiegjenforening fra hjemlandet, så da regner jeg med at han må bli der til saken er ferdigbehandlet... Tror det er veldig dumt av han å komme uten lov. En kamerat av kjæresten fikk avslag bl.a på det grunnlag at han har oppholdt seg ulovlig i Norge. Kjæresten min har hatt lyst til å komme hit uten lov, men jeg har fått overbevist han om at det er det beste at han bare blir der til han forhåpentligvis en gang får visum. Så jeg er innstilt på at det kan bli lenge til han får komme hit igjen.. Mitt første problem er hvordan vi skal få giftet oss nå da... Har søkt om forlovelsesvisum, men tviler på at han får det, men skal da prøve, for jeg har verken lyst til å ta med meg en liten baby dit eller la han være igjen her mens jeg drar dit....

Vær sterk! Før eller senere må det da vel ordne seg!! Så får vi bare klare oss så godt vi kan på egenhånd til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg må bare si at jeg syns det er utrolig leit at du Kajak har fått vite at dere ikke kan søke familie gjenforening fordi dere ikke er gift. Vi fikk familie gjenforening uten å være gift, fordi vi hadde fått barn sammen og da var vi likestilt med å være gifte sa UDI til oss. Det er helt utrolig hvor forskjellig informasjon folk får fra det kontoret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også familiegjenforening fordi vi venta barn sammen! Vi var i hans hjemland og søkte sammen... Tok nesten 7 mnd før han fikk komme hit, dagen før snuppa kom :)

 

Vil bare ønske deg lykke til og håper at klagen går igjennom så han får vært sammen med dere her...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve hos rieber-mohn... Blir vel skrekkelig dyrt, men vil ha en dyktig advokat med en gang slik at vi slipper å bytte og begynne helt på nytt igjen...

 

Må få si gratulerer til deg Karoline med positivt svar. Må være deilig å endelig være ferdig med denne mølla. Det var da skrekkelig lenge å vente.. håper virkelig vi slipper det...

 

Føler virkelig med deg Kajakn... må være kjedelig å ikke få påbegynt saken engang.

 

Det frister utrolig, men vi våger ikke at han kommer hit ulovlig. Konsekvensene blir alt for store. Vi prøver å finne en løsning på hva vi skal gjøre mens vi venter. Han skal prøve å få visum til europa for 3 mnd, da blir det litt letter for oss å besøke han der. Hvis ikke blir alternativet å dra til han, enten på besøk eller bo der noen mnd mens vi venter på svar. Da får han ivertfall truffet sønnen sin.

 

Jeg har alltid trodd at Norge var et godt og rettferdig land å bo i. Jeg hadde ingen erfaring med udi før nå, og hadde aldri trodd at vi fikk avslag. Ser nå at jeg har vært utrolig naiv! Skulle nesten tro vi var kriminelle som har funnet en mann som ikke er herifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig kjedelig... Men det går litt opp og ned.. Enkelte dager har vi det egentlig ganske greit, mens andre dager er tyngre.. I dag har jeg en tung da.. Gutten har vært urolig og jeg er sliten og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å roe han. Hadde vært greit å ikke være alene da.. Men men.. forhåpentligvis en dag.....

 

Hvor er mannen din fra? Kjæresten min tenkte vel også på å få visum i europa, men det er ikke så lett det heller.. Men nå skal vi prøve å søke om forlovelsesvisum, men når advokaten mente han ikke får det, har jeg ikke så stort håp om at han får det, men vi skal da prøve. Jeg vil jo gifte meg med han så fort som mulig, slik at vi kan søke om familiegjenforening.. Jeg har lite lyst til å reise til Nigeria med babyen. Og mamma er veldig imot at jeg gjør det. Så jeg gjør vel kun det om det ikke er noen andre løsninger. Så da må jeg iallfall prøve å få det til på en annen måte.

Har så vidt vært inne på tanken å dra til han, slik at han får sett gutten, men så er det jo det at det ikke anbefales å dra dit med barn. Men mannen din er kanskje fra et sted, der det ikke er noe problem å dra med småbarn?

 

Jeg skal jo egentlig gå på skole neste semester. Det blir det siste semesteret på bacheloren min, så hadde vært greit å blitt ferdig, men er jo litt tvilsomt om det går når jeg skal være alene her med lille gutten.. Så skal jeg bare sitte her uten å gjøre noenting, hadde det kanskje vært like greit å dra dit..

 

Du får ha lykke til! Håper det løser seg fort for dere!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...