Gå til innhold

Misliker jobben min, vil ikke tilbake..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i permisjon nå, men grur meg hver dag til jeg skal tilbake i jobb. Jobber med psykisk utviklingshemmede, en del utagering, og stor personalmangel. Blir alt for mye ansvar på meg som er høyskoleutdannet og fast stilling. Mange som er sykmeldte og vikarene tar lite ansvar. Blir kjempestresset jeg, føler jeg bruker all energi jeg har når jeg har fri til å tenke på jobben og ikke ha lyst på jobb. Drømmer om å få ny jobb som jeg trives i og gler meg til å gå på jobb. Søker alle andre ledige stillinger men det er kjempevanskelig å få og lite ledig. Hva kan jeg gjøre? Går ut over familien også, jeg er sur og tiltaksløs og stresset. Sliter mye med vonde skuldrer og nakke. Har lyst å si opp, men da har jeg vel ikke rett på penger? Sykmelding er vel ikke helt det rette? Skulle ønske man kunne veldge og vrake i jobber. Hvilke alternativer har jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sier opp er det vel to uker eller noe hvor du ikke faar trygd..

Sykemelding er jo en mulighet.Kan bli sykemeldt pga stress, at de anbefaler deg 50% jobb, 50 % sykemeldt..Kjenner noen som hadde det en liten periode..Du har ikke tenkt paa aa soeke jobb innenfor noe helt annet da?? Eller er dette noe du har mest lyst til>>

Skrevet

Takk for svar.

Er lite jobber å søke på, men søker på alt mulig. Kan godt tenke meg å jobbe med noe helt annet, helst en slags kontorjobb. Har tatt kontakt med div kontor, men de sier de må lyse ut stillinger dersom de har det, og da er det alltid MANGE bra søkere. Lurer på å si opp og satse på å få vikariat gjennom Nav arbeid. Men er skeptisk, var arbeidsledig rett etter utdanning og fikk ingen tilbud. Bor ikke i by, lite tettsted, få jobber ledige. Arbeidsledighetstrygd er vel bare 60 % av lønna eller? Kan man ikke jobbe noe da i tillegg? Føler det er dumt å si opp 100 % fast stillling, men siden det ikke er utfordrende og ressursene gjør at vi som jobber der føler vi ikke strekker til, kan jo det vise en neste arbeidsgiver at jeg ikke finner meg i hva som helst, men at jeg tør å satse på å finne noe annet. Kan ikke det være positivt også? Men vil jo ikke virke svak eller lat, for det er jeg ikke. Drømmer bare om å trives i jobben min,

Skrevet

Ta perm uten lønn og ta vakter "alle" steder i helsevesenet. Ta direkte kontakt med daglig leder/andre med lederansvar og vis cv-en din og si at du er interessert. Ta mer utdannelse. Søk jobber i andre bygder/byer. Start som freelance. Jobb med homepartys. Kanskje du finner ut at du trives med noe du til nå har tenkt ikke er deg i det hele tatt!

• 1 måned senere...
Skrevet

Trygd er vel noen og seksti prosent av tidligere lønn. Sier man opp uten "ordentlig grunn" er det 8 ukers karantene på dagpenger.

Et alternativ til sykemelding, som jo ikke er noen varig løsning(, men heller som du sier bidrar til dårlig miljø siden så mange er sykemeldte) er å gå til legen og forklare problemet ditt. Du kan få behandling for vonde muskler, noen å prate med (iallfall om legen er god), og kanskje legeerklæring på at jobben gjør deg syk. Da kan du slippe karantene på dagpenger.

Kanskje du kan ta kontakt med Aetat (er det Nav de heter nå?) og forklare det samme. Spør om muligheten for å unngå karantene på dagpenger, og mulighet for å få delta på tiltak eller kurs eller hva som helst som kan hjelpe deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...